تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 مرداد 1402 - 10:54
کد خبر : 7626

هیچ کشوری در دنیا نیست که از فیلترینگ استفاده نکند؛ گاف عجیب دبیر شورای انقلاب فرهنگی درباره «فیلترینگ» خبرساز شد!

هیچ کشوری در دنیا نیست که از فیلترینگ استفاده نکند؛ گاف عجیب دبیر شورای انقلاب فرهنگی درباره «فیلترینگ» خبرساز شد!

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در گفت و گو با وب سایت جماران گفت: هیچ کشوری در دنیا نیست که از فیلترینگ استفاده نکند.»

ادعای حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره فیلترینگ تکذیب شد.

به گزارش گیلانی ها خبر،  به نقل از اطلاعات آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در گفت و گو با وب سایت جماران گفت: هیچ کشوری در دنیا نیست که از فیلترینگ استفاده نکند.»

فکت نامه با بررسی ادعای وی در این باره نوشت: فیلترینگ اینترنت به معنای ایجاد محدودیت عمومی توسط نهادهای حکومتی در دسترسی کاربران به اطلاعات، سایت‌ها و محتوای موجود در اینترنت است و تفاوت اساسی با پایش محتوا که امروزه عمدتا توسط شرکت‌های خصوصی برای مقابله با هرزه‌نگاری کودکان و یا نقض حقوق مولف در نظر گرفته شده‌است.

در سال ۲۰۱۴ سازمان گزارش‌گران بدون مرز، کشورهایی که در آن‌ها سانسور جود دارد به دو دسته «دشمن اینترنت» و «تحت نظارت» تقسیم کرد؛ آمارها و گزارش‌های معتبر نشان می‌دهد که چین و ایران با اختلاف در صدر لیست کشورهای سانسور کننده اینترنت هستند.

گزارش انجمن تجارت الکترونیک تهران برمبنای داده‌های OONI، SurfShark و SimilarWeb نشان می‌دهد ایران پس از چین یکی از محدودترین اینترنت‌های جهان را دارد.

از ۱۰۰ سایت پربازدید دنیا ۴۵ درصد در ایران فیلتر است. از ۲۰۰ سایت پربازدید دنیا که خالی از محتوای پورنوگرافی هستند ۶۵درصد برای کاربران ایرانی فیلتر است. از ۳۰۰ سایت پربازدید دنیا، ۳۳ درصد در ایران فیلتر است.

آنچه تحت عنوان «فیلترینگ» در ایران اتفاق می‌افتد یک پدیده رایج در دنیا نیست و در همه کشورها این‌گونه نیست. جایگاه ایران در رده‌بندی‌های براساس سنجه‌های مختلف در زمینه آزادی اینترنت معمولا در انتهای طیف است که نشان‌دهنده وضعیت غیرعادی در ایران است.

بنابراین این گفته عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که «همه کشورها از فیلترینگ استفاده می‌کنند» نشان نادرست می‌گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.