تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1402 - 11:09
کد خبر : 7825

آغاز پرداخت وام ۲۰ میلیونی بازنشستگان تامین‌ اجتماعی

آغاز پرداخت وام ۲۰ میلیونی بازنشستگان تامین‌ اجتماعی

ثبت‌نام غیرحضوری متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی از روز شنبه (۲۱ مردادماه) در سامانه ثبت‌نام مستقیم که بر روی تارنمای رسمی این سازمان به نشانی es.tamin.ir فعال خواهد شد، به‌مدت یک هفته انجام می‌شود.

ثبت‌نام غیرحضوری متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی از روز شنبه (۲۱ مردادماه) در سامانه ثبت‌نام مستقیم که بر روی تارنمای رسمی این سازمان به نشانی es.tamin.ir فعال خواهد شد، به‌مدت یک هفته انجام می‌شود.

به گزارش گیلانی ها خبر، در این مرحله، پس از بررسی و احراز شرایط متقاضیان، تعداد ۴۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۰۰ میلیون ریالی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران وجد شرایط این سازمان که در مهلت مقرر در سامانه تسهیلات ثبت‌نام کنند، پرداخت خواهد شد.

براساس این گزارش، مهلت ثبت‌نام متقاضیان در این مرحله از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان، از روز شنبه مورخ ۲۱ مرداد لغایت روز جمعه ۲۷ مرداد خواهد بود و این مهلت قابل تمدید نیست. متقاضیان می‌توانند در این فاصله با مراجعه به تارنمای رسمی سازمان  به نشانی es.tamin.ir در منوی مستمری‌بگیران، نسبت به ثبت درخواست تسهیلات اقدام کنند.

شرایط دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ویژه بازنشستگان، دارا بودن ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و بیشتر، حداکثر مستمری دریافتی ۱۵۰ میلیون ریال، دارای سن ۵۰ تا ۷۸ سال، عدم مسدودی حساب، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، عدم سابقه چک برگشتی، عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی ۳ سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

طبق این گزارش، برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران ساکن در تمام شهرستان‌های کشور در این مرحله از پرداخت تسهیلات، براساس تعداد مستمری‌بگیران هر شهرستان سهمیه‌ای در نظر گرفته شده که در صورت ثبت‌نام بیش از سهمیه در نظر گرفته شده، افراد از طریق قرعه‌کشی انتخاب و به بانک رفاه کارگران جهت دریافت وام معرفی می‌شوند و افرادی که در این مرحله در صورت داشتن شرایط، موفق به دریافت تسهیلات مذکور نمی‌شوند، در مراحل بعدی که متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد، مجدداً می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین اعلام کرده است بازنشستگان و مستمری‌بگیران برای دریافت این تسهیلات، نیاز به مراجعه به هیچ مجموعه‌ای ندارند و درخواست خود را صرفاً باید به‌صورت غیرحضوری و از طریق درگاه معرفی شده ثبت کنند و در صورت داشتن هرگونه سؤال یا ابهام به‌صورت ۲۴ ساعته می‌توانند با شماره‌گیری تلفن ۱۴۲۰ با کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.


(۱۴۰۲/۰۴/۲۶) مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از آغاز مرحله دوم ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان سازمان تأمین‌اجتماعی خبر داد.

به گزارش تصویر زندگی، میرهاشم موسوی در حاشیه بازدید از بیمارستان منطقه آزاد کیش درباره دو اقدام مهم که طی روزهای آینده محقق خواهد شد، اظهار کرد: در راستای عمق‌بخشی به خدمات و برای اینکه حوزه تخصصی درمان بتواند خدمات را به‌ نحو بهینه به مردم عزیز ارائه کند، اصلاح نظام پرداخت و پرکیس به پزشکان عزیز شاغل در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی بر اساس بخشی از تعرفه عمومی و غیردولتی و مبتنی بر عملکرد و کیفیت عملکرد، به‌زودی انجام خواهد شد تا باعث ارتقای کیفیت خدمات تخصصی درمان در سراسر کشور شود.

