تاریخ انتشار : یکشنبه 24 دی 1402 - 11:53
کد خبر : 11884

مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تایید شد

مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تایید شد

سخنگوی شورای نگهبان گفت: درجریان بررسی برنامه هفتم مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان طی مدت سه سال در برنامه هفتم توسعه تایید شد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: درجریان بررسی برنامه هفتم مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان طی مدت سه سال در برنامه هفتم توسعه تایید شد.

به گزارش گیلانی ها خبر،  هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری با خبرنگاران درخصوص آخرین وضعیت بررسی طرح‌ها و لوایح، گفت: لایحه برنامه هفتم توسعه یک لایحه بسیار مهم، مفصل و اثرگذاری برای ۵ سال آینده کشور است که در حدود ۲۸۰ صفحه به نگارش در آمده که تقریبا ۱۰۰ صفحه بیشتر از برنامه ششم توسعه است. ما در شورا برای برر سی این لایحه جلسات متعدی را در شورای نگهبان در این زمینه تشکیل دادیم.

وی ادامه داد: کارهای کارشناسی فراوانی نسبت به این لایحه در شورای نگهبان صورت گرفت، جلسات و دیدارهای متعددی با برخی مسئولان از جمله رئیس جمهور و تعدادی از وزرا و معاونین و همچنین رئیس مجلس و اعضای کمیسیون تلفیق و نیز مسئولان عالی قضایی در صحن شورای نگهبان درباره برنامه هفتم توسعه برگزار شد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان ابراز داشت: نظر نهایی شورا درباره برنامه هفتم به مجلس اعلام شد؛ در مواردی شورای نگهبان با اصل لایحه مشکلی نداشت اما نسبت به اجرا، قیودی باید ذکر می‌شد لذا با تاکید بر پذیرش اصل بسیاری از احکام، نسبت به برخی اجزا ابهاماتی مطرح شد.

سخنگوی شورای نگهبان درخصوص کاهش مصوبات سربازی و افزایش سن بازنشستگی، گفت: درخصوص‌ متناسب سازی حقوق بازنشستگان با ترتیباتی که در این قانون پیش‌بینی شده و بررسی هایی که داشتیم خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته شد و بر این اساس ظرف سه سال بازنشستگان باید ۹۰ درصد حقوق شاغلین را دریافت کنند.

وی ادامه داد: درخصوص مصوبه کاهش مدت سربازی با توجه به ابهاماتی که داشت برای رفع ابهام به مجلس برگشت داده شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.