تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 فروردین 1402 - 12:31
کد خبر : 5671

گیلان دومین استان در ترافیک بسته‌ها و امانات پستی است

گیلان دومین استان در ترافیک بسته‌ها و امانات پستی است

مدیرکل پست گیلان با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۱ میلیون مرسوله پستی در استان گیلان توزیع و ارسال شده است، گفت: گیلان دومین استان کشور در ترافیک بسته و امانت پستی است.

مدیرکل پست گیلان با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۱ میلیون مرسوله پستی در استان گیلان توزیع و ارسال شده است، گفت: گیلان دومین استان کشور در ترافیک بسته و امانت پستی است.

به گزارش گیلانی ها خبر،  محمد حسین هوشنگی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گیلان بعد از تهران بیشترین ترافیک بسته و امانات پستی را در کشور دارد که بر همین مبنا پارسال از کل بسته ها بالغ برپنج میلیون بسته و امانت پستی در استان ارسال شده است.

وی تبادل این حجم از بسته و امانات را نشان‌دهنده فعال بودن ظرفیت فروشگاه های اینترنتی در استان دانست و گفت: گیلان به لحاظ مجموع ترافیک مرسولات پستی (شامل مجموع مرسولات اعم از بسته، امانت و پاکت) در رده هفتم کشور قرار دارد و در مجموع و با احتساب بخش غیردولتی و دفاتر آی. سی. تی؛ ۶۱۹ واحد پستی در استان گیلان فعال و به ارائه خدمات پستی می پردازند.

مدیرکل پست گیلان ارتقای سطح همکاری با سایر دستگاه‌های اجرایی استان بمنظور ارائه خدمات نیابتی و کاهش مراجعات حضوری را از اقدامات مهم پست گیلان در سال گذشته بر شمرد و اظهار کرد: انعقاد تفاهم نامه همکاری با سازمان فنی و حرفه ای به‌منظور انجام مراحل تمدید، ارسال مجوزهای فنی و حرفه ای به آدرس صاحبان مشاغل، افزایش تعاملات دوجانبه با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در راستای حمایت از مشاغل خانگی و صنایع دستی و ایجاد سهولت دسترسی به بازارهای هدف با استفاده از سامانه e.bazar شرکت ملی پست برای معرفی محصولات بومی، محلی و توسعه اقتصادی در روستاها از دیگر اقدامات پست گیلان طی پارسال است.

وی گستردگی ارائه خدمات در تمام مناطق شهری و روستایی را از ظرفیت های مهم پست دانست و توسعه همکاری با صندوق بیمه روستائیان و عشایر به منظور تسهیل بهره مندی کشاورزان و روستائیان استان از خدمات بیمه ای را مبتنی بر استفاده از این ظرفیت گسترده بیان کرد.
هوشنگی تبدیل شدن شرکت ملی پست به یک سازمان توسعه ای با ساختاری پویا و هوشمند و با نگاه تحول گرایانه و استفاده از توان بخش خصوصی به ویژه استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان در جهت ارتقای سطح کیفی خدمات پستی و ارتباطی کشور را را از اهداف راهبردی شرکت پست گیلان در سال پ است.

مدیرکل پست گیلان خاطر نشان کرد: با اقداماتی که در سال گذشته در خصوص را ه اندازی مرکز رشد و توسعه خدمات پستی با همکاری دانشگاه گیلان و پارک علمی و فناوری انجام شده است گامی مؤثر در جهت چابکسازی و هوشمند سازی ارائه خدمات برداشت شده که امیدواریم خروجی آن رضایت مردمی و مخاطبان پرشمار شبکه پستی به‌ویژه مردم گیلان باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.