تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1402 - 11:02
کد خبر : 9190

پاسخ روشن است؛ عقب‌مانده‌های فکری نمی‌توانند بفهمند!

پاسخ روشن است؛ عقب‌مانده‌های فکری نمی‌توانند بفهمند!

مجتبی ذوالنوری که حالا چندصباحی است در مجلس انقلابی به نایب رییسی مجلس رسیده، در مجلس پیشین، به‌عنوان یکی از اعضای فراکسیون اقلیت شناخته می‌شد؛ نماینده‌ای نزدیک به جبهه پایداری که شاید یکی از مهم‌ترین اقداماتش در دوران نمایندگی، همان آتش زدن چند ورق کاغذ در صحن علنی مجلس است، هرچند او و همفکرانش در آن روز عجیب در مجلس پیشین، مدعی بودند که آن چند برگ کاغذ را به‌عنوان نمادی از توافق هسته‌ای یا همان برجام آتش زده‌اند.

به گزارش گیلانی ها خبر،  «جهان‌صنعت»‌- مجتبی ذوالنوری که حالا چندصباحی است در مجلس انقلابی به نایب رییسی مجلس رسیده، در مجلس پیشین، به‌عنوان یکی از اعضای فراکسیون اقلیت شناخته می‌شد؛ نماینده‌ای نزدیک به جبهه پایداری که شاید یکی از مهم‌ترین اقداماتش در دوران نمایندگی، همان آتش زدن چند ورق کاغذ در صحن علنی مجلس است، هرچند او و همفکرانش در آن روز عجیب در مجلس پیشین، مدعی بودند که آن چند برگ کاغذ را به‌عنوان نمادی از توافق هسته‌ای یا همان برجام آتش زده‌اند. ذوالنوری و همفکرانش حالا به مدافعان سرسخت همان برجام تبدیل شده‌اند؛ موضوعی که باعث شده او ناگزیر به ارائه توضیحاتی درباره این تغییر موضع شود. هرچند آنچه دیروز مجتبی ذوالنوری در حاشیه نشست علنی مجلس به‌عنوان توضیح و پاسخ به این پرسش‌ها مطرح کرد، بیشتر توجیهاتی ناروشن و بی‌پایه بود؛ توجیهاتی که البته همراه شده بود با چاشنی توهین تا مگر به این ترتیب، مانع از طرح پرسش‌های بیشتر شود.این نماینده نزدیک به جبهه پایداری که مدعی است «بعد از گذشت سال‌ها از برجام‌، کاملا مشخص شد حق با آنهایی بود که نسبت به برجام حرف و نظر منفی داشتند»، اضافه کرد: «چون برجام بدون ضمانت تعقیب می‌شد و از همان زمان معلوم بود خروجی غیر از این ندارد، چون در آن هزینه‌ای برای طرف مقابل تعریف نشده بود و آقای ترامپ با یک لگد کاخ برجام را خراب کرد و رفت!» او همچنین گفت: «‌همه تعهدات‌مان را اجرا کردیم و کسی نمی‌تواند بگوید جمهوری اسلامی نسبت به تعهداتش کوتاهی کرده است. اکنون برخی می‌گویند چرا ذوالنور و افرادی دیگر در گذشته مخالف برجام بودند و حتی ذوالنور هم برجام را آتش زد، اما امروز می‌گویند که خط مذاکرات برجامی را ادامه می‌دهیم، پاسخ آن است که آن زمان بنای من برای آتش زدن برجام آن بود که آقای ترامپ در تبلیغات ریاست‌جمهوری در زمان صحبت درباره برجام گفت که ما برجام را پاره می‌کنیم و رهبری فرمودند اگر آنها پاره کنند ما آتش می‌زنیم؛ یعنی ما جلوتر و سخت‌تر از آنها هستیم.»
ذوالنوری اضافه کرد: «وقتی دونالد ترامپ از برجام خارج شد، آیا می‌توانستیم پاره کردنی بدتر از این را برای برجام تصور کنیم؟ وظیفه ما در آن زمان چه بود؟ آیا کوتاه آمدن و بدون عکس‌العمل بودن را توقع داشتید و اینکه به دشمن بگوییم دستت درد نکند و عین خیالمان نیست که آمریکا از برجام بیرون آمده است و موضع‌گیری مثل آقای روحانی داشته باشیم. همان زمان من نسبت به ایشان موضع بد و تندی گرفتم.»نایب‌رییس مجلس انقلابی همچنین گفت: «اینکه چرا می‌گویم باید مذاکرات ادامه پیدا کند برای این است که هزینه جدیدی برای بازگشت به برجام نداریم و ما هزینه‌های‌مان را داده و تمام تعهداتمان را انجام داده‌ایم. امروز بازگشت به برجام تعهد جدیدی ایجاد نمی‌کند و نوبت آنهاست که تعهداتشان را انجام دهند. ما می‌خواهیم حق‌مان را از حلقوم آنها بیرون بکشیم. چون آنها تا نیمه راه آمده‌اند. ما تمام تعهداتمان را انجام داده‌ایم اما آنها به تعهداتشان عمل نکردند.» ذوالنوری در ادامه خطاب به منتقدانش گفت: «آنهایی که با تقطیع مطلب در فضای مجازی اقدام به تخریب می‌کنند، وامانده، شکست‌خورده و بی‌آبروهایی هستند که آبرویشان در برجام رفته و از جیب مردم هزینه دادند و چیزی نصیب مردم نکردند. آنها امروز می‌خواهند جای قاتل و قاضی را عوض کنند و کاسه کوزه را سر دیگران بشکنند. اینها همه روشن است. باید بگوییم این افراد در حدی از عقب‌افتادگی فکری و ذهنی هستند که این مطالب را نمی‌توانند درک کنند و نمی‌فهمند. بنابراین کاملا موضع درست بوده و دولت هم موضع درستی گرفته است!»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.