تاریخ انتشار : دوشنبه 1 آبان 1402 - 11:47
کد خبر : 9877

ویراژ با رانت؛ آتشی که کنعانی‌زادگان دوباره روشن کرد

ویراژ با رانت؛ آتشی که کنعانی‌زادگان دوباره روشن کرد

صحبت محمدحسین کنعانی‌زادگان درباره ارزش خودروی وارداتی‌اش جنجال زیادی به‌پاکرده‌است.

صحبت محمدحسین کنعانی‌زادگان درباره ارزش خودروی وارداتی‌اش جنجال زیادی به‌پاکرده‌است.

به گزارش گیلانی ها خبر، فوتبال ۳۶۰ نوشت: مدافع ملی‌پوشی که در این سال‌ها کم‌حاشیه از خود به‌جا نگذاشته، یک‌بار دیگر با یک اظهارنظر نسنجیده غوغایی به پا کرد. محمدحسین کنعانی‌زادگان هنگام عقد قرارداد با پرسپولیس با یک ماشین بسیار لوکس و «تابلو» به محل باشگاه پرسپولیس رفت. خودرویی که احتمالاً برای خودنمایی و نمایش مورد استفاده قرار گرفته بود. همه می‌دانند که بیشتر ستاره‌های فوتبال ماشین‌های بسیار گران‌قیمت دارند، برای حفظ ظاهر، اما با یک خودروی معمولی به سر تمرین می‌روند و جلوی دوربین تردد می‌کنند. کنعانی‌زادگان که در این سال‌ها ثابت کرده در به زبان آوردن صحبت‌های خام و مشکل‌ساز توانایی منحصربه‌فردی دارد، این‌بار هم دسته گل به آب داد. او در مصاحبه اخیرش در پاسخ به این سوال که آیا ارزش این خودروی نارنجی رنگ ۱۰۰ میلیارد تومان است؟ با افتخار و آرامشی خاص تاکید کرد که این ماشینش ۱۰۰ میلیارد تومانی نیست، بلکه یک ماشین دیگر وارد کرده که آن ۱۰۰ میلیارد تومان قیمت دارد!

یک ورزشکار در شرایط اقتصادی امروز مردم بیاید و درباره خودرو ۱۰۰ میلیاردی‌اش مانور بدهد قطعا کاری کودکانه محسوب می‌شود، انتقاد اصلی، اما از رفتار همراه با خودنمایی کنعانی نیست بلکه به منشا این خودرو برمی گردد. این ماشین ۱۰۰ میلیارد تومانی اگر تنها با دستمزد‌های کنعانی‌زادگان در این سال‌ها به‌دست آمده بود، تنها ایراد موجود «پز دادن» و خام صحبت کردن کنعانی‌زادگان بود. ملی‌پوش موردنظر، اما عنوان کرد این ماشین اشرافی با حواله‌ای که دولت به ملی‌پوشان اهدا کرد، به او رسیده است.

اهدای حواله واردات خودرو به ملی‌پوشان موضوعی است که بار‌ها مورد انتقاد قرار گرفته است. پس از صعود تیم ملی به جام جهانی ۲۰۲۲ به اعضای تیم یک حواله واردات خودرو اهدا شد، حواله‌ای که ارزش آن چند میلیارد تومان تخمین زده شد. تصاویر خودرو‌های لوکس و گران‌قیمت متعلق به ملی‌پوشان که در گمرگ به صف درآمده بودند، هم چندی پیش منتشر شد تا دوباره این موضوع، مورد توجه قرار بگیرد. در اهدای این جایزه هنگفت دو مساله مورد نقد قرار گرفت؛ نخست اینکه چرا باید به ملی‌پوشان چنین پاداش میلیاردی داده شود، چرا که این پاداش علاوه بر پاداش‌های مصوبه فدراسیون برای صعود به تیم ملی بود و از آن مهم‌تر مجوز ورود خودرو یک امتیاز ویژه است و چرا باید به این ورزشکاران به عنوان پاداش یک «رانت» داده شود. در همین اهدای رانت هم حرف و حدیث درآمد؛ برخی افرادی که در صعود تیم نقش داشتند، مانند دراگان اسکوچیچ سرشان بی‌کلاه ماند و حالا شایعه شده چند نفری که در صعود تیم ملی حضور نداشتند از این رانت سود بردند. در این ماجرا هم مانند اتفاقات مشابه کسی پاسخگو نبوده و نیست.

واکنش فدراسیون و آن‌هایی که این خودرو‌ها را وارد کردند هم مشخص است؛ این پاداش در دوره قبلی هم داده شده است! عجب استدلالی! چون ۸ سال قبل کار اشتباهی صورت گرفته پس تکرار آن مجاز است!

فراموش نکنیم به بازیکنان تیم ملی به واسطه بردهای‌شان در مقدماتی جام جهانی، صعود به جام جهانی و برد مقابل ولز، ده‌ها هزار دلار پاداش داده شده و حتی اعضای هیات‌رئیسه هم از این سفره بهره بردند و بعد با ژستی طلبکارانه این دلار‌ها را حق خودشان دانستند! اضافه کردن یک پاداش چند میلیارد تومانی به پاداش‌های دلاری، آن‌هم از منابع دولتی یک اقدام انتقادآمیز بود که بار‌ها درباره آن صحبت شد و کسی هم به آن توجه نکرد. همین بی‌اعتنایی به نظرات مردم و رسانه‌ها باعث شده تا یک بازیکن تیم ملی بیاید و با افتخار از اینکه یک خودروی رانتی ۱۰۰ میلیاردی سوار می‌شود، صحبت کند.

سیاست مسوولان ورزش ما در این سال‌ها این بوده؛ با بذل‌وبخشش بی‌رویه به برخی چهره‌های ورزشی، آن‌ها را به حامی خود تبدیل کنند و در این زمینه نیازی به پاسخگویی هم دیده نمی‌شود.

در همین فضا امروز پاداش مدال‌آوران بازی‌های آسیایی هم اعلام شد؛ ۹۰۰ میلیون تومان برای آن‌هایی که طلا کسب کردند. از امروز حتما شاهد این اتفاق خواهیم بود که قهرمانان کشتی و سایر رشته‌های مدال‌آور میزان پاداش خود را با قیمت ماشین لوکس کنعانی‌زادگان مقایسه کنند و همه طلب مجوز واردات خودروی ۱۰۰ میلیاردی داشته باشند!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.