تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آبان 1402 - 10:00
کد خبر : 10236

مربی اسبق تیم ملی بدن‌سازی و پرورش اندام: حق هادی چوپان خورده شد

مربی اسبق تیم ملی بدن‌سازی و پرورش اندام: حق هادی چوپان خورده شد

مرتضی اویسی قهرمان سابق جهان و مربی اسبق تیم ملی بدن‌سازی و پرورش اندام کشورمان در مورد نایب قهرمانی هادی چوپان در مستر المپیا گفت حق او خورده شد!

مرتضی اویسی قهرمان سابق جهان و مربی اسبق تیم ملی بدن‌سازی و پرورش اندام کشورمان در مورد نایب قهرمانی هادی چوپان در مستر المپیا گفت حق او خورده شد!

 

به گیلانی ها خبر،  هادی چوپان برترین بدن‌ساز تاریخ کشورمان که سال قبل توانست به مدال طلای مستر المپیا دست پیدا کند‌ امسال به مدال نقره این مسابقات بسنده کرد. در مرحله نهایی پنجاه و نهمین دوره مستر المپیا عصر شنبه ۱۳ آبان به میزبانی کشور آمریکا در کالیفرنیا برگزار شد، مقام قهرمانی به درک لانسفورد از این کشور رسید و سامسون دائودا از انگستان سوم شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، چوپان که پارسال قهرمان شده بود، هنگام فیگور نمایشی فینالیست‌ها به نشانه اعتراض در حالی که رقبایش با تعجب او را می‌نگریستند، صحنه را ترک کرد. این رفتار انتقاد بسیاری از کاربران ایرانی و خارجی را در پی داشت چرا که همین حریفان در مستر المپیای سال قبل پس از قهرمانی چوپان به او تبریک گفته بودند. اما این پایان کار نبود و هواداران گرگ ایرانی که اکثراً کاربرانی از کشورمان بودند با حمله به صفحه اینستاگرامی لانسفورد کامنت‌های‌توهین‌آمیزی را برای او نوشتند! فحاشی‌هایی که به لانسفورد شد در شأن‌ و فرهنگ ما ایرانی‌ها از آداب و اخلاق جوانمردی به دور است و به طور حتم مورد تایید هادی چوپان هم نیست. در کشور ما هم بسیاری از بدن‌سازهای حرفه‌ای و آماتور اعتقاد دارند در حق چوپان اجحاف شد و باز هم باید طلای مستر المپیا به او می‌رسید. این در حالی است که برخی نخبگان این رشته مانند فیل هیث که هفت قهرمانی مستر المپیا را در کارنامه دارد، در رسانه‌هایی ورزشی معتبری مانند بلیچر ریپورت گفته بود لانسفورد در این مسابقات قهرمان می‌شود.

هادی چوپان هم که با ناراحتی صحنه را ترک کرده بود در اولین اظهار نظر رسمی خود درباره اتفاقات رخ‌ داده در صفحه اینستاگرامش نوشت: «قدرتم به همه چیز رسید جز آن خنجری که نفهمیدم از کجا به پهلویم رفت.»

اما برای بررسی کارشناسانه این دوره از مسابقات با مرتضی اویسی قهرمان سابق جهان و مربی اسبق تیم ملی بدن‌سازی و پرورش اندام کشورمان گفت‌وگو کردیم. اویسی با دفاع تمام‌قد از هادی چوپان، دوست خودش را سزاوار قهرمانی در مسابقات دانست.

*به نظر شما هادی چوپان نتوانست قهرمان شود یا در حق او اجحاف شد؟

به نظر من در حق او اجحاف شد. البته این حق‌خوری‌ها وجود دارد اما در سطح بسیار بزرگ مثل مستر المپیا خیلی جای بحث دارد.‌ چرا به این صورت است؟ چون مهد بدن‌سازی دنیا در آمریکاست و خیلی برایشان سخت است که از ایران یکی بیاید و قهرمان شود. به همین دلیل نگذاشتند او قهرمانی خودش را تکرار کند، اما‌ چوپان برای مردم ‌همان جایگاه ‌اولی خودش را دارد.

