تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آبان 1402 - 11:42
کد خبر : 10083

گسترش قلمرو تعلیم و تربیت با اقدام نیکوکارانه خیر لاهیجانی در نظام سلامت

گسترش قلمرو تعلیم و تربیت با اقدام نیکوکارانه خیر لاهیجانی در نظام سلامت

یک فرهنگی بازنشسته با اقدامی نیکوکارانه در خرید یک دستگاه امحاگر زباله در بیمارستان دکتر پیروز لاهیجان مشارکت کرد و قلمرو تعلیم و تربیت را با این اقدام خود، گسترش داد.

به گزارش گیلانی ها خبر، یک فرهنگی بازنشسته با اقدامی نیکوکارانه در خرید یک دستگاه امحاگر زباله در بیمارستان دکتر پیروز لاهیجان مشارکت کرد و قلمرو تعلیم و تربیت را با این اقدام خود، گسترش داد.

 زیرساخت‌های بهداشت و درمان در استان گیلان ازجمله زیرساخت‌های عقب‌مانده در کشور به شمار می‌رود به‌گونه‌ای که علیرغم تلاش مسوولان‌ و متولیان همچنان با شاخص‌های استاندارد، فاصله وجود دارد.
کمبود فضای فیزیکی و تجهیزات سرمایه‌ای به‌ویژه در بخش درمان، برجسته‌ترین کمبودهای مردم گیلان است و خوشبختانه تاکنون اقدامات قابل‌ملاحظه‌ای ازجمله در راه‌اندازی MRI، پت اسکن، رادیوتراپی خطی با انرژی بالا و رادیولوژی و… در مناطق مختلف استان انجام شده است.
امروزه در کنار دولت که متولی اصلی فراهم آوردن زیرساخت‌های سلامت در مناطق مختلف کشور است، خیران نیز پابه‌پای خادمان مردم در بخش دولتی همراه و همگام شده و هر آنچه را در توان داشته‌اند را به میدان آورده‌اند.
خیران بنام و بلندهمتی همچون دکتر محمدصادق پیروز، چشم‌پزشک حاذق ایرانی با هبه یک ملک با ارزش ۴۰۰ میلیارد تومانی، حاجیه‌خانم صدیقه نوروز تفرشی با وقف یک ملک با ارزش ۱۲ میلیارد تومانی و امروز نیز یک فرهنگی بازنشسته، درس ایثار و گذشت را در طبق اخلاق گذاشت و در کنار کادر درمان ایستاد تا گوشه‌ای از عقب‌ماندگی‌های نظام سلامت را مرتفع کند.
حاج‌آقا درویش‌زاده، خیر نیکوکار و نوع‌دوست که عمری را در نظام آموزش‌وپرورش سپری کرد و در نظام تعلیم و تربیت نسل‌ها کوشش کرده بود، امروز آمد تا درسی را از کتاب ایثار، فصل گذشت و صفحه نوع‌دوستی را در ساختار تعلیم و تربیت که کمتر به آن پرداخته‌شده بود را به ما بیاموزد؛ این خیر بنام لاهیجانی یک دستگاه امحاگر زباله برای بیمارستان لاهیجان خرید.
دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن تقدیر از خیران و نیکوکاران که نیات وقف و هبه خود را از عرصه‌های دیگر به‌نظام سلامت سوق داده‌اند، بیان کرد: «حاج‌آقا درویش زاده، فرهنگی نامدار لاهیجانی امروز هزینه خرید یک امحاگر زباله را به میزبان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان متقبل شد تا پس از خرید در بیمارستان دکتر پیروز لاهیجان راه‌اندازی و در اختیار قطب درمانی شرق گیلان قرار گیرد».
به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، خیران بنام و دغدغه‌مندی در خارج از کشور، استان گیلان و شهرستان‌های ما وجود دارند که باید نیاز های فوری نظام سلامت ما به آن‌ها معرفی و شناسانده شود.
دکتر آشوبی می‌گوید: تقویت اعتماد و توسعه مشارکت یکی از حلقه‌های مفقوده در نظام سلامت بوده که طی یک سال اخیر احیا و گسترش یافته است.
سیر توسعه مشارکت در نظام سلامت استان گیلان رشد قابل‌توجهی به خود گرفته و حسن اعتماد، عزم در انجام کار و جلب‌توجه خیران و سوق دادن نیات آن‌ها به‌نظام سلامت آینده روشنی را برای استان رقم زده است.
ارتقا و اعتلای نظام سلامت گیلان یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌های استان به شمار می‌رود که یقیناً با پای‌کار آمدن همه ظرفیت‌ها می‌تواند سطح خدمات سلامت‌محور به مردم را به لحاظ کمی و کیفی بهبود ببخشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.