تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 دی 1402 - 10:58
کد خبر : 11656

واکنش‌های گسترده بین المللی به حادثه تروریستی کرمان

واکنش‌های گسترده بین المللی به حادثه تروریستی کرمان

حادثه تروریستی روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ کرمان واکنش‌های گسترده جهانی را به دنبال داشت و دولت ها،  رهبران و شخصیت‌های برجسته بین المللی به این حادثه تلخ تروریستی در ایران واکنش نشان دادند.  

به گزارش گیلانی ها خبر، حادثه تروریستی روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ کرمان واکنش‌های گسترده جهانی را به دنبال داشت و دولت ها،  رهبران و شخصیت‌های برجسته بین المللی به این حادثه تلخ تروریستی در ایران واکنش نشان دادند.

واکنش های گسترده بین المللی به حادثه تروریستی کرمان

حادثه تروریستی روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ کرمان واکنش‌های گسترده جهانی را به دنبال داشت و دولت ها،  رهبران و شخصیت‌های برجسته بین المللی به این حادثه تلخ تروریستی در ایران واکنش نشان دادند.

 

روزنامه وال استریت ژورنال چهارشنبه شب اعلام کرد: اسرائیل به متحدان خود اطلاع داده که در انفجارهای ایران دخالتی نداشته است.

وال استریت ژورنال به نام کشورهایی که از آنها بعنوان متحد رژیم صهیونیستی نام برده، اشاره نکرده است.

این درحالیست که دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب از هرگونه اظهار نظر درباره انفجارهای تروریستی کرمان خودداری کرد و گفت هیچ حرفی ندارم.

هاگاری در کنفرانس خبری خود افزود: هیچ صحبتی درباره انفجارهای ایران نداریم و تمرکز ما بر جنگ علیه حماس است.

پاکستان با محکومیت انفجارها در کرمان بر همکاری با ایران برای مقابله با تروریسم تاکید کرد
۱۴۰۲/۱۰/۱۴ – ۰۴:۱۶

 وزارت امور خارجه پاکستان طی بیانیه‌ای جنایت تروریستی در گلزار شهدای کرمان را به جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت و تاکید کرد: تروریسم یک تهدید برای صلح و امنیت منطقه‌ است و با این معضل باید از طریق همکاری‌های منطقه‌ای و دوجانبه مقابله شود.

به گزارش دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در اسلام‌آباد، پاکستان حمله تروریستی وحشیانه‌ای را که در گلزار شهدای مرکز استان کرمان ایران رخ داد و منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی شد، را بشدت محکوم می کند.

در این بیانیه آمده است: ما به خانواده های قربانیان تسلیت می گوییم و برای زخمی‌های این حادثه شفای عاجل آرزو می کنیم. پاکستان در این ساعات غم و اندوه در همبستگی کامل با دولت و ملت برادر ایران می ایستد.

وزارت خارجه پاکستان همچنین تاکید کرد: این کشور معتقد است که تروریسم یک معضل و تهدید برای صلح و امنیت منطقه و جهان است لذا باید از طریق همکاری های دوجانبه و منطقه ای با آن مقابله کرد.

ساعاتی پس از جنایت خونین در گلزار شهدای شهر کرمان نخست وزیر پاکستان، وزیر امور خارجه و رئیس مجلس این کشور طی پیام‌های جداگانه این حادثه تروریستی را به شدت محکوم و با دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران ابراز همبستگی کردند.

سفیر پاکستان در ایران نیز اعلام کرد: حادثه تروریستی کرمان را به ملت بزرگ ایران که قاطعانه با نیروهای ضدامنیت مقابله می‌کنند، تسلیت گفته و همبستگی کامل پاکستان با کشور برادر ایران اعلام می‌کنم.

بسیاری از شخصیت‌های پاکستانی از جمله بلاول بوتو زرداری وزیر سابق امور خارجه و علامه ناصر عباس جعفری رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین نیز پیام‌هایی در محکومیت انفجارهای تروریستی کرمان صادر کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.