تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 آذر 1402 - 10:00
کد خبر : 10636

اعلام آتش‌بس ۴ روزه در غزه

اعلام آتش‌بس ۴ روزه در غزه

حماس اعلام کرد: پس از مذاکرات سخت و پیچیده و طولانی، اعلام می‌کنیم که به یاری خداوند متعال و تلاش‌های زیاد طرف قطری و مصری به توافق آتش‌بس انسان‌دوستانه (آتش‌بس موقت) به مدت ۴ روز دست پیدا کردیم.

حماس اعلام کرد: پس از مذاکرات سخت و پیچیده و طولانی، اعلام می‌کنیم که به یاری خداوند متعال و تلاش‌های زیاد طرف قطری و مصری به توافق آتش‌بس انسان‌دوستانه (آتش‌بس موقت) به مدت ۴ روز دست پیدا کردیم.

اعلام آتش‌بس 4 روزه در غزه

به گزارش گیلانی ها خبر،  حماس طی بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از مذاکرات سخت و پیچیده و طولانی، اعلام می‌کنیم که به یاری خداوند متعال و تلاش‌های زیاد طرف قطری و مصری به توافق آتش بس انسان دوستانه (آتش‌بس موقت) به مدت ۴ روز دست پیدا کردیم.
حماس در ادامه بیانیه خود مفاد این توافق را اعلام کرد که بر اساس آن، درگیری‌ها از سوی دو طرف، فعالیت‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در همه مناطق غزه و نیز جابه جایی خودروهای زرهی این رژیم در غزه متوقف خواهد شد.
بر اساس این توافق، صدها کامیون ویژه حامل کمک‌های بشردوستانه، درمانی و سوخت وارد همه مناطق غزه بدون استثنا خواهد شد.
حماس افزوده است: ۵۰ اسیر زن و کودک اسرائیلی زیر ۱۹ ساله در مقابل ۱۵۰ زن و کودک زیر ۱۹ ساله فلسطینی بر اساس سوابق اسارت آزاد خواهند شد.
در ادامه این توافق آمده است: حملات و پرواز جنگنده‌ها و هواپیماهای رژیم صهیونیستی طی چهار روز آتش‌بس در جنوب غزه و در شمال غزه نیز به مدت ۶ ساعت از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر متوقف خواهد شد.
حماس تأکید کرده است که طی دوره آتش‌بس رژیم اشغالگر متعهد شده است که به هیچ فردی در همه مناطق نوار غزه تعرض و حمله نکند و مردم آزادی عبور از شمال غزه به سمت جنوب در امتداد خیابان صلاح‌الدین را خواهند داشت.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین افزوده است: مفاد این توافقنامه بر اساس دیدگاه مقاومت و ملاحظات آن تدوین شد که هدف آن خدمت به مردم و تقویت پایداری آنان در برابر تجاوزات بود و مقاومت همواره به فداکاری‌ها، رنج‌ها و دغدغه‌های آنان توجه داشته است و این مذاکرات را با وجود تلاش‌های اشغالگران برای طولانی کردن و به تعویق انداختن آن، از موضع قدرت میدانی انجام داد.
در پایان بیانیه حماس آمده است: در حالی که ما رسیدن به یک توافق آتش بس را اعلام می‌کنیم، تأکید می‌کنیم که دستان ما روی ماشه باقی خواهد ماند و گردان‌های پیروز ما آماده دفاع از ملت ما و شکست اشغالگران هستند.

گفتنی است: همه وزرای کابینه رژیم صهیونیستی به استثنای سه وزیر از حزب عوتسما یهودیت به ریاست ایتمار بن گویر به طرح مبادله اسرا و برقراری آتش‌بس موقت رای مثبت دادند.

بنیامین نتانیاهو که به علت عدم موفقیت در آزادسازی گروگان‌ها از طریق عملیات نظامی تحت فشار خانواده‌های گروگان‌های اسرائیلی قرار دارد، قبل از برگزاری جلسه کابینه این رژیم برای بررسی نهایی توافق آتش‌بس موقت گفته بود: کابینه با تصمیم سختی مواجه است و این تصمیم درستی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.