تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آبان 1402 - 11:29
کد خبر : 10605

کنعانی: ادامه و تشدید درگیری‌ها در منطقه نتیجه حمایت‌های همه‌جانبه دولتمردان آمریکا است/در صورت ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی، گروه‌های مقاومت دست‌بسته نمی‌مانند

کنعانی: ادامه و تشدید درگیری‌ها در منطقه نتیجه حمایت‌های همه‌جانبه دولتمردان آمریکا است/در صورت ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی، گروه‌های مقاومت دست‌بسته نمی‌مانند

ناصر کنعانی، سخنگوی امور خارجه در نشست خبری با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی حاضر شد.

ناصر کنعانی، سخنگوی امور خارجه در نشست خبری با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی حاضر شد.

 

به گزارش گیلانی ها خبر، سخنگوی وزارت امور خارجه درباره درخواست جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از همتای چینی در مورد ایران، اظهار کرد: بهتر است که دولت آمریکا به‌جای درخواست از دیگران به مسئولیت بین‌المللی خود درباره صلح توجه کند و از ایستادن کامل و تمام عیار در کنار رژیم صهیونیستی برای ادامه جنایت علیه فلسطین خودداری کند.

کنعانی درباره ادعای یک نماینده کنگره آمریکادر مورد مسدود شدن پول ایران، اظهار کرد: کنگره آمریکا و بسیاری از نمایندگان این نهاد نشان دادند که بیشتر از اینکه نماینده ملت آمریکا باشند، حافظ منافع رژیم صهیونیستی هستند و همچنان در این مسیر گام برمی‌دارند؛ برای این‌گونه اظهارات ارزشی قایل نیستیم.

کنعانی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران، اظهار کرد: فعالیت های هسته‌ای ایران مبتنی بر همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است؛ تحت نظارت این آژانس است؛ فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است؛ همکاری‌های تخصصی ایران و آژانس ادامه دارد و همکاری‌ها مستمر است.

وی در ادامه با اشاره به ادعای یک وزیر رژیم صهیونیستی درباره بمباران اتمی غزه، گفت: تهدید یک وزیر کابینه رژیم صهیونیستی مبنی بر استفاده از بمب اتمی جای تردیدی نگذاشته که این رژیم دارای سلاح هسته‌ای است و محدودیتی برای خود در استفاده از سلاح‌های ممنوعه قایل نیست؛ ما امیدواریم مجامع بین‌المللی به این موضوع توجه کنند و آژانس هم مسئولیت‌های ذاتی خود را درباره تسلیحات و تجهیزات ممنوعه و دور از کنترل و نظارت رژیم صهیونیستی انجام دهد.

کنعانی درباره پیگیری قضایی جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه، اظهار کرد: تعدادی از کشورها علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی‌کیفری اقامه دعوا کردند؛ ایران از این ایده استقبال می‌کند.

وی در ادامه گفت: از دیوان بین‌المللی کیفری انتظار می‌رود که به وظیفه خود عمل کند؛ سوابق گذشته دیوان تاکنون نشان‌دهنده یک عملکرد مطلوب و رضایت‌بخش نبوده است؛ اکنون دیوان با توجه به درخواست‌ها در مقابل یک آزمون جدی قرار دارد که میزان توانایی خود را در انجام ماموریت ذاتی‌اش اثبات کند.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، ایران در چارچوب پیشنهاد خود به سازمان همکاری اسلامی، کمیته‌ای را برای تدوین اسناد مربوط به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه تعیین کرد؛ ما امیدواریم دیوان لاهه در چارچوب ماموریت خود اثبات کند که بی‌طرفانه و عادلانه عمل کرده و نسبت به جنایت‌کاران جنگی عادلانه برخورد می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره ادعاهای دولت آمریکا به ایران درمورد گروه‌های مقاومت منطقه، اظهار کرد: گروه‌های مقاومت در منطقه تحت امر ایران نیستند، بلکه نماینده دولت‌ها و ملت‌های خود هستند؛ دولت آمریکا به‌جای اتهام‌زنی بررسی دقیق‌تری کند که چرا مورد نفرت کشورها است.

