تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مرداد 1402 - 11:48
کد خبر : 7707

سردار شکارچی: کسانی که طمع به جزایر سه‌گانه ‌‌دارند ‌نوک شمشیرمان را ببینند‌/ دستاوردهای اصلی نظامی را برای غافلگیری گذاشته‌ایم

سردار شکارچی: کسانی که طمع به جزایر سه‌گانه ‌‌دارند ‌نوک شمشیرمان را ببینند‌/ دستاوردهای اصلی نظامی را برای غافلگیری گذاشته‌ایم

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: کسانی که طمع تصاحب جزایر سه‌گانه جمهوری اسلامی ایران را دارند و یا گوشه چشمی هرچند روانی به این جزایر دارند؛ نوک شمشیرمان را ببینند تا در محاسبات خود دچار اشتباه نشوند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: کسانی که طمع تصاحب جزایر سه‌گانه جمهوری اسلامی ایران را دارند و یا گوشه چشمی هرچند روانی به این جزایر دارند؛ نوک شمشیرمان را ببینند تا در محاسبات خود دچار اشتباه نشوند.

به گزارش گیلانی ها خبر، سردار ابوالفضل شکارچی معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح ‌عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان اظهار داشت: با بسیاری از شهدای زنجان افتخار همرزمی در دفاع مقدس همچون شهید محمدناصر اشتری، شهید قامت بیات، شهید احدی و شهید رستمخانی داشتم و این شهدا حق ویژه‌ای گردن ما دارند.

آمریکای جنایتکار در حال دست و پا زدن اس

وی با بیان اینکه در شرایط بسیار حساسی به سر می‌بریم گفت: ‌جهان در شرایط ویژه‌ای است و قدرت‌ها ‌در حال جابه جا شدن و نظام تک قطبی در حال فروپاشی است و نظم نوین جهانی در حال شکل‌گیری است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: این شرایط جهانی، فرصت ویژه‌ای برای نظام ماست تا جایگاه واقعی خودش را پیدا کند. قدرت‌های سلطه‌گر و در رأس آمریکای جنایتکار در حال دست و پا زدن است چرا که نمی‌خواهد نظام مقدس جمهوری اسلامی به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.

وی گفت: هرچقدر نظام سلطه دست و پا می‌زند بیشتر در باتلاق فرو می‌برد. این صحبت‌ها یک واقعیتی است و هر چه زمان می‌گذرد نظام جمهوری اسلامی از استحکام بیشتری برخوردار می‌شود.

قرار نیست در زمین دشمن بازی کنیم

سردار شکارچی با بیان اینکا اولویت دشمن همواره ناامید کردن مردم است، گفت: تورم و گرانی و مشکلاتی در کشور وجود دارد و همه ما آن را لمس می‌کنیم و بنده در جامعه زندگی می‌کنیم و با مردم حرف می‌زنیم ولی قرار نیست در زمین دشمن بازی کنیم. دشمن به دنبال عوض کردن جای خادم و خائن است و توسط رسانه‌هایش سعی دارد این را به جوانان و نوجوانان ما منتقل کند.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم درباره برقراری امنیت ‌در مرزهای ایران و افغانستان گفت: کشور افغانستان همسایه ماست و ما با این کشور بیش‌ از ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک داریم ولی کل دنیا بسیج شده‌اند تا بین جمهوری اسلامی ایران و افغانستان اختلاف ایجاد کنند.

وحدت ایران و افغانستان برای شکست توطئه آمریکا در اختلاف‌افکنی

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح کشورمان تشریح کرد: آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی در تلاشند که به موضوع مرزهای ایران و افغانستان ورود کنند و اختلاف ایجاد کنند ولی آن‌ها بدانند اگر ما با افغانستان در این زمینه مشکلی داشته باشیم خودمان حلش می‌کنیم و به کس دیگری مربوط نیست‌ و در دو کشور به این نتیجه رسیده‌ایم با این ترفند آن‌ها مقابله کنیم‌.

وی تأکید کرد: راهبرد جمهوری اسلامی و افغانستان به‌عنوان دو کشور مسلمان، ایجاد تنش و اختلاف نیست ولی با این حال برخی کشورها در تلاشند یک سری مسائل را به شکل ناروا به افکار عمومی منتقل کنند. آمریکا برای جبران فرار از افغانستان به دنبال این است که جبران کند ولی قطعاً شکست خواهد خورد.

ارتباط خوبی با کشورهای آمریکای لاتین ‌داریم

سردار شکارچی در ادامه در پاسخ به سؤال دیگر تسنیم مبنی بر اینکه ارتباط ایران با کشورهای آمریکای لاتین چگونه خواهد بود، افزود: سال‌هاست که ارتباط خوبی با کشورهای آمریکای لاتین وجود دارد. البته خواسته آمریکا این است که جمهوری اسلامی با هیچ کدام از کشورهای آمریکای لاتین ارتباط نداشته باشد ولی خوشبختانه هم سیاست جمهوری اسلامی و هم کشورهای آمریکای لاتین این است که ارتباط سازنده وجود داشته باشد.

