تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آبان 1402 - 11:10
کد خبر : 9909

چشمه‌ای که همچنان در نظام سلامت گیلان جاری است/ بانوی تفرشی، ملک میلیاردی خود را وقف درمانگاهی در رشت کرد

چشمه‌ای که همچنان در نظام سلامت گیلان جاری است/ بانوی تفرشی، ملک میلیاردی خود را وقف درمانگاهی در رشت کرد

در راستای توسعه مشارکت و تقویت اعتماد و امید در نظام سلامت گیلان، این بار بانوی تفرشی یکی از املاک با ارزش خود را با نیت راه‌اندازی یک درمانگاه در رشت، وقف دانشگاه علوم پزشکی گیلان کرد.

در راستای توسعه مشارکت و تقویت اعتماد و امید در نظام سلامت گیلان، این بار بانوی تفرشی یکی از املاک با ارزش خود را با نیت راه‌اندازی یک درمانگاه در رشت، وقف دانشگاه علوم پزشکی گیلان کرد.

به گزارش گیلانی ها خبر، یکى از روش های وصول به حقیقت ایمان و مقام برّ و نیکوکارى، انفاق و وقف است؛ همان چیزى که بهترین نشانه شخصیت، عواطف انسانى و تقوا است.
خداوند متعال در آیه ۹۲ سوره آل‌عمران می‌فرماید: «لن تنالوا الْبرّ حتّىٰ تنفقوا ممّا تحبّون ۚ وما تنفقوا من شیْءٍ فإنّ اللّه به علیمٌ»؛ یعنی هرگز به حقیقت نیکوکارى نمی‌رسید مگر این‌که ازآنچه دوست می‌دارید، در راه خدا انفاق کنید و آنچه انفاق می‌کنید، خداوند از آن آگاه است.
امروز نظام سلامت استان گیلان شاهد ایثارگری بانوی خیر و نوع‌دوستی بود که می‌توان وی را یکی از عاملان و مصادیق آیه شریفه فوق دانست؛ بانویی که یک ملک خود در رشت را به ارزش ریالی بیش از ۱۰ میلیارد تومان در راستای توسعه مشارکت و تقویت اعتماد و امید، وقف دانشگاه علوم پزشکی گیلان کرد.
حاجیه‌خانم صدیقه نوروز تفرشی، شش‌دانگ از یک آپارتمان دوطبقه به همراه زمینی به وسعت ۳۰۰ مترمربع در رشت را با نیت راه‌اندازی درمانگاه خیریه چهارده معصوم علیه الاسلام به دانشگاه علوم پزشکی گیلان وقف کرده است.
قرار است در موقوفه بانو نوروز تفرشی، درمانگاهی راه‌اندازی شود که مردم منطقه به‌ویژه افراد بی‌بضاعت بدون  پرداخت وجهی و بصورت رایگان درمان شوند.
این خیر نیکوکار و نوع‌دوست ایرانی هدف از اقدام خود را از وقف موقوفه، جلب رضایت خدا و دعای خیر مردم به‌ویژه محرومان منطقه برشمرد و گفت: دوست دارم هرکسی که توان مالی ندارد در این مرکز به‌صورت رایگان خدمات سلامت را دریافت کند.
دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در حاشیه تحویل ملک وقفی، از این خیر گران‌قدر و شایسته ی تحسین، با تقدیر از ایثارگری و روحیه گذشت بانو نوروز تفرشی، اظهار کرد: تنها انسانی‌هایی که باور قلبی به انسانیت دارند می‌توانند از جان و مال خود بگذرند.
وی با بیان اینکه شهر رشت در حوزه سلامت به‌ویژه بهداشت محروم و کمتر توسعه‌یافته است، افزود: این ملک به‌زودی زیر بار خدمت به مردم برده می‌شود و می‌تواند به شمار بالایی از جمعیت منطقه، خدمات سلامت و آن‌هم به‌صورت رایگان به محرومین، ارائه دهد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل تدینی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان نیز در حاشیه این وقف با تقدیر از این اقدام ارزشمند بانو صدیقه نوروز تفرشی، اظهار کرد: وقف این موقوفه یکی از بزرگ‌ترین موقوفات در حوزه بهداشت و درمان استان گیلان است.
به گفته وی، متولی وقف و مسئول عین و آبادانی ملک بانو نوروز تفرشی، دانشگاه علوم پزشکی گیلان است و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت نیز بر آن نظارت خواهد کرد.
به گزارش وبدا گیلان، اخیراً نیز دکتر محمدصادق پیروز، چشم‌پزشک حاذق ایرانی و خیر بنام لاهیجانی یکی از املاک با ارزش حدود ۴۰۰ میلیارد تومانی خود را به دانشگاه علوم پزشکی گیلان به جهت توسعه نظام سلامت لاهیجان، هبه کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.