تاریخ انتشار : دوشنبه 23 بهمن 1402 - 11:37
کد خبر : 12545

حقیقت‌پور: تایید صلاحیت‌شده‌ها ساندویچ نیستند، سالادند

حقیقت‌پور: تایید صلاحیت‌شده‌ها ساندویچ نیستند، سالادند

شاید در سطح کشور شاهد مشارکت ۳۰.۳۵ درصدی باشیم و در تهران نیز مشارکت به ۲۰ درصد برسد. این در شأن ما نیست، ما نظامی مبتنی‌بر مردم‌سالاری دینی را پایه‌گذاری کردیم و مردم همیشه میدان‌دار تحولات در انتخابات بودند، اما الان با این وضعیت، تعداد کمی می‌توانند تعیین‌تکلیف کنند.

شاید در سطح کشور شاهد مشارکت ۳۰.۳۵ درصدی باشیم و در تهران نیز مشارکت به ۲۰ درصد برسد. این در شأن ما نیست، ما نظامی مبتنی‌بر مردم‌سالاری دینی را پایه‌گذاری کردیم و مردم همیشه میدان‌دار تحولات در انتخابات بودند، اما الان با این وضعیت، تعداد کمی می‌توانند تعیین‌تکلیف کنند.

منصور حقیقت‌پور، از نمایندگان ادوار مجلس و نزدیک به لاریجانی همچون گذشته به روند بررسی صلاحیت نامزد‌های انتخابات مجلس انتقاد دارد.

به گزارش گیلانی ها خبر، حقیقت پور رقابت انتخاباتی را صرفا درون خانواده اصولگرایان می‌داند.

حقیقت پور گفت: «درواقع یک دری باز شد که هرکس بتواند ثبت‌نام کند و حضور پیدا کند. بعد هم نتوانستند ۳۰ درصد از ثبت‌نام کننده‌ها را مورد بررسی قرار بدهند و همه را رد کردند و شورای نگهبان، رقم ۳۰ درصدی از ۴۵هزار نفر را تایید کردند؛ ما پیش از این هم گفته‌ایم، افرادی که تایید شدند، چلوکباب نیستند، ساندویچ هم نیستند، سالادند و مقوم رقابت و پرشوری نیستند. افرادی که می‌توانستند شور و هیجان انتخابات تولید کنند و رقابت تولید کنند، نیامدند و محروم ماندند و علی‌رغم اینکه میل باطنی ما این بود که منویات مقام‌معظم‌رهبری، محقق شود، ولی برآورد‌ها این است که با این وضعیت نمی‌توانیم آن رقمی که مورد نظر است یعنی ۶۰ درصد را در انتخابات داشته باشیم.»

وی افزود: شاید در سطح کشور شاهد مشارکت ۳۰.۳۵ درصدی باشیم و در تهران نیز مشارکت به ۲۰ درصد برسد. این در شأن ما نیست، ما نظامی مبتنی‌بر مردم‌سالاری دینی را پایه‌گذاری کردیم و مردم همیشه میدان‌دار تحولات در انتخابات بودند، اما الان با این وضعیت، تعداد کمی می‌توانند تعیین‌تکلیف کنند.»

حقیقت‌پور در مورد میزان تایید صلاحیت نمایندگان ادوار مجلس هم توضیح داد: «تعداد کمی از نمایندگان ادوار مجلس تایید شدند، برای مثال ۱۹۵ نفر رد شدند که از بین آن‌ها نهایتا زیر ۱۰ نفر تایید شدند و رقمش قابل توجه نیست. وضع شهرستان‌ها متفاوت است، اما در تهران احتمالش کم است که اصلاح‌طلبان لیستی منتشر کنند. درواقع فردی باقی نمانده، باید با کدام آدم‌ها لیست منتشر کنند. این رقابت بیشتر میان اصولگرایی حاکم و اصولگرایی تند اتفاق خواهد افتاد، نه اصولگرایی میانه.»

حقیقت‌پور در تحلیل اینکه آیا انتخابات اسفند سه ضلعی خواهد بود، گفت: «می‌توانست این سه ضلعی وجود داشته باشد، اما آن‌ها خیلی از گروه‌های سیاسی را تضعیف کردند. احتمال شکل‌گیری یک سه ضلعی در انتخابات وجود داشت، اما رقابت اصلی بین اصولگرایان خواهد بود و جبهه پایداری با قالیباف یا شریان با قالیباف رقابت خواهد کرد.

رقابت درون‌خانوادگی خواهد بود و مجلس یک ضلعی هم شکل خواهد گرفت. اصلاح‌طلبان هم احتمالا بتواند هشت ۱۰ نفر را از گوشه و کنار جمع کنند، اما نمی‌توانند کاری انجام دهند و تغییری ایجاد کنند، همان تعداد وارد می‌شوند و بلندگو در اختیارشان خواهد بود و بعضی مواقع دیدگاه‌های این‌ها را مطرح می‌کنند. فکر هم نمی‌کنم نماینده‌های ادوار مجلس لیست مجازی منتشر کنند. اصلا چیزی باقی نمانده که بخواهند رقابت کنند. یک نفر از ارومیه، دو نفر از خراسان‌شمالی، یک نفر از ایلام، یک نفر از تهران تایید شدند.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.