تاریخ انتشار : سه شنبه 4 بهمن 1401 - 12:49
کد خبر : 3875

وعده دولت: یارانه و سهام عدالت جایگزین ضامن وام ازدواج می‌شود!

وعده دولت: یارانه و سهام عدالت جایگزین ضامن وام ازدواج می‌شود!

مهدی متقی‌فر با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی پرداخت وام ازدواج در سال جاری می‌گوید افزایش رقم وام ازدواج در سال آینده چنانچه به صورت منطقی و معقول باشد، تأثیرات مثبت زیادی دارد؛ وام ازدواج در امور و اقدامات اولیه تشکیل یک زندگی مشترک، نقش مستقیمی دارد.

به گزارش گیلانی ها خبر و به نقل از روزنامه ایران،  مهدی متقی‌فر، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان، با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی پرداخت وام ازدواج در سال جاری می‌گوید افزایش رقم وام ازدواج در سال آینده چنانچه به صورت منطقی و معقول باشد، تأثیرات مثبت زیادی دارد؛ وام ازدواج در امور و اقدامات اولیه تشکیل یک زندگی مشترک، نقش مستقیمی دارد.

به گفته او اساسی ترین مشکل، ارائه ضامن است که برای برخی تقریباً غیرممکن می‌نماید، با این همه طرحی در زمینه رفع این مشکل ارائه داده‌ایم که بر اساس آن بتوان از یارانه و سهام عدالت به جای ضامن مورد وثیقه قرار داد تا از این راه کمکی به زوجین شود و این دسته از افراد هم بتوانند از تسهیلات وام ازدواج استفاده کنند.

مدیرکل دفتر کل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان، در زمینه میزان افزایش سالانه رقم وام ازدواج بیان می‌کند: عدد وام ازدواج و میزان افزایش آن در قانون جوانی جمعیت پیش‌بینی شده و در سال آینده نیز بر همین اساس اضافه خواهد شد. هنوز بودجه سال ۱۴۰۲ بیرون نیامده و رقم سال آینده تعیین نشده است اما رایزنی می‌کنیم تا در مجلس شورای اسلامی رقم مورد قبولی برای وام‌های ازدواج سال آینده تعیین شود. بی شک تا پیش از پایان سال جاری در زمینه این رقم نتیجه‌گیری‌های نهایی انجام شده و میزان آن تعیین خواهد شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.