تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اسفند 1402 - 12:27
کد خبر : 13020

قطعا اوکراین متعلق به روسیه است

قطعا اوکراین متعلق به روسیه است

دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه و متحد ولادیمیر پوتین بار دیگر تاکید کرد که اوکراین بخشی از روسیه است و در ادامه، مذاکرات صلح با رهبری کنونی اوکراین را رد کرد.

دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه و متحد ولادیمیر پوتین بار دیگر تاکید کرد که اوکراین بخشی از روسیه است و در ادامه، مذاکرات صلح با رهبری کنونی اوکراین را رد کرد.

به گزارش گیلانی ها خبر، دیمیتری مدودف که سابقا رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر روسیه هم بوده، در سخنرانی خودش در جنوب روسیه گفت روسیه عملیات نظامی خود را تا زمانی که طرف مقابل تسلیم شود، ادامه خواهد داد. مدودف گفت آنچه او بخش‌های تاریخی روسیه می‌خواند باید «به خانه بازگردد.» 

مدودف مقابل نقشه‌ای از اوکراین صحبت می‌کرد که این کشور را به‌عنوان یک منطقه کوچک‌تر محصور در خشکی نشان می‌داد که در برابر لهستان فشرده شده است و روسیه بر خط ساحلی شرق، جنوب و دریای سیاه کنترل کامل دارد. 

متحد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه افزود: «یکی از رهبران سابق اوکراین در مقطعی می‌گفت که اوکراین متعلق به روسیه نیست.» 

او که با تشویق حضار مواجه شد، ادامه داد: «این مفهوم باید برای همیشه ناپدید شود. اوکراین قطعا برای روسیه است.» 

مدودف گفت‌وگوهای صلح با رهبری کنونی اوکراین به رهبری ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین را رد کرد و گفت هر دولت آینده اوکراین که خواهان گفت‌وگو باشد، باید آنچه را که او «واقعیت‌های جدید میدانی» می‌خواند، به رسمیت بشناسد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، مدودف که نیروهای ویژه و مستشاران نظامی ایالات متحده را به جنگ علیه روسیه متهم کرد، در اظهارنظری در مورد روابط شرق و غرب، گفت مناسبات میان مسکو و واشنگتن بدتر از بحران موشکی کوبا در سال ۱۹۶۲ شده است. 

تاکید بر اخراج سفیران اتحادیه اروپا 

دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور پیشین روسیه همچنین گفت سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید از روسیه اخراج شوند و در ادامه به امتناع آنها از گفت‌وگو با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه درباره مداخله در انتخابات روسیه اشاره کرد. 

مدودف در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «سفرای کشورهای اتحادیه اروپا در روسیه، ملاقات با وزیر امور خارجه روسیه را رد کردند. ظاهرا این به دنبال توصیه‌هایی از سمت بروکسل است. این کاملا در تضاد با ایده وجود نمایندگی‌های دیپلماتیک و ماموریت‌های سفیران است. همه این سفرا باید از روسیه اخراج شوند و سطح روابط دیپلماتیک پایین بیاید.» 

او در ادامه دیپلمات‌های اتحادیه اروپا را به‌عنوان «ابله‌های سیاسی که وظایف واقعی خود را درک نمی‌کنند» مورد انتقاد قرار داد. 

لاوروف روز دوشنبه در یک مراسم ویژه جوانان در شهر سیریوس روسیه در دریای سیاه گفت مسکو نمایندگان اتحادیه اروپا را برای نشستی دعوت کرد تا به آنها نسبت به «دخالت» در انتخابات ریاست جمهوری آتی روسیه هشدار دهد. این وزیر روس بدون اشاره به جزئیات گفت مقامات «مطالب زیادی» در مورد حمایت خارجی از «اپوزیسیون» در روسیه جمع‌آوری کرده‌اند. 

وزیر خارجه روسیه گفت: «من فقط می‌خواستم به سفرا بگویم که توصیه می‌کنیم چنین فعالیت‌هایی نداشته باشند. در نهایت می‌دانید چه شد؟ دو روز قبل از مراسم برنامه‌ریزی شده، نامه‌ای دیپلماتیک دریافت کردیم که در آن نوشته شده بود تصمیم گرفته‌اند که در جلسه شرکت نکنند.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.