تاریخ انتشار : دوشنبه 2 بهمن 1402 - 11:28
کد خبر : 12125

کنعانی: اقدام در مرز پاکستان ضرورت آنی برای مقابله با تروریست‌های آماده عملیات در ایران بود

کنعانی: اقدام در مرز پاکستان ضرورت آنی برای مقابله با تروریست‌های آماده عملیات در ایران بود

سخنگوی وزارت امور خارجه در ابتدای نشست خبری خود شهادت پنج مستشار ایرانی در سوریه را تبریک و تسلیت گفت.

به گزارش گیلانی ها خبر،  ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه در ابتدای نشست خبری خود شهادت پنج مستشار ایرانی در سوریه را تبریک و تسلیت گفت.

ناصر کنعانی در نشست خبری امروز (دوشنبه)خود با اشاره به ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی و حامیانش در غزه و ارائه آماری از تعداد کشته‌شدگان و مجروحان ناشی از این جنایت‌ها گفت: این اعداد و ارقام تکان دهنده، منعکس کننده جهان‌بینی سران جنایتکار رژیم صهیونیستی و حامیان آن است.

وی افزود: امیدوارم محاکم بین‌المللی به شکایت‌های مطرح شده علیه این رژیم به خاطر اعمال جنایت جنگی علیه مردم غزه هرچه زودتر رسیدگی کنند.

کنعانی در پاسخ به سوالی گفت: روابط ایران و عراق، روابطی قوی و مستحکم است و دو کشور دارای همکاری‌های همه جانبه در زمینه‌های مختلف مورد علاقه و مورد اهتمام دو کشور هستند.
وی ادامه داد: در حوزه اقلیم کردستان عراق علیرغم همکاری‌هایی که وجود دارد در طول سالیان متمادی، متاسفانه از این حوزه جغرافیایی تهدیدات عینی متوجه امنیت ملی ایران و شهروندان ایرانی شده است.

کنعانی تاکید کرد: ایران نمی‌توانند نسبت به امنیت ملی خود بی‌تفاوت باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: اقدام اخیر ایران در منطقه اقلیم کردستان علیه تهدیدات و دشمنان خود ، اقدام علیه عراق و اقلیم کردستان عراق نبوده است.

کنعانی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد اقدام اخیر ایران علیه گروه‌های تروریستی در نواحی مرزی پاکستان گفت: آنچه که انجام شد حمله به پایگاه تروریستی، جریان تروریستی جیش الظلم در منطقه موسوم به کوه سبز ناشی از یک ضرورت آنی برای مقابله با تروریست‌های آماده عملیات در ایران بود، این تروریست‌ها حدود نیم ساعت با مرز مشترک فاصله داشتند و آماده حمله تروریستی به مرز ایران، پایگاه‌های کشور و چه بسا شهروندان ایرانی بودند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.