تاریخ انتشار : یکشنبه 13 آذر 1401 - 21:34
کد خبر : 2117

پولیتیکو: ناتو برای جنگ الکترونیک تمام عیار آماده می‌شود

پولیتیکو: ناتو برای جنگ الکترونیک تمام عیار آماده می‌شود

این هفته تالین پایتخت استونی شاهد نشست ۱۵۰ کارشناس امنیت سایبری در پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) به منظور آمادگی برای جنگ الکترونیکی احتمالی بود.

به گزارش گیلانی ها خبر و به نقل از اسکای نیوز، سایت پولیتیکو در گزارشی نوشت: این دیدار که با حضور بیش از هزار متخصص امنیت سایبری از اعضای ناتو و متحدانش در سراسر جهان برگزار شد، بر ارزیابی، آزمایش و تقویت دفاع سایبری این ائتلاف متمرکز بود.

برگزاری این جلسه به این دلیل بود که سناریوی جنگ الکترونیکی تمام عیار از زمان آغاز تهاجم روسیه در اوکراین در فوریه گذشته برای ناتو به واقعیت تبدیل شده است.

ژنرال برند هانسن سرشاخه قضای سایبری ناتو درباره این اقدام گفت: این موضوع جدی است و دیگر خیالی نیست. نظیر چنین جنگ‌هایی ممکن است در واقعیت رخ دهد».

دیوید کاتلر دستیابی دبیرکل ناتو در امور اطلاعات و امنیت ناتو نیز به نوبه خود گفت: «جنگ سایبری همچنان مبتنی بر ترجیح دادن مهاجم بر مدافع است. امیدواریم که بتوانیم این پویایی را تغییر دهیم».

حملاتی به زیرساخت‌های اوکراین

مقامات حاضر در این نشست گفتند که سناریوها و درس‌هایی را از حملات سایبری به زیرساخت‌های اوکراین در سال جاری از جمله شبکه برق این کشور ثبت کرده اند.

سرگرد توبیاس مالم از مقر فرماندهی نیروهای مسلح سوئد گفت: من آن را واقع بینانه‌تر کردم. این دنیای واقعیت است که شاهد درد و رنج روزانه‌ای است که نیاز به راه حل‌هایی دارد.

این جلسه همچنین شامل آزمایش فناوری‌های جدید از جمله تطبیق استفاده از تکنیک‌های هوش مصنوعی برای کمک به مقابله با تهدیدات سایبری بود.

حاضران در این جلسه بیان کردند که مفهوم جنگ سایبری گسترده شده است و می‌تواند از عملیات پیچیده به کاشت بدافزار در به روزرسانی نرم افزارها تا رایج‌ترین برنامه‌های باج‌افزار را گسترش دهد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.