ظرفیت ثبت نام وام ضروری مرحله دوم چند نفر است؟

وی افزود: همچنین مرحله دوم پرداخت و ثبت‌ نام وام قرض‌ الحسنه ۲۰ میلیونی بازنشستگان را طی چند روز آینده آغاز خواهیم کرد. تسهیلاتی که در مرحله اول به ۴۰ هزار نفر از بازنشستگان عزیز پرداخت شد و در این مرحله از ۸۰ هزار نفر دیگر ثبت‌نام می‌کنیم و ان‌شاءالله پرداخت آن از ابتدای ماه بعد آغاز خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در دولت مردمی سیزدهم تاکنون ۱۸۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات تأمین‌اجتماعی پرداخت شده است و در سال جاری نیز ۷۰ هزار میلیارد تومان پرداخت خواهد شد که مجموع مطالبات دریافتی تأمین‌اجتماعی از دولت سیزدهم به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید که رقمی بی‌سابقه است. با استفاده از منابعی که از این طریق در اختیار سازمان تأمین‌اجتماعی قرار گرفت، تمام بدهی بانکی تأمین‌اجتماعی که حدود ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بود، تسویه شده است.

وی ادامه داد: افزایش سرمایه حدود ۴۶ هزار میلیارد تومانی بانک رفاه را نیز انجام دادیم و علاوه بر اینکه بدهکار نیستیم و جلوی خسارات هزینه سالانه سود تسهیلات که حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان بود، گرفته شد، علاوه بر اینها بخشی از منابعی که از محل تأدیه بدهی به‌دست آمد، در این قالب و برای تعهدات آتی سرمایه‌گذاری شد. امیدواریم با رویکردی که در برنامه هفتم شاهد هستیم و همچنین با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه تأمین‌اجتماعی، این مسیر با قدرت و قوت تداوم یابد و امیدواری که آغاز شده است و دستاوردهایی که در این سال‌ها اتفاق افتاده است، با قدرت ادامه پیدا کند.

وی افزود: اعتقاد داریم که اگر چه مشکلاتی وجود دارد، اما ظرفیت‌های خوبی داریم و می‌توانیم با استفاده درست از این فرصت‌ها به چالش‌ها غلبه کنیم.

(۱۴۰۲/۰۴/۱۱) به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، ثبت‌نام بازنشستگان (مستمری‌بگیران) متقاضی دریافت تسهیلات از طریق سهمیه‌های اعلامی از سوی سازمان تامین اجتماعی به مبادی ذیربط از جمله کانون‌های بازنشستگی استانی و عالی انجام شد و با معرفی متقاضیان واجد شرایط به بانک رفاه کارگران، فرایند پرداخت این تسهیلات در خرداد ماه سال جاری آغاز و طی تیرماه سال جاری به حساب متقاضیان واریز خواهد شد.

بر اساس این گزارش، این تسهیلات به صورت غیرحضوری، با کارمزد ۴ درصد و مدت بازپرداخت ۲۴ ماهه، بدون اخذ ضامن و صرفا از طریق صدور گواهی کسر اقساط توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

میرهاشم موسوی در گفتگو با مهر، از تخصیص ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش سلامت و درمان خبر داد و افزود: این اعتبار در قالب ۲۰۰ طرح سلامت محور و درمانی در کشور اجرا می‌شود.

مدیرعامل تأمین اجتماعی با بیان اینکه مناطق محروم و کمتر برخوردار در اولویت خدمات رسانی این سازمان قرار دارد، گفت: گیلان یکی از محورها و مناطق اصلی توسعه خدمات درمانی تأمین اجتماعی است.

موسوی با اشاره به سفر دو روزه‌اش به گیلان اضافه کرد: بررسی و پایش میدانی مشکلات، نواقص و چالش‌های استان گیلان در حوزه درمان و سایر خدمات مورد تاکید است.

