تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهریور 1402 - 9:54
کد خبر : 8616

هشدار یک نماینده به پزشکانی که قصد مهاجرت دارند؛ در سردسیرترین منطقه مشغول بکارتان می‌کنند، در جریان باشید

هشدار یک نماینده به پزشکانی که قصد مهاجرت دارند؛ در سردسیرترین منطقه مشغول بکارتان می‌کنند، در جریان باشید

یک نماینده مجلس گفت: پزشکان ایرانی در بدآب و هواترین و سردسیرترین مناطق کانادا مشغول به خدمت می‌شوند و باید بالاخره دوستان پزشک در جریان باشند.

به گزارش گیلانی ها خبر،  یک نماینده مجلس گفت: پزشکان ایرانی در بدآب و هواترین و سردسیرترین مناطق کانادا مشغول به خدمت می‌شوند و باید بالاخره دوستان پزشک در جریان باشند.

هشدار یک نماینده به پزشکانی که قصد مهاجرت دارند؛ در سردسیرترین منطقه مشغول بکارتان می‌کنند، در جریان باشید

رویداد۲۴ همایون سامه یح بخت آبادی، نماینده مجلس درباره هشدار افزایش مهاجرت پزشکان از کشور گفت: واقعیت مسئله عرضه و تقاضا است؛ هنگامی که در دنیا تقاضای پزشک زیاد باشد و از سوی دیگر کمبود پزشک و همچنین به دست آوردن پزشک ارزان مطرح باشد؛ در مورد کشوری مانند ایران که خرج تحصیلات پزشکی فردی را داده باشد، به طبع صرف هزینه و مهیا کردن کار برای چنین پزشکانی آن هم در مناطق بد آب و هوا به صرفه است.

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شما فکر نکنید یک پزشکی که به کانادا می‌رود بهترین جای این کشور می‌‍‌تواند مطب بزند، خیر؛ به نظر بنده پزشکان ایرانی در بدآب و هواترین و سردسیرترین مناطق کانادا مشغول به خدمت می‌شوند و باید بالاخره دوستان پزشک در جریان باشند. اما به دلیل آن‌که شرایط و حقوقی که برای‌شان تعیین می‌شود به صرفه است، مهاجرت می‌کنند. از همین رو ما باید دقیقا بر این استراتژی که کشورهای ثالث، کشورهای عربی، اروپایی و آمریکایی طالب پزشکان ما هستند، واقف باشیم.

وی خاطرنشان کرد: سطح تدریس علوم پزشکی در دانشگاه‌های ما بسیار خوب و در حد قابل قبول است اغلب پزشکانی که از کشورمان مهاجرت می‌کنند هنگامی که وارد کشورهای دیگر می‌شوند بعد از گذراندن امتحانات مربوطه به نحو مطلوب جذب می‌شوند. بنابراین ما این استراتژی را می‌دانیم و دقیقا هم مقابل این استراتژی باید برنامه‌ریزی خاص خودمان را داشته باشیم تا پزشکان مهاجرت نکنند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان بیان کرد: هنگامی که یک پزشک در محروم‌ترین قسمت ایران خدمت می‌کند و در مورد مسئله مالیاتش سخت‌گیری می‌شود، شما انتظار دارید چه دلگرمی داشته باشد؟ حداقل کاری که می‌توانیم انجام دهیم تا یک پزشک مقداری دلگرم شود، این است که درآمدی که دارد کاملا در جیب خودش برود. این‌گونه به طبع خدمت‌رسانی پزشکان هم به جامعه بیشتر خواهد شد، مگر غیر از این است که ایجاد شرایط رفاهی برای پزشکان و البته کل جامعه وظیفه ما است؟ وظیفه ما است که برای همه جامعه رفاه ایجاد کنیم، حال قسمتی از این مسئله هم در مورد پزشکان صدق می‌کند.

این نماینده مجلس گفت: می‌دانم و مطمئنم تمامی پزشکان و تحصیل‌کردگان که ایران را ترک می‌کنند تمایل قلبی‌شان ماندگاری در کشور است اما شرایط اقتصادی خودشان را در نظر می‌گیرند و اقدام به مهاجرت می‌کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.