تاریخ انتشار : یکشنبه 24 دی 1402 - 11:33
کد خبر : 11872

سکوت زمستان در گیلان شکست/ارتفاع برف در مناطق کوهستانی به بیش از یک متر رسید

سکوت زمستان در گیلان شکست/ارتفاع برف در مناطق کوهستانی به بیش از یک متر رسید

بارش شدید برف که از ظهر شنبه در شهرستان آستارا آغاز شده و ادامه دارد، در مناطق کوهستانی به بیش از یک متر رسیده است.

به گزارش گیلانی ها خبر، بارش شدید برف که از ظهر شنبه در شهرستان آستارا آغاز شده و ادامه دارد، در مناطق کوهستانی به بیش از یک متر رسیده است.

اهالی شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان از ظهر شنبه، ۲۳ دی ماه با بارش شدید برف زمستانی و همراه با کولاک که کلیه مقاطع کوهستانی و جلگه‌ای شهرستان آستارا را سفیدپوش و ادارات و مدارس را تعطیل کرده است غافلگیر شدند.

بارش برف در شهر مرزنشین آستارا که به دنبال تغییرات جوی و نفوذ سامانه پرفشار سرد و بارش زا به سواحل جنوبی خزر از روز گذشته آغاز شده، موجب مسدود شدن مسیر مواصلاتی در گردنه کوهستانی حیران شده است.

بارش برف در مناطق کوهستانی و جلگه‌ای آستارا همچنان ادامه دارد و موجب تداوم سرمای کم سابقه در منطقه شده است. هم اکنون بارش برف در تمامی مقاطع گردنه کوهستانی حیران در محور آستارا به اردبیل، ادامه دارد و سطح این جاده‌ها را لغزنده کرده است و راهدارخانه‌های مستقر در این مسیرها مشغول برفروبی و نمک پاشی جاده‌های کوهستانی منطقه هستند.

سکوت زمستان در گیلان شکست/ارتفاع برف در مناطق کوهستانی به بیش از یک متر رسید

فرماندار آستارا در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران شهرستان آستارا برای مدیریت این رویداد جوی گفت: ماموران راهداری و شهرداری آستارا برای بازگشایی مسیرهای جاده‌ای و شهری در حال تلاش هستند.

محمدرضا شهاب زاده افزود: هم اکنون اکیپ‌های تخصصی راهداری و شهرداری آستارا از جمله لودر، گریدر، برفروب کامیونی و نمک پاش در حال بازگشایی مسیرهای اصلی و فرعی شهرستان آستارا هستند.

وی با اشاره به تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان از نخستین ساعات بارش برف و فعالیت مستمر اعضای این ستاد گفت: بر اساس مصوبات این ستاد برفروبی معابر شهری و جاده‌های بین شهری به صورت مستمر انجام می‌شود.

فرماندار آستارا با اشاره به ادامه بارش برف و مه آلود بودن مسیرهای کوهستانی شهری اظهار کرد: در شهر آستارا بیش از ۵۰ سانتی متر و مناطق کوهستانی بیش از یک متر برف باریده است و همچنان بارش برف ادامه دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.