تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1402 - 11:23
کد خبر : 10006

طلای جهانی ۲۰۰۰ دلاری شد

طلای جهانی ۲۰۰۰ دلاری شد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۱.۰۹ درصد افزایش به ۲۰۰۶ دلار و ۳۷ سنت رسید.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۱.۰۹ درصد افزایش به ۲۰۰۶ دلار و ۳۷ سنت رسید.

به گزارش گیلانی ها خبر، قیمت طلا برای اولین بار از ماه مه به بالاتر از ۲۰۰۰ دلار در هر اونس رسیده است. نگرانی در مورد تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه تاثیر افزایش اخیر سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را از بین برده است.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۱.۰۹ درصد افزایش به ۲۰۰۶ دلار و ۳۷ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۰۶ درصدی به ۱۹۹۸ دلار و ۵۰ سنت رسیده است.
به این ترتیب طلا در آستانه بزرگترین افزایش قیمت ماهانه از ژوئیه ۲۰۲۰ قرار دارد. قیمت طلا در آن زمان به اوج ۲۰۷۵ دلار و ۴۷ سنت رسیده بود.

 

قیمت طلا حدود ۹ درصد از زمان آغاز جنگ در فلسطین اشغالی در هفتم اکتبر افزایش یافته که دلیل اصلی آن را می‌توان افزایش تمایل به این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن دانست.
تحلیلگران عقیده دارند گسترش درگیری بین رژیم صهیونیستی و حماس با ادامه حملات هوایی و زمینی به غزه، قیمت طلا و نفت را بالاتر خواهد برد.
این درگیری باعث شده رابطه بین طلا و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا قطع شود. سود این اوراق به بالاترین رقم طی بیش از یک دهه گذشته رسیده است.
بالا رفتن نرخ بهره و سود اوراق قرضه معمولا به ضرر طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده است.

بالا رفتن قیمت نفت به دنبال تشدید درگیری‌ها در غزه تورم را افزایش داده و بانک‌های مرکزی را برای مهار آن بدون آسیب دیدن اقتصادها به چالش می‌اندازد و این شرایط به نفع طلا خواهد بود.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۰۹ درصد کاهش به ۲۲ دلار و ۸۹ سنت رسید و پلاتین با ۰.۱۶ درصد افزایش، ۹۷ دلار و ۵۵ سنت معامله می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.