تاریخ انتشار : شنبه 5 اسفند 1402 - 10:48
کد خبر : 12791

دبیر انجمن اورولوژی ایران مطرح کرد : سرطان پروستات دومین سرطان شایع مردان ایرانی

دبیر انجمن اورولوژی ایران مطرح کرد : سرطان پروستات دومین سرطان شایع مردان ایرانی

دبیر جامعه اورولوژی ایران گفت: سرطان پروستات دومین سرطان شایع در میان مردان ایرانی است که در صورت تشخیص و درمان به موقع، درمان دارای نتایج رضایت‌بخشی خواهد بود.

دبیر جامعه اورولوژی ایران گفت: سرطان پروستات دومین سرطان شایع در میان مردان ایرانی است که در صورت تشخیص و درمان به موقع، درمان دارای نتایج رضایت‌بخشی خواهد بود.

به گزارش گیلانی ها خبر، دکتر محمد هادی رادفر گفت: امروزه در صورت مراجعه و تشخیص زودرس، بسیاری از تومورها به خصوص در مثانه و کلیه را می‌توان با روش‌های اندوسکوپی و لاپاروسکوپی یا جراحی‌های کم تهاجمی کنترل کرد.

وی با اشاره به اینکه پیروی از سبک سالم زندگی و مراجعه به موقع به پزشک کلید سلامت مردان و جامعه است، تصریح کرد: به همین منظور جامعه اورولوژی ایران همه ساله پنجشنبه اول اسفند را به روز سلامت مردان اختصاص داده است که پزشکان با اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مردم، اهمیت سلامت مردان را به عنوان عناصر مهم خانواده و جامعه مورد تاکید قرارمی دهند.

بیشترین علت بیماری‌های کلیوی در کشور

وی فرهنگسراها را بهترین مکان برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه در زمینه سلامت مردان عنوان کرد و ضمن تاکید بر لزوم مساعدت شهرداری برای اختصاص این مکان‌ها طی هفته سلامت مردان، افزود: مردان می بایست در کنار پیروی از سبک زندگی سالم مانند رژیم غذایی، پرهیز از مصرف دخانیات، ورزش منظم و مراجعات منظم دوره‌ای به پزشکان از سلامت خود اطمینان حاصل کنند.

به گفته دبیر جامعه اورولوژی ایران، هر چند مردان به لحاظ ژنتیکی بیشتر مستعد ابتلا به سنگ‌های کلیوی هستند، ولی در صورت مراجعه به هنگام به پزشک با دارو یا روش‌های کمتر تهاجمی، سنگ‌های آنان قابل درمان هستند. از سوی دیگر در صورت مراجعه دیرهنگام به پزشک یا رها کردن درمان، فرد به بیماری‌های مزمن کلیه گرفتار می‌شود.

رادفر با اشاره به اینکه گاهی یک سنگ کوچک باعث از دست دادن کلیه فرد می‌شود، ادامه داد: نیمی از بیمارانی که به سنگ کلیه دچار می‌شوند در صورت رعایت نکردن رژیم غذایی مانند کاهش مصرف نمک یا پرهیز از مصرف گوشت قرمز یا چربی‌های اشباع شده، نوشیدن ناکافی آب و مایعات سالم و نیز رها کردن درمان به دلیل نداشتن درد، مجددا گرفتار سنگ‌های جدید می‌شوند که این امر ضرورت معاینات منظم را مشخص می‌کند.

وی همچنین گفت: سرطان مثانه و کلیه از دیگر سرطان‌های شایع در سیستم ادراری هستند که سیگار، تریاک و قلیان از اصلی‌ترین عوامل ابتلا به این بیماری به شمار می‌روند.

اصلاح سبک زندگی و درمان ناباروری

دبیر جامعه اورولوژی ایران در ادامه با تاکید بر نقش خود مراقبتی در درمان ناباروری تصریح کرد: چاقی، فشار خون، دیابت، کم تحرکی و سیگار از عوامل ناباروری به شمار می‌روند و بسیاری از زوج‌های نابارور تنها با اصلاح سبک زندگی و بدون مداخلات درمانی توانسته‌اند صاحب فرزند شوند.

وی گفت: امروزه با کمک روش‌های نوین درمان ناباروری در کشور بیش از ۹۰ درصد زوج‌ها شانس بچه‌دار شدن دارند.

بنابر اعلام روابط عمومی انجمن اورولوژی ایران، جامعه اورولوژی ایران همه ساله پنجشنبه اول اسفند را به روز سلامت مردان اختصاص داده است که پزشکان با اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مردم، اهمیت سلامت مردان را به عنوان عناصر مهم خانواده و جامعه مورد تاکید قرار می‌دهند. همچنین همه ساله اول تا هفتم اسفندماه به عنوان هفته سلامت مردان در ایران اختصاص یافته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.