تاریخ انتشار: پنجشنبه 18 آبان 1402 - 12:43

ساینا دنده‌ای و تیبا که نیمه اول دهه ۹۰ به‌اسم جانشین پراید به بازار تزریق شدند، از فهرست محصولات تولیدی سایپا خط خوردند و پژو ۲۰۰۸ و ام‌وی‌ام X۳۳ که دوتا از شاسی‌بلند‌های مونتاژی معروف در سال‌های اخیر به‌حساب می‌آیند، به‌همین سرنوشت دچار شدند.

ساینا دنده‌ای و تیبا که نیمه اول دهه ۹۰ به‌اسم جانشین پراید به بازار تزریق شدند، از فهرست محصولات تولیدی سایپا خط خوردند و پژو ۲۰۰۸ و ام‌وی‌ام X۳۳ که دوتا از شاسی‌بلند‌های مونتاژی معروف در سال‌های اخیر به‌حساب می‌آیند، به‌همین سرنوشت دچار شدند.

به گزارش گیلانی ها خبر، آمار تولید خودروسازان از کنار گذاشتن یک‌سری محصول داخلی و مونتاژی در هفت ماه گذشته حکایت دارد. ایرانخودرو امسال بعد سه دهه بالاخره بی‌خیال پژو ۴۰۵ شد و براساس داده‌های انتشاریافته از سایت‌های این خودروساز در شهر‌های مختلف، سمند و پژو ۲۰۶ هم به آخر رسیدند. ساینا دنده‌ای و تیبا که نیمه اول دهه ۹۰ به‌اسم جانشین پراید به بازار تزریق شدند، از فهرست محصولات تولیدی سایپا خط خوردند و پژو ۲۰۰۸ و ام‌وی‌ام X۳۳ که دوتا از شاسی‌بلند‌های مونتاژی معروف در سال‌های اخیر به‌حساب می‌آیند، به‌همین سرنوشت دچار شدند.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲؛ ۴۸۰ میلیون تومان

  پژو ۲۰۶ تقریبا از دو دهه قبل با شش تیپ مختلف در خیابان‌ها دیده می‌شد. ایرانخودرو اوایل دهه ۹۰ دور چهار تیپ از شش تیپ اولیه خط کشید و فقط تیپ‌های ۲ و ۵ را در خط تولید نگه داشت. اواخر دهه ۹۰ هم موعد خدافظی با پژو ۲۰۶ تیپ ۵ فرارسید و از آن موقع تا امسال فقط مدل‌های تیپ ۲ در خط تولید باقی ماندند.

آمار تولید ایران‌خودرو ظرف هفت‌ماه ابتدایی ۱۴۰۲ حالا مشخص می‌کند فقط دو نسخه از پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در سایت مرکزی ایرانخودرو به مرحله تولید رسیده و بزرگترین خودروساز کشور رسما دست از تولید آن برداشته است. البته اگر پیگیر اخبار حوزه خودرو باشید، احتمالا درجریان هستید که الان در خط تولید ایرانخودرو یک نسخه از پژو ۲۰۷ وجود دارد که با همان موتور پژو ۲۰۶ تیپ ۲ یعنی TU۳ ساخته می‌شود.

خروج از نسخه موبایل