تاریخ انتشار : دوشنبه 10 مهر 1402 - 11:05
کد خبر : 9341

نماینده مجلس: اگر نمی‌توانید با صداقت به مردم بگویید «نمی‌توانیم»، نه اینکه با آمار دروغ، ضعف مدیریت خود را پوشش دهید

نماینده مجلس: اگر نمی‌توانید با صداقت به مردم بگویید «نمی‌توانیم»، نه اینکه با آمار دروغ، ضعف مدیریت خود را پوشش دهید

مرتضی محمودوند می‌گوید: آمارسازی که دولت سیزدهم می‌کند، به این برمی‌گردد به اینکه آقایان واقعا اشراف به کار و امور کشور ندارند. یعنی اطلاعات لازم برای ارائه آمار در دسترس‌شان نیست.

مرتضی محمودوند می‌گوید: آمارسازی که دولت سیزدهم می‌کند، به این برمی‌گردد به اینکه آقایان واقعا اشراف به کار و امور کشور ندارند. یعنی اطلاعات لازم برای ارائه آمار در دسترس‌شان نیست.

به گزارش گیلانی ها خبر،  مرتضی محمودوند می‌گوید: آمارسازی که دولت سیزدهم می‌کند، به این برمی‌گردد به اینکه آقایان واقعا اشراف به کار و امور کشور ندارند. یعنی اطلاعات لازم برای ارائه آمار در دسترس‌شان نیست.

انتقادشدید یک نماینده از آمارسازی دولت رئیسی

بیش از دو سال است که از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد و آمار‌هایی از پیشرفت اقتصادی کشور داده می‌شود؛ آمارهایی که منتقدان زیادی دارد؛ از جمله مرتضی محمودوند نماینده خرم‌آباد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که در مصاحبه با رویداد۲۴ گفته این آمارها معنای پیشرفت نمی‌دهد بلکه به خاطر عدم اشراف دولت است. در ادامه می‌توانید مهمترین بخش‌های این مصاحبه را بخوانید:

* آمارسازی که دولت سیزدهم می‌کند، به این برمی‌گردد به اینکه آقایان واقعا اشراف به کار و امور کشور ندارند. یعنی اطلاعات لازم برای ارائه آمار در دسترس‌شان نیست. خیلی از آمار‌هایی که دولتمردان می‌دهند، براساس اطلاعات غلط تنظیم می‌شود. به باور من، اطلاعات نادرست و حتی بر پایه دروغ به رییس جمهور و دولتمردان می‌دهند و آن‌ها هم بدون ارزیابی، آمارهای غلط را که نشان‌دهنده پیشرفت کشور است را پشت تریبون اعلام می‌کنند.

* همین آمار‌های غلطی که دولتمردان در دو سال گذشته ارائه کردند، به مرور محل مناقشه شده و می‌شود و به تبع آن، ناراحتی و گلایه‌های مردم و رسانه‌ها را در پی داشته و دارد.

* از همین رسانه می‌خواهم به آقای رییس جمهور، معاونان و وزرای ایشان اعلام می‌کنم، اگر آماری را به مردم می‌دهید که نشان از پیشرفت کشور دارد، واقعی باشد نه توخالی. به طور مثال زمانی که آقای عبدالملکی وزیر کار بود اعلام کرد نرخ بیکاری در استان لرستان شش درصد است؛ باید بگویم این آماری که ایشان اعلام می‌کردند، دروغ محض بود. ضمن اینکه دروغ گفته شد، این اظهارنظر، بی‌احترامی و بی‌حرمتی به مردم استان لرستان بود.

* زمانی که وزیر کار وقت آمار شش درصد بیکاری در استان لرستان را اعلام کرد، خیلی صریح در شورای عالی دولت که در استان لرستان با حضور آقای رئیسی برگزار می‌شد، اعتراض کردم. همان‌جا به آقای رییس جمهور هم اعلام کردم که با این آمار‌های دروغ، کار پیش نخواهد رفت. آن هم زمانی که اوایل کار دولت سیزدهم بود. جالب است که در همان جلسه، با اعتراض من، آمار شش درصد به ۱۳ درصد افزایش پیدا کرد.

* همین که با یک اعتراض، هفت درصد بر آمار بیکاری افزود شد، یعنی آمار‌های اعلام شده دروغ بود. نمی‌شود که یک آمار رسمی طی چند دقیقه، این همه افزایش را به خود ببیند.

* به همه کسانی که در دولت، دلسوز هستند و هدف‌شان این است که قدمی در راه خدا و مردم برداشته شود، می‌گویم اگر در زمانی، کاری هم از دستشان برنمی‌آید، با صداقت به مردم بگویند «نمی‌توانیم»، نه اینکه با آمار دروغ، ضعف مدیریت و کم‌کاری خود را پوشش دهند.

* اگر ما با ملت نجیب و مظلوم ایران، با صداقت، شفافیت، مردانگی و با سجایای حقیقی اخلاقی جلو برویم، هیچ‌کس در قالب بدخواه کشور، انقلاب و دولت بر سر کار، ظاهر نخواهد شد، ولی متاسفانه این آمار‌های دروغ باعث می‌شود خیلی‌ها وارد میدان شوند و با موضع‌گیری‌شان، ناراحتی و اعتراض‌شان را بروز دهند که حقیقتاً اعتراض‌شان بجا و به حق است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.