تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 بهمن 1401 - 10:30
کد خبر : 4289

«صومعه‌سرا» رکورددار افتتاح بیشترین طرح‌های عام‌المنفعه گیلان در فجر ۴۴

«صومعه‌سرا» رکورددار افتتاح بیشترین طرح‌های عام‌المنفعه گیلان در فجر ۴۴

در دهه فجر امسال به گفته مهدی جمالی نژاد، معاون عمرانی وزیر کشور در ایام‌الله دهه فجر امسال ۲۱ هزار و ۶۴۸ پروژه در کشور با میلیاردها تومان اعتبار به بهره‌برداری و ۲ هزار و ۱۱۳ پروژه دیگر نیز کلنگ زنی می‌شوند. 

در دهه فجر امسال به گفته مهدی جمالی نژاد، معاون عمرانی وزیر کشور در ایام‌الله دهه فجر امسال ۲۱ هزار و ۶۴۸ پروژه در کشور با میلیاردها تومان اعتبار به بهره‌برداری و ۲ هزار و ۱۱۳ پروژه دیگر نیز کلنگ زنی می‌شوند.

به گزارش گیلانی ها خبر،  اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز امسال در آستانه دهه فجر امسال از افتتاح یک هزار و ۱۰۹ پروژه عمرانی در گیلان و در دهه فجر خبر داد و اظهار کرد که چهار هزار میلیارد تومان پروژه در عرصه‌های عمرانی، اشتغال‌زایی و فرهنگی به بهره‌برداری می‌رسد در جریان آن ۹۵ درصد تعهد گیلان در اشتغال محقق می‌شود.
اما در شهرستان صومعه‌سرا، یکی از شهرستان‌های غربی استان گیلان، شمار و میزان ریالی پروژه‌ها، قابل‌توجه است. مهدی صفاتی، فرماندار شهرستان صومعه‌سرا در جمع اصحاب رسانه از بهره‌برداری ۲۸۶ پروژه در دهه فجر امسال در این شهرستان با اعتبار بالغ‌بر ۴۲۰ میلیارد تومان اعتبار خبر داده است.

به گفته وی، این طرح‌ها در بخش‌های عمرانی، خدماتی، ورزشی و تولیدی است که با بهره‌برداری آن‌ها برای ۱۶۵ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

آمارها نشان می‌دهد که تعداد و ارزش ریالی پروژه‌های قابل‌افتتاح دهه فجر در گیلان در شهرستان صومعه‌سرا بسیار پررنگ و برق‌تر از سایر شهرستان‌های گیلان است. موضوعی که صفاتی نیز به آن اذعان می‌کند و می‌گوید: این خدمات ارزنده با تلاش‌های نماینده عالی دولت در استان و تلاش‌های نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است.

بنا بر بررسی‌های صورت گرفته، پنج پروژه بزرگ در شهرستان صومعه‌سرا نمود عینی بیشتری دارد که کارخانه نئوپان با اعتباری بالغ‌بر ۲۵۰ میلیارد تومان و با اشتغال‌زایی ۶۶ نفری، یکی از آن‌ها است.

صفاتی، فرماندار صومعه‌سرا همچنین از افتتاح سه سالن ورزشی در صومعه‌سرا با اعتبار بالغ‌بر ۱۲ میلیارد و ۸۶۵ میلیون تومان و با اشتغال‌زایی دائمی ۴ نفر و موقت ۲۰ نفری خبر داده و گفته است که احداث کلینیک ویژه پزشکی توسط شبکه بهداشت و درمان با اعتبار ۶۵ میلیارد تومان نیز با حضور نماینده دولت در گیلان افتتاح می‌شود.

به گفته نماینده عالی دولت در شهرستان صومعه‌سرا، پست ۶۳/۲۰ کیلوولت ضیابر، با ۲ دستگاه ترانسفورماتور با قدرت ۳۰ مگاولت آمپر به همراه اتصالات ۶۳ کیلو ولت و پست ۶۳/۲۰ کیلوولت ضیابر، با هدف تأمین برق مطمئن و پایدار واحدهای صنعتی و مسکونی شهر ضیابر و مناطق اطراف آن از دیگر طرح‌هایی است که در دهه فجر افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

علاوه بر این طرح‌ها، ۳۰۰ برنامه فرهنگی، هنری، ورزشی ویژه‌برنامه جشن‌های دهه فجر در شهرستان صومعه‌سرا در کنار احداث مسکن محرومان، احداث گرمخانه توتون خشک‌کنی در طاهر گوراب، اسفالت راه‌ها، دام‌پروری و نیز یک مرغداری ۵۰ هزار قطعی از پروژه‌های بزرگی است که مردم به برکت دهه فجر انقلاب اسلامی شاهد بهره‌برداری از آن‌ها هستند.

شهرستان صومعه‌سرا در حالی پرچم‌دار افتتاح بزرگ‌ترین پروژه‌ها در سطح استان است که شهرهای هم‌جوار در این ایام بیشترین میزان پروژه افتتاحی آنان از مرز ۵۰ میلیارد تومان بالاتر نرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.