تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 خرداد 1403 - 11:39
کد خبر : 13796

از سوی وزارت میراث فرهنگی؛ کد اعتباری مصوب به پیاده راه‌های فرهنگی رودسر و انزلی اختصاص یافت

از سوی وزارت میراث فرهنگی؛ کد اعتباری مصوب به پیاده راه‌های فرهنگی رودسر و انزلی اختصاص یافت

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: دو پروژه پیاده راه احمد آباد رودسر و پروژه ساحلی شهر بندرانزلی کد اعتباری مصوب از وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی دریافت کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: دو پروژه پیاده راه احمد آباد رودسر و پروژه ساحلی شهر بندرانزلی کد اعتباری مصوب از وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی دریافت کردند.

به گزارش گیلانی ها خبر،  ولی جهانی ۲۴ خرداد ماه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت اقتصاد دریامحور در حوزه گردشگری اظهار کرد: با توجه به اهمیت ساحل و اقتصاد دریا محور و تاکید مقام معظم رهبری در این خصوص و همچنین پیگیری رئیس جمهور شهید مبنی بر اینکه بحث اقتصاد دریا محور را باید فعال کنیم لذا اداره کل میراث فرهنگی گیلان موفق شد پیاده راه فرهنگی ۵ شهرستان رودسر، لنگرود، لاهیجان و بخشی از آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر، بندرانزلی که دارای اعتبارات مستقلی در بحث اقتصاد دریامحور و ساحل هستند در راستای احداث پیاده راه‌های ساحلی اقداماتی به عمل آورد.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه دو پروژه احمد آباد رودسر و پروژه ساحلی شهر بندرانزلی کد اعتباری مصوب از وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی دریافت کردند، افزود: تاکنون از سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به این امر اختصاص دادیم که با هماهنگی سازمان بازرسی هماهنگی انجام شد تا پروژه پیاده راه فرهنگی ساحلی اجرا شود، بخش دوم پیاده فرهنگی شهرستان‌های بندر چمخاله و بندرکیاشهر که دارای پل چوبی هستند دارای پیشرفت فیزیکی خوبی است که احتمالا بتوانیم در همین دولت به بهره برداری برسانیم.

جهانی تصریح کرد: در فاز بعدی شهرستان‌های رضوانشهر و تالش، آستارا در اولویت قرار دارد که ما بتوانیم ردیف اعتباری جداگانه اختصاص دهیم و از محل اعتبارات سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۵ میلیارد تومان هم به این امر اختصاص داده شده و باید کمک کنیم این اعتبارات جذب شود.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی مانند منابع طبیعی در شهرستان با توجه به اینکه پیاده راه‌ها دارای مالکیت مربوط به منابع طبیعی است، به جز شهرستان انزلی کمک کنند مراحل واگذاری آن جهت انجام عملیات پروژه عمرانی در کوتاه مدت زمان صورت گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان بیان کرد: انتظار داریم شهرداری و فرمانداری محترم شهرستان املش نیز در این زمینه کمک کنند تا در کوتاه ترین زمان نسبت به پیگیری و اجرای پروژه اقدام کنیم، امیدواریم در صدور فرآیند مجوزها همکاران هر چه سریع‌تر اقدامات و هماهنگی لازم را انجام دهند و آنچه که قوانین و مقررات برای ما تعیین کرده، رعایت شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.