تاریخ انتشار : دوشنبه 3 مهر 1402 - 12:43
کد خبر : 9174

جوان گیلانی مدال طلای مسابقات جهانی ایده و اختراعات را کسب کرد

جوان گیلانی مدال طلای مسابقات جهانی ایده و اختراعات را کسب کرد

مخترع جوان گیلانی با ساخت یک بازی با عنوان “جدوبیک” در مسابقات بین المللی اختراعات و نوآوری های سوئیس ویژه اعضای فدراسیون جهانی مخترعان، مدال طلا را کسب کرد.

مخترع جوان گیلانی با ساخت یک بازی با عنوان “جدوبیک” در مسابقات بین المللی اختراعات و نوآوری های سوئیس ویژه اعضای فدراسیون جهانی مخترعان، مدال طلا را کسب کرد.

به گزارش گیلانی ها خبر، صادق کریمی ماسوله متولد ۱۳۶۹ دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی است که برنده یک مدال نقره و یک مدال طلا در مسابقات جهانی اختراعات شده است.

سومین دوره مسابقات بین المللی ایده و اختراعات از ۲۰ لغایت ۲۲ آگوست ۲۰۲۳ (۲۹ لغایت ۳۱ مرداد امسال) به صورت حضوری و بر خط و همچنین در دو قالب انفرادی و گروهی برگزار شد که ۸۳۰ اختراع از ۵۰ کشور جهان و ۱۵۰۰ مخترع در این رویداد شرکت کردند.

علاوه بر ایران، مخترعانی از کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا، آلمان، سوئیس، سوئد، فرانسه، هلند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، مراکش، قطر، بحرین، لبنان، لهستان، روسیه، هنگ کنگ، سنگاپور، برزیل، مالزی، امارات متحده عربی و چین در این دوره مسابقات حضور داشتند.

این محقق و ایده پرداز گیلانی در گفت وگو با ایسنا، بازی جدوبیک را ساخته شده از یک مکعب دانست و اظهار کرد: بر روی این مکعب تعدادی خانه وجود دارد و بر روی هر خانه حروفی قرار داده شده که در هر ردیف(عمودی یا افقی) معانی متفاوتی دارد.

وی ادامه داد: سوالات مطرح شده بر روی یک شابلوت تعبیه شده و فرد با فهمیدن پاسخ هر سوال می بایست ترتیب قرار گرفتن حروف بر روی مکعب را متوجه شود. نکته از سوال بعد شروع می شود؛ چرا که پاسخ سوال بعدی، ترتیب جواب قبلی را به هم می زند. این بدین معنی است که همواره فرد می بایست علاوه بر حل سوال پیش رو، مراقب برهم نخوردن ترتیب پاسخ سوالات قبل باشد.

این مخترع جوان با بیان اینکه بازی هیجان انگیز جدوبیک می تواند در افزایش یادگیری لغات و آموزش زبان های خارجی تاثیر فراوانی داشته باشد، تصریح کرد: از دیگر نکات مثبت این بازی می توان به تقویت قدرت تجسم سه بعدی، افزایش قدرت تمرکز، افزایش هماهنگی بین چشم و دست، افزایش حافظه بلندمدت و کوتاه مدت، افزایش هوش منطقی، افزایش اعتماد به نفس، استفاده هم زمان از دو نیم کره مغز و جلوگیری از بیماری آلزایمر اشاره کرد.

کریمی از چگونگی ورود به دنیای اختراعات و ایده پردازی خود گفت و اضافه کرد: همواره در طول دوران تحصیل به دلیل علاقه زیاد به علم، جزو شاگردان ممتاز محسوب می شدم لذا در دوران کارشناسی، بالاترین نمره را کسب کردم و با به دست آوردن سهمیه استعداد درخشان، یعنی بدون آزمون، وارد مقطع کارشناسی ارشد شدم.

وی ادامه داد: در دوران تحصیل در دانشگاه پنج مقاله علمی در داخل و خارج از کشور به چاپ رساندم. به صورت کاملا اتفاقی، یکی از اساتید بنده، متوجه علاقه مندی ام در زمینه ایده پردازی شد و همان روز اولین ایده خودم را طراحی کردم؛ در حقیقت راهنمایی استادم نگاه من را به دنیای اطراف تغییر داد.

این محقق و ایده پرداز گیلانی با اشاره به گذشت ۱۴ سال از اولین ایده پردازی خود، خاطرنشان کرد: سختی های فراوانی را پشت سر گذاشتم و شکست های بی شماری را تجربه کردم، اما همواره به این نکته ایمان داشتم که من می توانم موفق شوم. شب های زیادی را تا سحر بیدار می ماندم و تحقیق می کردم و صبح به محل کارم می رفتم. روزانه حدود چهار ساعت استراحت می کردم، زیرا معتقد هستم زمان ما بسیار اندک است و باید حداکثر بهره وری را با توجه به محدودیت زمانی به دست آورد.

وی یادآور شد: خدا را شاکر هستم که توانستم در سال ۲۰۲۲ میلادی(۱۴۰۱ شمسی) اولین مدال نقره جهانی خود را در مسابقات جهانی اختراعات کشور ترکیه کسب نمایم. در سال ۲۰۲۳ میلادی(۱۴۰۲ شمسی) نیز موفق به عضویت در فدراسیون جهانی مخترعین (inv) شدم و نهایتا در شهریور ۱۴۰۲ شمسی(آگوست ۲۰۲۳) مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات سوئیس را کسب کردم.

کریمی از نقش خانواده در هموار ساختن مسیر موفقیت خود نیز گفت و عنوان کرد: همواره به این نکته ایمان دارم که نقش خانواده در موفقیت بنده بسیار حیاتی بوده است و لذا از حمایت های خانواده خودم به خصوص همسرم تشکر و قدردانی می نمایم؛ چرا که پروسه اختراع و ایده پردازی، زمان بر و پر از استرس و تنش می باشد و اگر پشتیبانی و فراهم کردن محیطی آرام برای بنده توسط ایشان با داشتن یک فرزند کوچک نبود، امروز این موفقیت را به دست نمی آوردم.

وی تاکید کرد: جوانان جویای علم هیچ وقت نباید تسلیم شوند، زیرا امکان ندارد تلاشی صورت پذیرد و به نتیجه نرسد و لذا تنها با صبوری و توکل به خدا و استمرار در رسیدن به هدف و نترسیدن از شکست می توان پیروز شد؛ قطعا شکست مقدمه پیروزی است و تا شکست نخورید، مسیر درست را پیدا نخواهید کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.