تاریخ انتشار : شنبه 16 اردیبهشت 1402 - 11:26
کد خبر : 6442

وزیر پیشین آموزش و پرورش: سرود سلام فرمانده اجباری در مدارس پخش می‌شد

وزیر پیشین آموزش و پرورش: سرود سلام فرمانده اجباری در مدارس پخش می‌شد

سیدمحمد بطحایی وزیر پیشین آموزش و پرورش گفته سرود سلام فرمانده به اجبار ۶ تا ۷ نوبت در مدارس پخش می‌شد و منِ جاهل به خیال خودم دارم به این سرود فاخر خدمت می‌کنم.

سیدمحمد بطحایی وزیر پیشین آموزش و پرورش گفته سرود سلام فرمانده به اجبار ۶ تا ۷ نوبت در مدارس پخش می‌شد و منِ جاهل به خیال خودم دارم به این سرود فاخر خدمت می‌کنم.

به گزارش گیلانی ها خبر،  سیدمحمد بطحایی در گفت‌وگویی که با سایت جماران کرده، درباره مسائل تربیتی سخن گفته است. در بخشی از این مصاحبه او گفته «شما تصور بفرمایید من مربی، الان می‌خواهم به کلاس بروم و بگویم فلان گروه رپی که در فلان کشور دارد موسیقی برگزار می‌کند، نقدش کنیم؛ یعنی هم مثبت و منفی آن را بگوییم. و بعد بگویم بچه‌ها اینجاها با فرهنگ شما تعارض پیدا می‌کند و این تعارض با فرهنگ، این پیامدها را دارد. شما یک موضوع تربیتی را شروع کنید؛ اصلاً جرأت چنین کاری را دارید؟ آیا من به عنوان مسئول آموزش و پرورش فردا شما را احضار نخواهم کرد چرا فلان گروه را در کلاس مطرح کردی؟»

او در بخش دیگر گفته بعضی از مفاهیم تربیتی ولو اصیل، تکرار زیاد آن دلزدگی ایجاد می‌کند. در برنامه‌های صدا و سیما هم هرچند یک برنامه، فاخر باشد، اما این برنامه فاخر وقتی در روز چهار بار تکرار می‌شود و دوباره خلاصه‌اش را هم پخش کنید و دوباره تکرار خلاصه را فردا در سه نوبت پخش کنید، آیا شما واقعاً توقع دارید یا فکر می‌کنید که مخاطب می‌پسندد؟ اگر این خیال و وهم در شما وجود دارد که او نگاه می‌کند، پس وااسفا.»

بطحایی گفته «با اطلاع و با بخشنامه‌ای که رئیس آموزش و پرورش فرستادند که از حالا تا یک ماه آینده، دانش‌آموزان در زمان ورود به مدرسه و در زمان خروج از مدرسه و در زمان زنگ تفریح وقتی به کلاس می‌روند، زمانی که از حیاط به کلاس می‌روند، باید پخش شود! منِ جاهل به خیال خودم دارم به این سرود فاخر خدمت می‌کنم. در حالی که برّان‌ترین شمشیر را برداشتم و دارم این کار فاخر را از بیخ و بن می‍برم. بعد شما می‌بینید که بچه‌های ما در سن و سال ۱۲ ـ ۱۳ سالگی نظام ارزشی اینها با نام ارزشی من آدم ۶۰ ساله تفاوت دارد. چرا این را متوجه نمی‌شویم؟ سلام فرمانده بسیار سرود زیبا و فاخری است؛ ولی وقتی قرار است هر روز صبح به اجبار پخش کنید، اثر عکس می‌گذارد.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.