تاریخ انتشار : شنبه 4 شهریور 1402 - 10:30
کد خبر : 8264

غلامعلی رجایی فعال سیاسی اعتدالگرا: صبر خاتمی تمام شده و عصبانی است /او می خواهد از حاکمیت قول هایی بگیرد تا فضای انتخابات باز شود

غلامعلی رجایی فعال سیاسی اعتدالگرا: صبر خاتمی تمام شده و عصبانی است /او می خواهد از حاکمیت قول هایی بگیرد تا فضای انتخابات باز شود

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: آقای خاتمی می‌خواهد قول‌هایی بگیرد تا فضای انتخابات باز شود اما تا اینجای کار نه تنها قولی داده نشده بلکه نشانه‌هایی بر اینکه قولی داده خواهد شد هم نمی‌بینیم.

به گزارش گیلانی ها خبر، یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: آقای خاتمی می‌خواهد قول‌هایی بگیرد تا فضای انتخابات باز شود اما تا اینجای کار نه تنها قولی داده نشده بلکه نشانه‌هایی بر اینکه قولی داده خواهد شد هم نمی‌بینیم.

صبر خاتمی تمام شده و عصبانی است /او می خواهد از حاکمیت قول هایی بگیرد تا فضای انتخابات باز شودغلامعلی رجایی فعال سیاسی اعتدالگرا

فردا نوشت: غلامعلی رجایی فعال سیاسی اعتدالگرا گفت: در روند انتخابات پیش رو، اصلاح‌طلبان در دوراهی حذف-حذف قرار گرفته‌اند. آنها تصور می‌کنند اگر فراخوان گسترده دهند که همه در انتخابات شرکت کنید، از سوی بخشی از مردم که مایل به حضور در انتخابات نیستند حذف می‌شوند و اگر در انتخابات شرکت هم نکنند، از سوی حاکمیت حذف می‌شوند. به نظر من آقای خاتمی زودتر از اینها باید سخنان اخیر را مطرح می‌کرد. در سخنان او نقد مستقیم به نظارت استصوابی صورت گرفته است. او با لحنی عصبانی سخن گفته است که باید ببینیم شرایط به چه شکل پیش رفته است که فردی صبور چون آقای خاتمی به این میزان صبرش تمام شده است».

او ادامه داد: «به نظر می‌رسد اغلب اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت نخواهند کرد. اینکه می‌گویند ما توصیه‌ای برای شرکت در انتخابات نداریم، برای آن است که نامی از تحریم انتخابات نبرند. این هم که چهره‌های برجسته و بلکه نیم‌برجسته‌ای از اصلاح‌طلبان در ثبت نام انتخابات شرکت نکردند، نکته مهم و قابل تأملی است. حتی همان‌هایی که ثبت‌نام هم کرده‌اند، رویشان نمی‌شود بگویند که ثبت‌نام کرده‌ایم. البته آقای خاتمی با طرح سخنان تازه‌اش به نوعی خواسته است که برای حاکمیت شروطی بگذارید و امتیازاتی را برای اصلاح‌طلبان در انتخابات دریافت کند. او می‌خواهد قول‌هایی بگیرد تا فضای انتخابات باز شود اما خب تا اینجای کار نه تنها قولی داده نشده بلکه نشانه‌هایی بر اینکه قولی داده خواهد شد هم نمی‌بینیم».

 آقای خاتمی می‌خواهد قول‌هایی بگیرد تا فضای انتخابات باز شود اما تا اینجای کار نه تنها قولی داده نشده بلکه نشانه‌هایی بر اینکه قولی داده خواهد شد هم نمی‌بینیم.

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «اکنون بین اصلاح‌طلبان انشقاق رخ داده است. به هر برخی اصلاح‌طلبان در یک بازه کوتاه زمانی سه بار به صداوسیما دعوت می‌شوند و معلوم است که آنها همسویی با برخی نهادها را پذیرفته‌اند. در آن سو هنوز هستند اصلاح‌طلبانی که دغدغه‌های دیگر جلوتر از انتخابات دارند؛ از معاش مردم، مجهارت نخبگان، محیط زیست و…».

رجایی در پایان در پاسخ به این پرسش که برخی می‌گویند ما برای شرکت در انتخابات به وصیت آقای هاشمی مبنی بر حضور همیشگی در انتخابات عمل می‌کنیم، گفت: «درست است که آقای هاشمی با صندوق رأی قهر نمی‌کرد؛ حتی زمانی که می‌گفت حقم خورده شد اما در عین حال همین آقای هاشمی در انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان شرکت نکرد زیرا روند برگزاری آن را نادرست می‌دانست. آقای هاشمی اهل کناررفتن و عقب‌نشینی نبود اما در عین حال قدرت چانه‌زنی با حاکمیت را هم داشت؛ بنابراین نباید درباره آقای هاشمی پوسته موضوع را صرفا مورد توجه قرار داشت».

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.