تاریخ انتشار : دوشنبه 20 شهریور 1402 - 10:39
کد خبر : 8747

واکنش روزنامه صداوسیما به نظرسنجی که می‌گوید تلویزیون ایران مرجع خبری ۶۸درصد از ایرانیان نیست؛ دروغ است!

واکنش روزنامه صداوسیما به نظرسنجی که می‌گوید تلویزیون ایران مرجع خبری ۶۸درصد از ایرانیان نیست؛ دروغ است!

روزنامه جام جم نوشت: جامعه آماری این مؤسسه (گمان) از اساس نادرست است و نتایج احتمالی آن را نمی‌توان به کلیت بزرگی همچون کشور ایران تعمیم داد.

به گزارش گیلانی ها خبر،  روزنامه جام جم نوشت: جامعه آماری این مؤسسه (گمان) از اساس نادرست است و نتایج احتمالی آن را نمی‌توان به کلیت بزرگی همچون کشور ایران تعمیم داد.

واکنش روزنامه صداوسیما به نظرسنجی که می‌گوید تلویزیون ایران مرجع خبری ۶۸درصد از ایرانیان نیست؛ دروغ است!روزنامه جام جم، نظرسنجی «گمان» درباره نگرش ایرانیان به رسانه‌ها را از اساس نادرست خوانده است. این گزارش با عنوان «گمان برای دروغ است».

به گزارش جام جم، مؤسسه افکارسنجی ایرانیان (گمان) با انتشار یک پژوهش با عنوان «نگرش ایرانیان به رسانه‌ها ۱۴۰۲» مدعی شد ۶۸‌درصد ایرانیان برای دریافت اطلاعات و اخبار ایران و جهان، از شبکه‌های اجتماعی ۳۵‌درصد از تلویزیون‌های ماهواره‌ای ۱۲‌درصد از اخبار تلویزیونی صداوسیما ۸‌درصد از اخبار رادیوهای خارج کشور در اکثر اوقات استفاده می‌کنند. از سوی دیگر، حدود ۴۷‌درصد اظهار کرده‌اند که اخبار تلویزیونی صداوسیما هیچ‌وقت منبع خبری آنها نیست.

جام جم سپس مدعی شده است: جامعه آماری این مؤسسه از اساس نادرست است و نتایج احتمالی آن را نمی‌توان به کلیت بزرگی همچون کشور ایران تعمیم داد. به‌عنوان نمونه، مؤسسه گمان از همکاری تیم فیلترشکن سایفون و رسانه‌های اینترنشنال و صدای آمریکا و دیگر افرادی که داوطلبانه به انتشار این پرسشنامه پرداخته‌اند، بهره برده؛ روشن است که عمده مخاطبان ‌اینترنشنال و صدای آمریکا، کسانی هستند که رویکرد نزدیک با این رسانه‌ها دارند. با نگاهی به شیوه‌های دستیابی به پرسشنامه‌های این مؤسسه می‌توان متوجه شد که نتایج این نظرسنجی چقدر می‌تواند معتبر باشد!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.