تاریخ انتشار : جمعه 16 دی 1401 - 0:49
کد خبر : 3532

وضعیت یکی از مراکز تصویربرداری تحت نظر شرکت مپنا تبسم/ چه بر سر پورسینای رشت خواهد آمد؟

وضعیت یکی از مراکز تصویربرداری تحت نظر شرکت مپنا تبسم/ چه بر سر پورسینای رشت خواهد آمد؟

موضوعات مطرح شده در صورت صحت سبب نگرانی خواهد بود، زیرا بیمارستان پورسینای رشت مهمترین مرکز درمانی در تمام استان گیلان بوده و مراجعین فراوانی دارد که می‌بایست در واگذاری بخش‌های آن به شرکت‌ها توجه جدی و فراوانی داشت.

اختصاصی / به گزارش گیلانی‌ها خبر، در روزهای گذشته خبرهایی در خصوص واگذاری واحد تصویربرداری مرکز آموزشی درمانی پورسینای رشت به یک شرکت در قالب برون سپاری شنیده شده است.

دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با تایید خبر واگذاری واحد تصویربرداری مرکز آموزشی درمانی پورسینا به همراه تمامی تجهیزات در قالب برون سپاری مدعی شده است که این برون سپاری به یک شرکت دولتی است! ادعایی که البته در گزارش گیل خبر مورد نقض قرار گرفته و به نظر می‌رسد ادعای دانشگاه علوم پزشکی در خصوص دولتی بودن این شرکت با توجه به ثبت آن بعنوان سهام خاص کذب است.

https://gilkhabar.ir/images/pro_gallery/t3_1672813975_photo_%D9%A2%D9%A0%D9%A2%D9%A3-%D9%A0%D9%A1-%D9%A0%D9%A4_%D9%A0%D9%A0-%D9%A3%D9%A4-%D9%A3%D9%A6.jpg

البته در گزارش منتشر شده در گیل خبر سوالات فراوانی مطرح شده است که سبب شد تا با توجه به حساسیت ایجاد شده در خصوص وضعیت مراکز مشابه که توسط همین شرکت در حال اداره است بررسی صورت پذیرد.
در همین راستا گفتگویی با یکی از پرسنل واحد تصویربرداری بیمارستان امام سجاد (ع) رامسر انجام داده‌ایم که مواردی عجیب را در خصوص این شرکت عنوان می‌نماید.

 

سوال: وضعیت دستگاه‌های تصویربرداری بیمارستان امام سجاد (ع) رامسر پیش از ورود شرکت مپنا تبسم چگونه بوده است؟
– ما در بیمارستان امام سجاد (ع) رامسر یک دستگاه سی تی اسکن قدیمی و مستهلک در اختیار داشتیم و شرکت مپنا یک دستگاه سی تی اسکن جدید به این بیمارستان آورد، پس از بلااستفاده شدن دستگاه قدیمی، بیمارستان مجبور که کم کردن نیروهای خود شد، زیرا شرکت یک دستگاه در اختیار داشت و دستگاه سی تی قدیمی از دور خارج شده بود و نیروهای بیمارستان می‌بایست برای دستگاه رادیولوژی مورد استفاده قرار می‌گرفتند و بخشی از نیروهای این بیمارستان با تعدیل نیرو مواجه شدند.

سوال: وضعیت استخدامی کسانی که تعدیل نیرو شدند به چه صورت بود؟
– تنها نیروهای استخدامی رسمی باقی ماندند و نیروی جدیدی نیز به این واحد اضافه نمی‌شود. همچنین نیروی طرحی برای این بیمارستان جذب نمی‌شود.

سوال: نیروهایی که توسط شرکت مپنا برای سی تی اسکن جدید آورده شده بود به چه صورت است؟
– این نیروها توسط شرکت آمده است و نیروهای زیادی از زمان حضور شرکت آمده و رفته اند، دلیل این موضوع عقد قرارداد سه ماهه با این نیروهاست تا شرکت زیر بار بیمه کردن نیروها نرود، همچنین برخلاف قوانین وزارت بهداشت در هر شیفت برای هر دستگاه تنها یک نفر پرسنل بر روی دستگاه کار میکند.

سوال: یکی از نگرانی‌های رسانه‌های گیلان موضوع افزایش هزینه‌های بیماران است، در این خصوص دانشگاه علوم پزشکی گیلان مدعی شده است که تعرفه این شرکت دولتی خواهد بود
تعرفه دریافتی شرکت در این بیمارستان نیمه دولتی است، چیزی مابین دولتی و خصوصی

سوال: وضعیت قرارداد این شرکت با بیمه‌ها به چه صورت است؟
– این شرکت به هیچ عنوان بیمه را نمی‌پذیرد، با هیچ بیمه‌ای قرارداد ندارند و در گذشته نیز که بیمه را قبول می‌کردند، پس از پرداخت کامل هزینه از بیمار با ارائه ریپورت و سی تی اسکن، بیمار هزینه خود را از بیمه دریافت می‌کرد! یعنی دقیقاً همان کاری که مراکز خصوصی انجام میدهند، اما اکنون پزشک برای ریپورت‌نویسی ندارند و به همین دلیل با هیچ نوع بیمه‌ای طرف قرارداد نیستند.

سوال: چطور این شرکت در رامسر ریپورت‌نویس ندارد، اما در جلسه با پرسنل رادیولوژی پورسینا نماینده این شرکت مدعی شده بود که ۲۰۰ ریپورت‌نویس آنلاین دارد؟!
– چنین موضوعی در بیمارستان ما نیست و تمامی هزینه‌ها به صورت آزاد محاسبه می‌شود.

سوال: پرداختی پرسنل به چه صورت است؟
پرداختی با تاخیر است و یکسری از آیتم‌ها نسبت به سایر استخدامی‌های همتراز علوم پزشکی متفاوت و کمتر است، حقوق‌ها کمتر از افراد مشابه است.

این موضوعات مطرح شده در صورت صحت سبب نگرانی خواهد بود، زیرا بیمارستان پورسینای رشت مهمترین مرکز درمانی در تمام استان گیلان بوده و مراجعین فراوانی دارد که می‌بایست در واگذاری بخش‌های آن به شرکت‌ها توجه جدی و فراوانی داشت.

اما در این میان نکته قابل تامل اینجاست که در بیمارستان امام سجاد رامسر چنین اتفاقی در شرایطی رخ می‌دهد که دستگاه توسط خود شرکت آورده شده، اما در بیمارستان پورسینا قرار است ۳ دستگاه سی تی اسکن، ۳ دستگاه رادیولوژی، ۲ دستگاه‌ام آر آی و یک دستگاه سونوگرافی در شرایطی در اختیار این شرکت قرار گیرد که یک دستگاه‌ام آر‌ای و یک دستگاه سی تی اسکن به تازگی در این مرکز آموزشی درمانی نصب شده است!

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.