تاریخ انتشار : سه شنبه 9 خرداد 1402 - 12:49
کد خبر : 6848

۲ پرونده مهم اختلافی ایران و آژانس حل‌وفصل شد / این دو پرونده شامل یکی از مکان‌های ادعایی آژانس موسوم به آباده و ماجرای اورانیوم ۸۳/۷ درصد هستند

۲ پرونده مهم اختلافی ایران و آژانس حل‌وفصل شد / این دو پرونده شامل یکی از مکان‌های ادعایی آژانس موسوم به آباده و ماجرای اورانیوم ۸۳/۷ درصد هستند

در جریان مذاکرات فنی اخیر میان سازمان انرژی اتمی کشورمان و آژانس بین المللی انرژی اتمی، پرونده یکی از مکان‌های ادعایی مطروحه آژانس (موسوم به آباده) حل‌وفصل شده است. همچنین ادعاهای آژانس در خصوص کشف ذرات اورانیوم با غنای ۸۳/۷ نیز با توضیحات فنی ایران حل و فصل شده است.

به گزارش گیلانی ها خبر،  خبرگزاری مهر نوشت:در جریان مذاکرات فنی اخیر میان سازمان انرژی اتمی کشورمان و آژانس بین المللی انرژی اتمی، پرونده یکی از مکان‌های ادعایی مطروحه آژانس (موسوم به آباده) حل‌وفصل شده است. همچنین ادعاهای آژانس در خصوص کشف ذرات اورانیوم با غنای ۸۳/۷ نیز با توضیحات فنی ایران حل و فصل شده است.
خبرگزاری مهر نوشت:در جریان مذاکرات فنی اخیر میان سازمان انرژی اتمی کشورمان و آژانس بین المللی انرژی اتمی، پرونده یکی از مکان‌های ادعایی مطروحه آژانس (موسوم به آباده) حل‌وفصل شده است.

به نقل از منابع آگاه، در جریان مذاکرات فنی اخیر میان سازمان انرژی اتمی کشورمان و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پرونده یکی از مکان‌های ادعایی مطروحه آژانس (موسوم به آباده) حل‌وفصل شده است. به این ترتیب، این دومین پرونده از مکان‌های ادعایی از سوی آژانس است که بسته می‌شود.

همچنین ادعاهای آژانس در خصوص کشف ذرات اورانیوم با غنای ۸۳/۷ نیز با توضیحات فنی ایران حل و فصل شده است.

سفر رافائل گروسی اسفند ماه سال گذشته و دیدار و مذاکره وی با مقامات عالی‌رتبه کشورمان به ویژه دیدار با آیت‌الله رئیسی که طی آن رئیس جمهور با بیان اینکه ایران بر اساس حسن نیت و وفای به عهد بالاترین سطح همکاری‌ها با آژانس را داشته و در صورت داشتن نگاه کاملاً حرفه‌ای و پرهیز از تاثیرپذیری آژانس از قدرت‌های سلطه‌گر، این همکاری‌ها می‌تواند ادامه و توسعه یابد از مهمترین دلایل فضای مثبت به وجود آمده می‌باشد.

چنانچه قدرت‌های سلطه‌گر فضای مثبت به وجود آمده را با برنامه‌های سیاسی خود از بین نبرند همکاری‌های ایران و آژانس در قالب رویکرد جدید که محورهایی از آن در بیانیه مشترک تبلور بافته است می‌تواند بیش از پیش توسعه یابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.