وی از راه اندازی درمانگاه منجیل در سه ماه آینده خبر داد و افزود: مصوبات سفر به گیلان دسته بندی، پیگیری و لازم الاجرا است.

مدیرعامل تأمین اجتماعی با تاکید بر لزوم فعالسازی ظرفیت‌های اقتصادی و اشتغالزایی در صنایع وابسته به این سازمان در گیلان اضافه کرد: قرارگاهی به منظور حل مشکلات صنایع وابسته به تأمین اجتماعی در گیلان با تفویض اختیار به یکی از معاونین این سازمان تشکیل شده است.

موسوی با تاکید بر لزوم مانع زدایی در مسیر تولید و اشتغال بیان کرد: تسهیل بخشی در امور پرداخت معوقات بیمه‌ای کارفرمایان به صورت تقسیط مورد تاکید تأمین اجتماعی است.

وی از ۵۰ الی ۱۰۰ درصد بخشودگی جرایم بیمه واحدهای تولیدی خبر داد و افزود: این طرح‌های حمایتی در راستای فعالسازی و توسعه تولید و اشتغال صورت می‌گیرد.

مدیرعامل تأمین اجتماعی از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه تامین اجتماعی به ۴۰ هزار بازنشسته در کشور خبر داد و گفت: این طرح از شنبه در سراسر کشور اجرا می‌شود و مبلغ آن از ۱۲ میلیون تومان به ۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه تامین‌اجتماعی تا پایان خرداد ادامه دارد

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان از امروز (شنبه ۲۷ خرداد) آغاز شد و تا ۳۱ خرداد ادامه دارد و متقاضیان دریافت این تسهیلات ضامن نیاز ندارند.

میرهاشم موسوی پرداخت به‌موقع مستمری، توسعه خدمات درمانی، تسهیل در ارائه این خدمات و توجه به معیشت و موضوعات رفاهی بازنشستگان و مستمری‌بگیران را از اولویت‌های اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد و افزود: مبلغ وام قرض‌الحسنه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از ۱۲ میلیون تومان در سال گذشته به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافت و در ماه جاری از بیست‌وهفتم تا پایان خرداد ثبت‌نام از متقاضیان دریافت تسهیلات انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از انجام این مرحله و مشخص‌شدن افراد واجد شرایط به تعداد ۴۰ هزار نفر، در آستانه دهه مبارک امامت و ولایت، پرداخت مرحله اول وام قرض‌الحسنه بازنشستگان در دستور کار قرار گرفته است.

موسوی افزود: در این مرحله، بازنشستگان و مستمری‌بگیران می‌توانند با مراجعه به کانون‌های بازنشستگان در سراسر کشور برای دریافت این تسهیلات ثبت‌نام کنند. برای دریافت تسهیلات یادشده نیازی به ضامن نیست و این وام با توافقی که بین سازمان تأمین‌اجتماعی و بانک رفاه کارگران انجام شده است، به‌صورت قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

بعد از ثبت‌نام، همه مراحل بررسی شرایط متقاضیان و پرداخت این تسهیلات به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و نیازی به مراجعه بازنشستگان به بانک و شعب تأمین‌اجتماعی وجود ندارد.

شرایط متقاضی وام تامین اجتماعی

براساس این گزارش، مالکیت تلفن همراه، نداشتن سابقه چک برگشتی، نداشتن بدهی معوق به سیستم بانکی، استفاده نکردن از تسهیلات مشابه بانک رفاه در دو سال گذشته، و داشتن سن بین ۱۸ تا ۷۷ سال و همچنین داشتن حساب در بانک رفاه کارگران با حداقل ۱۰۰ هزار تومان موجودی شرایط دریافت این تسهیلات است.

در صورت دارا بودن این شرایط متقاضیان در این مرحله می‌توانند از طریق کانون‌های بازنشستگی ثبت‌نام خود را نهایی کنند و نیازی به مراجعه حضوری به بانک و سازمان تأمین‌اجتماعی ندارند و در صورت داشتن شرایط، مبلغ تسهیلات به حساب مستمری‌بگیر واریز می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.