تاریخ انتشار : دوشنبه 21 خرداد 1403 - 10:54
کد خبر : 13738

راه‌ های بقای داماش و شهرداری آستارا در جام آزادگان

راه‌ های بقای داماش و شهرداری آستارا در جام آزادگان

هفته پایانی رقابت‌های فوتبال لیگ دسته یک کشور امروز دوشنبه به طور همزمان برگزار می‌شود که سقوط ۲ تیم مسجل شده و از میان تیم‌های داماش، شهرداری بندرآستارا و دریا بابل مازندران یک تیم سقوط خواهد کرد.

هفته پایانی رقابت‌های فوتبال لیگ دسته یک کشور امروز دوشنبه به طور همزمان برگزار می‌شود که سقوط ۲ تیم مسجل شده و از میان تیم‌های داماش، شهرداری بندرآستارا و دریا بابل مازندران یک تیم سقوط خواهد کرد.

به گزارش گیلانی ها خبر،  در رقابت‌های فوتبال لیگ دسته یک باشگاه‌های کشور جام آزادگان که ۱۸ تیم حضور دارند در نهایت سه تیم سقوط خواهند کرد که هم اینک سقوط تیم‌های خوشه طلایی مشهد و شاهین بندرعامری از این رقابت‌ها مسجل شده است.

اینک از بین تیمهای داماش گیلان و شهرداری بندرآستارا ۲ نماینده استان گیلان در این لیگ و نیز دریابابل مازندران یک تیم سقوط خواهد کرد که وضعیت تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا نسبت به ۲ تیم دیگر بهتر است.

تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا هم اینک ۳۳ امتیازی است و با ۲ امتیاز بیشتر نسبت به تیمهای دریا بابل مازندران و داماش گیلان در رتبه چهاردهم جدول رده بندی قرار دارد و شانس بقای آن در این لیگ بیشتر از ۲ حریفش است.

این نماینده گیلان در هفته پایانی این رقابتها باید در یک بازی خارج از خانه مقابل تیم فوتبال نفت و گاز گچساران قرار گیرد که در صورت پیروزی در این بازی و بدون توجه به نتایج تیمهای داماش و دریابابل، سهمیه خود را در این لیگ حفظ خواهد کرد.

اما اگر تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا در این دیدار به نتیجه مساوی دست یابد و یا مقابل حریفش متحمل شکست شود، در صورت عدم پیروزی یکی از ۲ تیم داماش و دریا بابل مازندران؛ این تیم سهمیه خود را حفظ خواهد کرد.

این در حالی است که تیم شهرداری بندرآستارا فقط در یک صورت از این رقابت‌ها سقوط خواهد کرد در واقع اگر این تیم مقابل حریفش متحمل شکست شود و از سوی دیگر تیمهای دریابابل مازندران و داماش گیلان موفق شوند برابر حریفان خود به برتری برسند، شهرداری بندرآستارا از رقابتهای لیگ دسته یک کشور حذف خواهد شد.

راه‌ های بقای داماش و شهرداری آستارا در جام آزادگان

البته با توجه به دیدار سخت خارج از خانه دریا بابل مازندران مقابل تیم چادرملو که یکی از گزینه‌های صعود به رقابتهای لیگ برتر است، بعید به نظر می رسد که تیم دریا بابل بتواند در این بازی سخت به برتری برسد اما به هر حال تیم شهرداری بندرآستارا با کسب یک نتیجه مساوی، شانس خود را برای بقا در لیگ افزایش خواهد داد.

داماشی‌ها هم شانس بقا در لیگ دسته یک کشور را دارند و برای ماندن در این لیگ ناامید نیستند اما به طور حتم این تیم باید در بازی پایانی خود فقط به پیروزی فکر کند تا در صورت عدم پیروزی تیم دریابابل مازندران، این تیم داماش باشد که سهمیه خود را در لیگ حفظ خواهد کرد

اما شرایط بقای تیم فوتبال داماش گیلان نسبت به شهرداری بندرآستارا دیگر نماینده این استان در لیگ مشکل‌تر است زیرا این تیم ۲ امتیاز کمتر از شهرداری بندرآستارا دارد و با توجه به هم امتیازی با دریابابل به دلیل تفاضل گل کمتر یک پله پایین تر از این تیم در جدول رده بندی قرار دارد.