*از نظر شما تصمیم داورها اشتباه بود؟

خب، دیگر نظرشان را دادند اما به نظر من خیلی حق‌خوری شد. امیدوارم سال دیگر اگر شرکت کرد باز هم ‌قهرمانی را برای کشورمان به شهر خودش شیراز ببرد.‌

*گفتید اگر شرکت کند، ممکن است برای سال بعد قید حضور در این‌ مسابقات را بزند؟

یک سیب را بالا بیندازید هزار تا چرخ می‌خورد و ما نمی‌دانیم‌ در یک سال چه اتفاقاتی می‌افتد. مگر می‌دانستیم ‌کرونا می‌آید و همه آن اتفاقات رخ می‌دهد؟‌ هیچ‌کس هیچ‌ چیز را نمی‌داند. همه چیز با خداست.

*لانسفورد چطور بود؟

ما هفت تا فیگور داریم. خب، شاید آقا هادی یک یا دو تا فیگور را به او داده باشد اما پنج تا فیگور را برنده بوده است. می‌گویم که نظر داوری شرط است و ما نباید احساسی تصمیم بگیریم. به هر حال در این‌ آوردگاه بیزینس خیلی مهم است. هادی در ایران است و ‌شاید برای آنها منبع درآمد خوبی نباشد. آنها پلن بیزینسی دارند. لانسفورد‌ هم‌ در همان کشور است و‌ می‌تواند در ایونت‌ها شرکت کند. او مثل هادی دغدغه ویزا ندارد کلاً بچه‌های ایران خیلی سختی می‌کشند و همین که انفرادی می‌روند پرچم کشورمان را بالا می‌برند.

*بعد مسابقات گفت‌وگویی نداشتید؟

نه، چون می‌دانم حال خوبی نداشته.

*در پیج اینستاگرامش هم متن گلایه‌آمیزی منتشر کرده بود؛ منظور او داورها بود؟

نمی‌دانم. خودش می‌داند‌، شاید خیلی از عوامل بوده! واقعاً بدنش بی‌نظیر بود و ورزش پروش اندام کشورمان را او متحول کرد. ایرانی‌ها در ژنتیک خیلی خوب هستند. در هر جای ایران بدن‌ساز مستعد هست و مثل برزیل در فوتبال می‌ماند! امیدواریم مشکل ویزای تمام بچه‌ها هم‌ حل شود و افتخار کسب کنیم. هادی هم خیلی ریاضت کشید تا به اینجا رسید.

*رفتار او پس از پایان بازی‌ها هم جنجال‌آفرین شد.

خب، این اتفاق یک لحظه رخ می‌دهد. او زمان عکس گرفتن هم بود، اما ایرانی‌ها اگر بخواهند کار خودشان را انجام دهند آن را انجام ‌می‌دهند. یک جایی واقعاً مغز نمی‌کشد از بس آدرنالین ترشح می‌شود. یک آن تصمیم می‌گیرد و نمی‌شود تصمیم درست گرفت. وقتی قهرمان را معرفی کردند اگر صورت هادی را نگاه کنید او شوک شده بود و باور نمی‌کرد. باید به او ‌حق بدهیم. ‌امیدواریم مسئولان مستر المپیا هم دلگیر نشوند. یک‌سری می‌گویند باید خودش را حفظ می‌کرد‌.

*اما سال قبل که هادی قهرمان شد رقبا به او تبریک گفتند. بهتر نبود او بیشتر روی اعصاب خودش مسلط می‌شد؟

بله. ورزشکار مصری هم پنجم‌ شده بود و باور نمی‌کرد اما ماند و به همه تبریک گفت. به نظرم بهتر بود بماند و به رقیبانش تبریک بگوید اما ما که جای او نبودیم. او تمرینات پرفشاری پشت سر گذاشته بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.