وی در ادامه گفت: ایران در منطقه نیروهای تحت امر یا نیروهای وکالتی ندارد و گروه‌های مقاومتی، نماینده کشورها و ملت‌های خود هستند و آنچه احساس نیاز می‌کنند، انجام می‌دهند.

ادامه و تشدید درگیری‌ها در منطقه نتیجه حمایت‌های همه‌جانبه دولتمردان آمریکا است
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ – ۱۱:۰۰

کنعانی درباره اتهام‌زنی‌ رژیم صهیونیستی به ایران در موضوع توقیف کشتی صهیونیستی از سوی ارتش یمن، گفت: این اتهام‌زنی‌ها باطل است؛ گروه‌های مقاومت در منطقه نمایندگان کشورها و ملت‌های خود هستند و بر اساس منافع خود تصمیم می‌گیرند.

وی در ادامه اظهار کرد: این اتهام‌زنی‌ها توجیهی برای شکست فاحش و غیرقابل ترمیمی است که رژیم صهیونیستی متحمل شده است؛ این‌گونه اتهام‌زنی‌ها فایده‌ای برای رژیم صهیونیستی شکست‌خورده ندارند.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، ادامه و تشدید درگیری‌ها در منطقه نتیجه حمایت‌های همه‌جانبه دولتمردان آمریکا است.

کنعانی تصریح کرد: پشتوانه همه‌جانبه و نامحدود دولت‌های آمریکا از جنایت‌های رژیم صهیونیستی با واکنش‌های جدی در منطقه مواجه شده است؛ اینها از جمله اقدام‌هایی هستند که وضعیت انسانی را در غزه اسفناک کرده‌اند؛ اینها منجر به واکنش گروه‌های مقاومت شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد اقدام‌های گروه‌های مقاومت در منطقه، اظهار کرد: گروه‌های مقاومت راسا بارها به رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا هشدار داده‌اند؛ موج گسترده جهانی مخالفت با تدوام جنگ علیه غزه و حمایت بی‌قیدوشرط دولت آمریکا نشان‌دهنده این است که ملت‌های دنیا از آنچه در غزه می‌گذرد، ناراضی هستند.

وی همچنین گفت: دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی باید درک کنند با توقف جنگ و رفع محاصره و اجازه دادن برای کمک‌های انسانی و پایان دادن به کوچاندن ملت غزه که واکنش گروه‌های مقاومت و ملت‌ها هم پایان می‌یابد؛ در صورت ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی گروه‌های مقاومت دست بسته نخواهند ماند.

ورود کالاهای صهیونیستی به ایران ممنوع است

کنعانی تاکید کرد: ورود کالاهای تولید شده از سوی شرکت‌های صهیونیستی و وابسته به شرکت‌های صهیونیستی، به ایران ممنوع است؛ در چارچوب این احتمال که برخی از کشورها با روش‌های تجاری و غیراصولی کالاهایی را به‌صورت گمنام و بی‌نام، دستگاه دیپلماسی و دیگر نهادها براساس قانون موظف به بررسی این‌گونه کالاها و شرکت‌ها هستند؛ براساس این شرح وظایف دستگاه دیپلماسی بررسی‌های خود را انجام داده و در ماه‌های اخیر هم انجام می‌دهد؛ فهرست این‌گونه کالاها و شرکت‌ها به دستگاه‌های ذیربط اجرایی از جمله وزارت صمت ارائه شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ابتدای نشست خبری هفتگی، اعلام کرد: به ۵ هزار کودک شهید فلسطینی از جمله نوازادان نارس در بیمارستان الشفا غزه ادای احترام می‌کنم؛ آب، برق و سوخت بیمارستان قطع شد و در نتیجه قطع اکسیژن و نرسیدن امکانات درمانی این کودکان و نوزادان شهید شدند؛ همچنین آرزوی شفای عاجل برای چند هزار مجروح فلسطینی که جمع زیادی از آن‌ها از کودکان فلسطینی هستند، می‌کنم و با کودکانی که پدر و مادر خود را از زمان حمله نظامی رژیم صهیونیستی به غزه از دست دادند، ابراز همدردی می‌کنم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.