تاریخ انتشار : شنبه 31 تیر 1402 - 13:02
کد خبر : 7396

دو توصیه به مدیر جدید فرهنگ و ارشاد گیلان؛ نه «ظاهرسازی» کنید و نه «تک ستاره» ارشاد باشید!

دو توصیه به مدیر جدید فرهنگ و ارشاد گیلان؛ نه «ظاهرسازی» کنید و نه «تک ستاره» ارشاد باشید!

وقتی همه «خواب بودند» خبر آمد عبدالرضا علی پناه از تهران به عنوان سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد گیلان منصوب شده است.  در پرتال وزارت ارشاد هم هیچ اشاره ای به مدیرکل پیشین نشده و از این اخبار کلیشه ای  « با تشکر از زحمات فلانی» هم مشاهده نشد…

به گزارش گیلانی ها خبر، به نقل از حکایت گیلان، وقتی همه «خواب بودند» خبر آمد عبدالرضا علی پناه از تهران به عنوان سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد گیلان منصوب شده است.  در پرتال وزارت ارشاد هم هیچ اشاره ای به مدیرکل پیشین نشده و از این اخبار کلیشه ای  « با تشکر از زحمات فلانی» هم مشاهده نشد. خبرگزاری های داخلی و رسانه‌های رسمی کشور هم که انگار نه خانی آمده و نه خانی رفته! نهایتا چند رسانه محلی از جمله خود ما نوشته اند که با توجه به «حواشی اخیر» فلانی برکنار شده است. حالا قضیه آن مدیر بماند تا نهادهای رسمی شاید روزی اطلاع رسانی کردند. ولی مدیر جدید خودش بهتر از ما می‌داند که تحت تاثیر این برکناری به گیلان آمده است.

دوره مدیریت آقای ثقتی فراز و نشیب فراوانی داشت. او مجوز فعالیت تالار مرکزی را گرفت، ولی برای واگذاری آن به بخش خصوصی هنوز به جایی نرسیده است. تالار شهر رشت هم بعد ۱۵ سال بالاخره ترمیم شد،  هرچند همین که ثقتی رفت دوباره صحبت تعمیرات آن شده است. با پیگیری وی، مزار ابتهاج در مرکز شهر قرار گرفت و از سوی دیگر انتصاباتش همیشه محل سوال بود. بیشتر از سوی حامیان دولت! کنگره میرزایی هم با آب و لعاب  و البته حواشی فراوان برگزار شد که هسته اختلافات از همانجا شروع گردید.

بدنه کارکنان فعلی ارشاد گیلان  از دولت احمدی نژاد و زمان حجت الاسلام پورعیسی شکل گرفته است. فیروز فاضلی در دوره مدیریت دولت روحانی هشت سال سر کار بود، اما افراد جدیدی را با خود نیاورد. با همان حامیان احمدی نژادی کادر مدیریتی خود را بست. « حسین ابراهیمیان»، «قاسم مصفا»، «سجاد کوچکی نژاد»، « علی احمدنیا»، « طاهره ایرانخواه» و حتی «امیر مصباح» و «امیرحسین کبیری» مربوط به همان دوره بودند. در دوره فاضلی این افراد معروف شده بودند ، زیر فاضلی با همه ایراداتش این حُسْن را داشت را که دست آن ها را باز می گذاشت تا خودی نشان دهند، ولی ثقتی بیشتر دوست داشت «تک ستاره» ارشاد خودش باشد. حتی « فلاحی» و «رحمانی» هم به عنوان معاون جدید این را قبول نداشتند. پربیراه نیست بگوییم عدم ارتباط مناسب با کارکنان قدیمی ارشاد کم برایش دردسرساز نشد که به اینجا رسیده است. البته وقتی یکی مثل رئیس سابق ارشاد لاهیجان با این همه سابقه کار مقابل فرمانداری می ایستد که جلوی کنسرت‌ها را می‌گیرد و مدیرکل ارشاد به جای دفاع از زیر مجموعه اش او را برکنار می‌کند، دیگر مشخص است که آن ها باید ناراحت شوند از چنین ریاستی!

ثقتی پست های من در آوردنی هم از خود ابداع کرد. مثلا سجاد کوچکی نژاد به خاطر حضور در دفتر کوچکی نژاد به عنوان مسئول  هماهنگی نمایندگان مردم در مجلس در حوزه فرهنگ منصوب شد. نتیجه چنین انتصابی صفر بود. سجاد کریمی پاشاکی هم احتمالا دیگر حوصله نداشت در دیوان عدالت اداری چنین احکامی را باطل کند!

 

آقای علی پناه شاید با فضای گیلان آشنا نباشد، ولی اگر به واقع می‌خواهد کار کند  و تنها دنبال پر کردن وقتش نیست، نباید اینجا ریشی بگذارد و ادای حامیان دولت را در بیاورد و فکر کند چند کانال غیرمعتبر به اصطلاح حامی دولت خیرخواه او هستند. ظاهرسازی سکه ایست دو رو ! با همان تعریفی که  «مختار» در قسمت آخر سریال «مختارنامه» درباره «تزویر» گفت! دولت رئیسی خودش را گرفتار ظاهر و محاسن مدیرانش کرده است. چوبش را در همین قضیه اخیر خورده است. همان قضیه ای که فعلا صدایش را در نیاورده است و تنها شبانه مدیری جدیدی را معرفی کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.