تاریخ انتشار : دوشنبه 3 بهمن 1401 - 12:44
کد خبر : 3850

کارشکنی استانداری گیلان در تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی شهرداری‌های استان

کارشکنی استانداری گیلان در تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی شهرداری‌های استان

۷۰ نفر از کارگران شرکتی براساس بخشنامه وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها می‌بایست از نیروی شرکتی به قرارداد مستقیم تبدیل وضعیت شوند اما هنوز حکم آن‌ها صادر نشده است.

به گزارش گیلانی ها خبر و به نقل از دیارمیرزا، جمعی از کارگران شرکتی شهرداری های استان گیلان، از بلاتکلیفی وضعیتِ جذب خود گفتند.

این کارگران که طی بخشنامه‌ای بعد از قبولی در امتحان آزمون استخدامی، مشمول تبدیل وضعیت شده‌اند می‌گویند: ما۷۰ نفر از کارگران شرکتی شهرداری هستیم که براساس بخشنامه وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها باید از نیروی شرکتی به قرارداد مستقیم تبدیل وضعیت شویم اما حکم ما هنوز صادر نشده است.

به گفته‌ی آن‌ها، به دلیل رأیی که شهریور ماه از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری و در پی شکایت یکی از شاکیان بخش خصوصی صادر شده، از تبدیل وضعیت کارگران جلوگیری می‌شود.

این در حالیست که طبق ماده ۴ قانون آیین دادرسی و ماده ۱۳ دیوان عدالت اداری اثر ابطال مصوبات از زمان صدور رأی هیأت عمومی است و عطف به ماسبق نمی‌شود. کارگران با استناد به این ماده قانونی خواستار تبدیل وضعیت خود هستند و جلوگیری از صدور حکم خود را خلاف قانون می‌دانند.

گفتنی است، در سایه عدم نظارت مدیریت عالی استان، اداره کل امور شهری استانداری و دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری گیلان با صدور بخشنامه های متناقض مانع از تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی شده اند که برخی از آنها بالای ۱۵ سال سابقه کاری دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.