تاریخ انتشار : یکشنبه 28 آبان 1402 - 11:36
کد خبر : 10578

رئیسی: هزینه کردن در حوزه بهداشت، سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است

رئیسی: هزینه کردن در حوزه بهداشت، سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است

رئیس‌جمهور، گفت: من هزینه کردن در حوزه بهداشت را هزینه نمی‌دانم، بلکه سرمایه‌گذاری برای آینده کشور می‌دانم؛ هر چه درباره بهداشت سرمایه‌گذاری کنیم جا دارد.

به گزارش گیلانی ها خبر، رئیس‌جمهور، گفت: من هزینه کردن در حوزه بهداشت را هزینه نمی‌دانم، بلکه سرمایه‌گذاری برای آینده کشور می‌دانم؛ هر چه درباره بهداشت سرمایه‌گذاری کنیم جا دارد.

رئیسی: هزینه کردن در حوزه بهداشت، سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ظهر امروز پنجشنبه (۲۷ مهر) در آیین بزرگداشت دستاوردهای نظام بهداشت کشور، خاطرنشان کرد: این روزها روزهایی سختی برای امت اسلامی و برای مردم جهان است که شاهد جنایات جنایات هولناکی از طرف نظام سلطه هستند و این جنایات نسبت به همه ناروا است، اما نسبت به کودکان خیلی حزن‌آور و اندوه را در دل همه ایجاد می‌کند و خشم همه را برمی‌انگیزد.

وی در ادامه، گفت: این خشم و نفرتی که امروز در جهان و تمام ملت‌ها با همه گویش‌ها با همه عقاید و باورها ایجاد شده نسبت به نظام سلطه و نظم ناعادلانه جهانی که مظلوم و ظالم جای آن عوض می‌شود و ظلم نسبت به زنان و کودکان و مردمی که در خانه و کاشانه خودشان قرار دارند و ظالمانه از خانه‌های‌شان بیرون رانده می شوند و به شهادت می‌رسند، یک ظلم بزرگ است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: وقتی که این موضوع به سازمان ملل می‌رود تا از این اتفاق‌ها جلوگیری بشود، از ناحیه همان نظام سلطه وتو می‌شود، این همه ظلم مضاعف به بشریت است.

وی افزود: در یک نظام ناعادلانه‌ای که امروز جنایتکار خودش جنایت می‌کند و آمریکایی‌ها و نظام سلطه آن را وتو می‌کنند و این هم یک ظابطه بسیار عجیبی است.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: ما در چنین جهانی زندگی می‌کنیم و پرچمی که نظام اسلامی برافراشته، پرچم مقابله با ظلم و حمایت و دفاع از مظلوم و فلسطین و زن و کودکی است که امروز خونشان به خاطر سلطه‌طلبی بر زمین ریخته می‌شود که تعبیر امام راحل در رأس این نظام سلطه، شیطان بزرگ یعنی آمریکا قرار دارد.

رئیسی افزود: اینکه یکی جنایت می‌کند و دیگری او را مورد تشویق قرار می‌دهد را باید مدعیان تمدن غربی ببینند و آن چه امروز در غزه اتفاق می‌افتد، یک تابلویی از مدعیان مدنیت و آزادی و حقوق انسان در آمریکا است و این جنایت هولناکی است که فکر نمی‌کنم انسانی باشد که این صحنه‌ها را ببیند و اشک بر دیدگانش جاری نشود و نفرت بر رژیم صهیونسیتی و آمریکا پیدا نکند.

وی یادآور شد: این جنایت بشری و نسل‌کشی علیه بشریت که به دست صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها صورت می‌گیرد را معتقدم حتما نظم کنونی جهان را بهم خواهد ریخت و انشاءالله به برکت خون شهیدان و غیرت‌مندان نظام عادلانه‌ای را در جهان نوید می‌دهد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش، گفت: بنده در این همایش حضور پیدا کردم برای تحلیل و تشکر از زحمت‌کشان حوزه بهداشت که به نظرم نقش‌شان بسیار مهم و تعیین‌کننده است و از قدیم هم گفته‌اند پیشگیری بهتر از درمان است.

وی در ادامه گفت: بهداشت جلوه پیشگیری را همیشه داشته و به درمان همیشه کمک به‌سزایی به مردم کرده است و در سلامت جامعه و سلامت روح و روان، کمک به‌سزایی است، در شهر و روستا و جلوه‌های زیبایی است، از صحنه‌های خدمت در عرصه بهداشت را در زمان کرونا دیدیم.

رئیس‌جمهور گفت: کارهای شما در حوزه بهداشت و درمان قابل تقدیر است. حضور ۳۷۰ هزار داوطلب بهداشت، این دواطلبانی که به عنوان یک وظیفه انسانی و اسلامی تلاش می‌کنند در حوزه بهداشت و پیشگیری از آسیب‌ها و امراض باید تقدیر و تشکر کرد.

وی ادامه داد: مجهز شدن حوزه بهداشت به ناوگان مناسب که بتواند به سرعت در مناطق حاضر شود، اقدام خوبی بود. از عزیزانی که به صورت داوطلبانه شرکت کردند قدردان هستیم و از وزیر بهداشت می‌خواهم که نسبت به خواسته‌های این عزیزان توجه جدی شود. نسبت به مسأله آب و هوا و آلودگی‌هایی که برای زندگی انسان خطر دارد، از جمله اقدامات بهداشتی است که باید به این موضوع حساس بود تا این آلایندگی‌ها را نداشته باشیم.

رئیس‌جمهور به امنیت غذایی اشاره کرد و آن را در حوزه بهداشت مهم دانست و گفت: تأکید در حوزه امنیت غذایی می‌تواند از امراض و درمان و مرگ و میرها جلوگیری کند. موضوع دیگر موضوع سلامت خانواده و مسأله پزشک خانواده است که این مهم بوده و می‌تواند سهم درمان را به طور جدی کاهش دهد. همچنین سلامت روان هم بسیار مهم است. معتقدم وزارت بهداشت باید ببیند هر جایی که بهداشت و سلامت مردم را تهدید می‌کند، نسبت به آن حساس باشد و این به عنوان نهی از منکر است.

رئیسی در ادامه گفت: در حوزه سلامت یک منکراتی داریم، اگر می‌خواهیم سلامت در کشور باشد باید از منکرات نهی شود.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: هر چه برای سلامت مردم مفید است، باید باشد. فعال کردن شبکه بیشتر و گام‌هایی که برداشته شد، خوب است، اما کافی نیست، باید بیشتر شود و هر چه درباره بهداشت سرمایه‌گذاری کنیم جا دارد. من هزینه کردن در حوزه بهداشت را هزینه نمی‌دانم، بلکه سرمایه‌گذاری برای آینده کشور می‌دانم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.