تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 مرداد 1402 - 11:02
کد خبر : 8057

شورای امنیت، حمله تروریستی به حرم شاهچراغ را محکوم کرد

شورای امنیت، حمله تروریستی به حرم شاهچراغ را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل، حمله تروریستی حرم شاهچراغ (ع) را محکوم کرد .

به گزارش گیلانی ها خبر، شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی اخیر به حرم مطهر شاهچراغ (ع) را بشدت محکوم کرد.

در بیانیه شورای امنیت که نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل به عنوان رئیس دوره‌ای این شورای آن را صادر کرد، آمده است: اعضای شورای امنیت حمله تروریستی شنیع و بزدلانه به مردم بیگناه و زائران در حرم شاهچراغ شیراز را به شدیدترین وجه محکوم کردند.

در این بیانیه تصریح شده است مسئولیت این حمله تروریستی که برعهده داعش بوده، منجر به کشته شدن ۲ ایرانی و مجروح شدن ۸ فرد بیگناه شده است. اعضای شورای امنیت مراتب همدردی و تسلیت عمیق خود را با خانواده قربانیان و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز می‌کنند و برای مجروحان شفای عاجل و کامل آرزو می‌کنند و بار دیگر تاکید می‌کنند که تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن یکی از جدی‌ترین تهدیدها برای صلح و امنیت بین المللی است.

اعضای شورای امنیت بر لزوم پاسخگویی عاملان، سازمان دهندگان، تامین کنندگان مالی و حامیان این اقدامات مذموم تروریستی و محاکمه آن‌ها تاکید کردند و از همه کشورها خواستند، بر اساس تعهدات خود بر اساس قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت، با دولت جمهوری اسلامی ایران و سایر مقامات ذیربط در این زمینه همکاری فعال داشته باشند.

اعضای شورای امنیت تاکید کردند که هرگونه اقدام تروریستی صرف نظر از انگیزه آن، در هر زمان و توسط هر کسی، مجرمانه و غیرقابل توجیه است. آن‌ها مجدداً بر لزوم مبارزه همه کشورها به هر وسیله، مطابق با منشور سازمان ملل متحد و سایر تعهدات تحت قوانین بین‌المللی و تهدیدات علیه صلح و امنیت بین‌المللی تأکید کردند.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۲۳ مرداد به دبیرکل و شورای امنیت با ارسال نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت، با اشاره به حادثه تروریستی شاه چراغ تاکید کرده بود که جمهوری اسلامی ایران این گونه اقدامات منفور و وحشیانه تروریستی را به شدت محکوم می‌کند و بر تعهد تزلزل ناپذیر خود برای اطمینان از محاکمه و پاسخگویی مسئولان آن تاکید می‌کند.

نماینده دائم ایران در نامه خود، ضمن انتقاد از رویکرد دوگانه شورای امنیت در قبال تروریسم، از شورای امنیت خواسته بود که در چارچوب تعهد خود به مبارزه با تروریسم و حفظ صلح و امنیت بین‌المللی، این اقدام شنیع را صریحاً و به شدیدترین وجه ممکن محکوم کند.

در نامه سفیر کشورمان تاکید شده بود که متأسفانه بعد از حمله تروریستی اول به حرم شاه چراغ در تاریخ ۴ آبان ۱۴۰۱ نیز که منجر به شهادت ۱۵ زائر از جمله زنان و کودکان و مجروح شدن ۳۰ نفر دیگر شد در نامه‌ای به دبیرکل و رئیس شورای امنیت، از آن‌ها خواسته شده بود که حملات تروریستی شیراز را به شدت محکوم کرد و از شورای امنیت خواست تا آن را محکوم کند، اما متاسفانه شورای امنیت در برابر این حادثه تلخ سکوت اختیار کرد و این سکوت ناامید کننده و غیرقابل قبول است، به ویژه با توجه به اینکه شورای امنیت به طور مستمر در قطعنامه هایش، تروریسم را به عنوان تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی شناسایی و مورد تایید قرار داده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.