با این وجود داماشی‌ها هم شانس بقا در لیگ دسته یک کشور را دارند و برای ماندن در این لیگ ناامید نیستند اما به طور حتم این تیم باید در بازی پایانی خود فقط به پیروزی فکر کند تا در صورت عدم پیروزی تیم دریابابل مازندران، این تیم داماش باشد که سهمیه خود را در لیگ حفظ خواهد کرد.

البته اگر داماشی‌ها در هفته پایانی به نتیجه مساوی دست یابند و تیم دریایابل مازندران در بازی خارج از خانه خود متحمل شکست شود، تیم داماش در لیگ دست یک ماندگار خواهد شد که با توجه به شرایط موجود داماش با کسب امتیاز در بازی پایانی خود و عدم کسب امتیاز توسط دریابابل در لیگ ماندگار خواهد شد.

به هرحال شرایط جدول رده‌بندی به گونه‌ایی است که شانس بقای تیم شهرداری بندرآستارا در لیگ بیش از داماش گیلان و دریا بابل ماندران است زیرا در صورت پیروزی؛ شهرداری بندرآستارا این سهمیه خود را حفظ خواهد کرد.

اما تیم فوتبال داماش گیلان فقط در صورت پیروزی در بازی پایانی و عدم پیروزی دریا بابل و یا در صورت کسب نتیجه مساوی در بازی پایانی خود و شکست تیم دریابابل، سهمیه خود را در رقابتهای لیگ دست یک کشور حفظ خواهد کرد.

با توجه به رقابتهای هفته پایانی، تیم چادرملو در دیدار مقابل دریابابل مازندران نیاز به پیروزی دارد تا شانس صعود به رقابتهای لیگ برتر را داشته باشد اما حریفان شهرداری بندرآستارا و داماش گیلان انگیزه صعود نداشته و همچنین خطر سقوط نیز آنان را تهدید نمی‌کند

این در حالی است که در هفته پایانی این رقابتها تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا باید در یک بازی خارج از خانه مقابل نفت و گاز گچساران قرار گیرد، داماش گیلان در ورزشگاه شهید عضدی رشت به مصاف سایپا خواهد رفت و تیم دریابابل نیز در یک بازی خارج از خانه باید مقابل تیم قدرتمند چادرملو قرار گیرد.

به هر حال با توجه به رقابتهای هفته پایانی، تیم چادرملو در دیدار مقابل دریابابل مازندران نیاز به پیروزی دارد تا شانس صعود به رقابتهای لیگ برتر را داشته باشد اما حریفان شهرداری بندرآستارا و داماش گیلان انگیزه صعود نداشته و همچنین خطر سقوط نیز آنان را تهدید نمی‌کند.

با این وجود به نظر می‌رسد که شانس ۲ نماینده گیلان برای بقا در لیگ دسته یک کشور نسبت به دیگر نماینده شمال کشور بیشتر است اما این امر منوط به کسب امتیاز توسط ۲ نماینده گیلان و همچنین عدم کسب امتیاز توسط دریا بابل مازندران در هفته پایانی است.

تا پایان هفته سی و سوم رقابتهای لیگ دسته یک کشور جام آزادگان و یک هفته مانده به پایان این مسابقات، تیم شهرداری بندرآستارا با کسب ۳۳ امتیاز در رتبه چهاردهم، تیمهای دریابل مازندران و داماش گیلان نیز با کسب ۳۱ امتیاز به ترتیب در رتبه‌های پانزدهم و شانزدهم قرار دارند، ضمن اینکه تیم شاهین بندرعامری با ۲۷ امتیاز در رتبه هفدهم و خوشه طلایی مشهد نیز با کسب ۲۴ امتیاز در انتهای جدول رده بندی قرار دارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.