سردار شکارچی تشریح کرد: بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین از شناور راهبردی جمهوری اسلامی به هنگام دور زدن کره زمین استقبال کردند و حتی این موضوع را یک افتخار برای خود دانستند.

همیشه در حوزه دفاعی نوک کوه یخ را به دشمنان نشان می‌دهیم

این مسئول با بیان اینکه ما همیشه در حوزه دفاعی نوک کوه یخ را به دشمنان نشان می‌دهیم گفت: اساس کوه یخ را برای روزی که نیاز است رونمایی خواهیم کرد تا دشمنانمان را غافلگیر کنیم. پس بنابراین بخشی از دستاوردها را نیاز است اطلاع‌رسانی کنیم ول بخشی هم نیاز نیست چون که جزو اصرار کشور است و باید محرمانه باقی بماند‌.

وی در ادامه درباره برگزاری رزمایش‌های مختلف در کشور گفت: ما در طول سال صدها رزمایش برگزار می‌کنیم؛ برخی از رزمایش‌ها نیاز به اطلاع‌رسانی نیست و برای افزایش مهارت و تمرین دفاعی و افزایش قدرت بازداراندگی است ولی برخی از رزمایش‌ها نیازمند اطلاع‌رسانی است و جزئیات آن را در اختیار افکار عمومی توسط رسانه‌ها قرار می‌دهیم.

دشمنان نوک شمشیر نیروهای مسلح ایران ‌را ببینند

‌سردار شکارچی به برگزاری رزمایش نیروی دریایی سپاه در آب‌های خلیج فارس اشاره کرد و گفت: کسانی که طمع تصاحب جزایر سه‌گانه جمهوری اسلامی ایران را دارند و یا گوشه چشمی هرچند روانی به این جزایر دارند؛ نوک شمشیرمان را ببینند تا در محاسبات خود دچار اشتباه نشوند؛ رزمایش ما یک رزمایش معنادار است و پیام آن به کشورهای منطقه این است که برای برقراری امنیت خلیج فارس از وابستگی به بیگانگان خارج شوید؛ به ما اعتماد کنید و ماهم تضمین برقراری امنیت را در این آب‌ها می‌دهیم. به عبارت دیگر رزمایش‌های ما در خلیج فارس و دریای عمان بیشتر با هدف تقویت امنیت کل منطقه است.

وی با بیان اینکه شکوفایی اقتصاد در سایه امنیت رقم می‌خورد خاطرنشان کرد: این رزمایش‌ها با حداقل هزینه انجام می‌شود ولی خروجی آن بسیار زیاد است. بودجه نظامی آمریکا ۸۰۰ میلیارد دلار و بودجه نظامی عربستان سعودی ۵۷ میلیارد دلار در سال است؛ دورانی که یک کشتی با پرچم آمریکا از دریا عبور کند و کسی با آن کار نداشته باشد گذشته است.

امنیت خلیج فارس و دریای عمان ‌به آمریکا چه مربوط است؟

سردار شکارچی ادامه داد: برگزاری این رزمایش راهبردی و منطقه‌ای علاوه بر تمرین و انتقال پیام به کشورهای دنیا، یک امیدآفرینی در داخل کشور است.

وی در ادامه تاکید کرد: امنیت خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند به آمریکا چه مربوط است؟ شما چه غلطی در اینجا می‌کنید؟ همه کشورهای منطقه قادر به برقراری امنیت در این آب‌ها هستند ولی سیاست آمریکا این است که راهزنان را پرورش می‌دهد، از آن طرف کشور ثالث را مقصر ناامنی می‌کند و به این ترتیب بهانه حضور در این آب‌ها را پیدا می‌کند و لشکرکشی می‌کند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح کشورمان مطرح کرد: چرا باید منابع مسلمان توسط آمریکا غارت شود؟ چرا باید با نفت مسلمانان سلاح بسازد و مجدداً به کشورهای منطقه بفروشد؟ امروزه کدام سلاح‌ها بر سر مردم غزه و یمن می‌ریزد؟ آیا غیر از سلاح‌های آمریکایی و اروپایی است؟ جالب است همان‌ها ایران را مقصر دخالت در این کشورها می‌دانند.

وی در پایان به قدرت دفاعی کشورمان اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران از قدرت دفاعی و امنیتی بسیار بالایی برخوردار است و دشمنان از این موضوع هراس دارند.

سردار شکارچی با اشاره به تنومند شدن نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: شرایط کنونی با شرایط ۴۴ سال قبل متفاوت است و هر روز یک گام رو به جلو هستیم و دشمنان یک گام به عقب است. اما در جنگ روانی و جنگ شناختی توسط دشمنان انقلاب اسلامی این به صورت وارونه در افکار عمومی خصوصاً جوانان و نوجوانان القا می‌شود چرا که این قشر دوران قبل از انقلاب را ندیده و نتوانسته‌اند آن‌طور که باید درک کنند.

