تاریخ انتشار : یکشنبه 26 فروردین 1403 - 11:02
کد خبر : 13390

روزنامه ایران: اسرائیل در برابر حملات سایبری اخیر،شکست خورده/ هکرها به سیستم‌های وزارت جنگ نفوذ کردند

روزنامه ایران: اسرائیل در برابر حملات سایبری اخیر،شکست خورده/ هکرها به سیستم‌های وزارت جنگ نفوذ کردند

رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر تلاش داشته است تا با استفاده از فناوری‌ها و تسلیحات وارداتی از امریکا و دیگر کشورهای غربی، خود را به عنوان یک «قدرت منطقه‌ای» در جنوب غرب آسیا تحکیم نماید.

رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر تلاش داشته است تا با استفاده از فناوری‌ها و تسلیحات وارداتی از امریکا و دیگر کشورهای غربی، خود را به عنوان یک «قدرت منطقه‌ای» در جنوب غرب آسیا تحکیم نماید.

به گزارش گیلانی ها خبر، این رژیم تلاش داشته است تا در کنار ابعاد چندگانه نظامی همچون هوایی، زمینی و دریایی در بعد سایبری نیز خود را به عنوان یک قدرت بلامنازع مطرح کند.

روزنامه ایران نوشت:با این حال اخبار و گزارش‌های واصله در هفته‌های اخیر از این رژیم نشان می‌دهد که گویا «چتر پدافند سایبری» این رژیم وضعیت بسیار آشفته‌ای دارد و آنچه از قدرت سایبری رژیم صهیونیستی(آفند و پدافند) پیش‌تر مطرح شده با چاشنی رسانه‌ای بیش از حد همراه بوده است!

بر اساس آمارها و گزارش‌های یک شرکت صهیونیستی امنیت داده‌، حملات سایبری علیه رژیم صهیونیستی از زمان آغاز نبرد «طوفان‌الاقصی» رشد ۵۲ درصدی داشته است. به اذعان کارشناسان این حملات نیز اغلب موفقیت‌آمیز بوده و توانسته‌اند کارکرد زیرساخت‌های این رژیم را دچار اختلال کنند.

البته رژیم صهیونیستی به دلیل وضعیت آشفته داخلی، بشدت در تلاش است تا پیامدهای این حملات رسانه‌ای نشود. حملات سایبری می‌توانند در طیف‌های مختلف و با پیامدهای متفاوتی باشند. این حمله‌ها می‌توانند از جنس حملات ساده مثل حملات (DoS) و یا (DDoS)باشند و یا اینکه حملاتی با استفاده از بدافزارها باشند که به درون سامانه‌ها یا زیرساخت‌ها نفوذ کرده و منجر به بروز اختلال‌های جدی در خدمت و یا حتی بروز بحران شوند.

برای مثال حمله سایبری امریکا به زیرساخت‌های هسته‌ای کشورمان با استفاده از بدافزار استاکس‌نت (Stuxnet) یکی از پیشرفته‌ترین حملات سایبری در نوع خود بود؛ حمله‌ای که در صورت مهار نشدن پیامدهای آن می‌توانست یک مخاطره جدی در تأسیسات هسته‌ای ایران پدید آورد! اما مسأله نفوذ هکرها به وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز از آن دست رخدادهای سایبری است که نمی‌توان به راحتی از آن عبور کرد.

اساساً در الگوی پدافند سایبری، در گام نخست همه دولت‌ها اقدام به دارایی‌شناسی کرده و سپس بر اساس اطلس به دست آمده الزامات و ملاحظات امنیت و پدافند سایبری را در زیرساخت‌ها و دارایی‌های خود اعمال می‌کنند.

در نظام طبقه‌بندی دارایی‌ها و زیرساخت‌ها، سامانه‌های راهبری و نظارت بر تسلیحات نظامی جزو بااهمیت‌ترین دارایی‌ها محسوب می‌شوند چراکه نفوذ به این سامانه‌ها می‌تواند امنیت داخلی و حتی امنیت بین‌الملل را به مخاطره بیندازد. به زبان ساده‌تر دولت‌ها هر آنچه در توان دارند در عرصه سایبری برای حفاظت از سامانه‌های وزارتخانه جنگ و دفاع خود می‌گذارند و اینکه رژیم صهیونیستی اعتراف به هک سامانه‌های مربوط به وزارت جنگ خود کرده است به این معناست که در عمل سایر سامانه‌های این رژیم نیز آسیب‌پذیر است و می‌تواند در دسترس هکرها باشد!

چندی پیش گروه هکری با نام «Net hunter» از حمله سایبری به وزارت جنگ رژیم صهیونیستی خبر داد و با انتشار اسناد و اطلاعاتی، اعلام کرد که موفق شده به سامانه‌های وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نفوذ و به زیرساخت‌های آن دسترسی پیدا کند.

این گروه هکری اسناد دست‌یافته از وزارت جنگ رژیم صهیونیستی را در کانال تلگرامی خود قرار داده و تأکید کرده به اسناد محرمانه‌ این وزارتخانه از جمله برخی نقشه‌های ساخت ابزارهای سلاح جنگی و قطعات تجهیزات نظامی و حتی اسناد مرتبط با سامانه پدافندی گنبد آهنین دست یافته است! این گروه هکری اعلام کرده هک وبسایت وزارت جنگ (رژیم) اسرائیل و انتشار بخشی از اسناد آنها پاسخی به بخشی از جنایات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه است. منابع امنیتی رژیم صهیونیستی نیز در گفت‌وگو با روزنامه اسرائیل هیوم تأیید کردند که نقص امنیتی سیستم‌های وزارت جنگ موجب نفوذ هکرها شده ولی مشخص نکردند که چه نوع اطلاعاتی به سرقت رفته است.
در نهایت باید گفت وجود آسیب‌پذیری‌های گسترده در نظام پدافند سایبری رژیم صهیونیستی می‌تواند اثرات قابل توجهی بر کارآمدی ماشین جنگی این رژیم بویژه در بزنگاه‌ها داشته باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.