وی با اشاره به جهاد تبیین مد نظر مقام معظم رهبری گفت: اینکه رهبری مرتب بر جهاد تبیین تأکید دارند به این دلیل است که دستاورد‌ها و واقعیت‌های انقلاب اسلامی، را نه در چارچوب اغراقی، بلکه در چهارچوب حقیقی را با گذشته مقایسه کنیم و حقیقت دشمنان را نیز در افکار کشور و حتی مجامع بین‌المللی به درستی بازگو و تبیین نماییم.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح کشورمان خاطرنشان کرد: یکی از تهاجم‌های بسیار سنگین و مهم در شرایط بسیار حساس، تحمیل جنگ هشت ساله بر کشور جمهوری اسلامی ایران بود، سلطه‌گران و زورگویان هم از شرق و غرب رژیم بعث را برای هجوم به نظام اسلامی تحریک کردند و حداقل ۳۷۸ کشور از عراق حمایت کردند.

وی افزود: دیگر کشورها، عراق را از هر جنبه‌ای مورد حمایت قرار دادند و کوچک‌ترین مشکل اقتصادی برای رژیم بعث به وجود نیامد در صورتی همان کشورها فروش سیم‌خارداری که دامداران به دور دام‌های خود برای محافظت می‌کشند برای ما تحریم کرده بودند و آن را جزو ابزار نظامی می‌دانستند و گاهاً به دلیل نبود سیم خاردار و علامت‌گذاری، نیروها بر روی مین‌های خودی می‌رفتند. حتی برای تأمین کفش و کوله رزمندگان با مشکل مواجه بودیم و رزمندگان برای جابه جایی آرپی‌جی-۷ از گونی برنج استفاده می‌کردند.

سردار شکارچی تشریح کرد: امروز پیشرفته‌ترین امکانات نظامی و دفاعی توسط جوانان دانشمند ایرانی تولید می‌شود و این پیشرفت دشمنان را شگفت زده کرده و سبب رنجش آنان دشمنان شده است؛ در تمامی عرصه‌ها اعم از پزشکی، نانو، فناوری‌های نوین و هسته‌ای از هر زاویه‌ای نگاه شود پیشرفت‌های بسیار خیره کننده و عظیم را شاهد هستیم.

دشمن در تلاش است تا از رسانه‌های داخلی به عنوان پیاده نظام خود استفاده کند

وی در ادامه اذعان کرد: دشمن تلاش می‌کند تا از رسانه‌های داخلی به عنوان پیاده نظام خود استفاده کند و برخی رسانه‌ها در این مسیر آگاهانه یا ناآگاهانه قرار می‌گیرد؛ دشمن تلاش می‌کند تا تاثیرگذاری رسانه‌های ایران را از بین ببرد و جای تأسف است که یک نشریه‌ و یا رسانه‌ای در مسیر دشمنان به عنوان پیاده نظام دشمن عمل می‌کند. متأسفانه برخی از رسانه‌ها آشوب، نا امنی و بحران را در کشور تیتر خود قرار می‌دهد و این دیگر قدم زدن در زمین دشمن نیست بلکه بخشی از دشمن است و بسیار خطرناک است.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: باید رسانه‌ها و خبرنگاران به اشراف اطلاعاتی دست یابند و اینکه جای اشکال کجاست فقط در رسانه‌ها نیست؛ گاهاً برخی مسئولان زخم‌هایی بر پیکر کشور می‌زنند که رسانه‌ها برای ترمیم زخم‌ها نیز دچار چالش می‌شوند.

ناهنجاری‌های اجتماعی بخشی از محصول جنگ شناختی دشمن است 

سردار شکارچی با بیان اینکه بسیاری از کشور‌هایی که نتوانستند در مقابل کشور ایران قدرت‌نمایی کنند به جنگ شناختی امیدوار شدند و تست‌های مختلفی انجام دادند و در برخی برهه‌ها به موفقیت‌های نسبی نیز دست یافتند، افزود: ناهنجاری‌های اجتماعی بخشی از محصول جنگ شناختی دشمن است.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد، باورها، افکار عمومی مورد تهاجم شبانه‌روزی دشمن است گفت: دشمن می‌داند از مساجد، روحانیت، نیروهای مسلح، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و بسیج ضربات سنگین خورده و برای آسیب به این قدرت نرم نظام، طرح و برنامه دارند و بخشی را نیز پیاده کرده‌اند.

سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح اذعان کرد: دشمن می‌تواند امید مردم را به نا‌امیدی تبدیل کند و خدمتگزاران نظام را به عنوان خائن معرفی کند و خائنین ملت را به عنوان نیروی خادم معرفی کند اما باید چه کرد رسالت رسانه‌ها در این امر بسیارسنگین است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین، پیچیده‌ترین، متنوع‌ترین جنگ‌افزار شناختی رسانه است و به این دلیل رسالت رسانه سنگین است، ادامه داد: اگر بخواهیم به این رسالت به درستی دست یابیم باید دشمنان خود را به خوبی بشناسیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.