تاریخ انتشار : شنبه 16 اردیبهشت 1402 - 12:52
کد خبر : 6463

هکرها به داد ویکی لیکس می‌رسند

هکرها به داد ویکی لیکس می‌رسند

یک گروه متشکل از چند هکر اینترنتی در جنگ اطلاعاتی به نفع ویکی لیکس وارد عمل شدند.

یک گروه متشکل از چند هکر اینترنتی در جنگ اطلاعاتی به نفع ویکی لیکس وارد عمل شدند.

به گزارش گیلانی ها خبر،  این گروه که ‘ناشناس’ (Anonymous) نام دارد سایت هایی را هدف حمله قرار داده است که از همکاری با سایت جنجالی ویکی لیکس امتناع کرده اند و به این سایت خدمات ارائه نداده اند.

این حملات در واقع مشابه حملاتی است که پیشتر به سایت ویکی لیکس شده بود.

از جمله مراکزی که هدف حمله قرار گرفته اند بانک سوئیس است که دارایی های جولین آسانژ، موسس سایت ویکی لیکس، را مسدود کرده است.

وب سایت پلی پل (PayPal) هم که ارسال مبالغ اهدایی به سایت ویکی لیکس را متوقف کرده است، هدف حمله این هکرها قرار گرفته است.

اعضای ناشناس در یک مکان متمرکز نیستند و با بخش نوشتاری وب سایت ۴chan ارتباط دارند.

ترافیک بالا
یکی از اعضای ناشناس که خود را ‘خونسرد’ معرفی کرد به بی بی سی گفت: ” اقدامات مختلفی در حال انجام است و وب سایت هایی که در مقابل فشار دولت ها سر خم کرده اند هدف حمله قرار می گیرند.”

او در ادامه گفت: “ما به عنوان یک سازمان همیشه در مورد سانسور و آزادی بیان در اینترنت موضع مشخص و محکمی داشتیم و با کسانی که از هر طریقی آن را مخدوش کنند مقابله می کنیم.”

او در مورد سایت ویکی لیکس گفت: “این سایت تنها سایت افشای مدارک نیست بلکه محل نبرد مردم با دولت هاست.”

با این حال هنوز دسترسی به این سایت ها که ترافیک آنها افزایش یافته است قطع نشده است و “خونسرد” می گوید که هدف از انجام این حملات قطع کردن خدمات رسانی آنها نیست.

او گفت: “این حمله تنها یک هشدار به این وب سایت هاست. این شرکت ها متوجه افزایش ترافیک خواهند شد که در واقع به معنای افزایش هزینه اداره سایت آنها است.”

انجام این حملات که ‘حمله عدم سرویس‌دهی’ (DDoS) نام دارد در بسیاری از کشورها از جمله بریتانیا ممنوع است.

“خونسرد” پذیرفته است که چنین حملاتی می تواند “دسترسی به سایت های مورد حمله را تحت تاثیر قرار دهد” اما گفت “این تنها راهی است که ما، مردم، می توانیم عدم رضایتمان را به این شرکت ها اعلام کنیم.”

از آنجایی که شرکت آمریکایی که دامنه اینترنتی ویکی لیکس را فراهم می کرد از ارائه این خدمات اجتناب کرده، گروه ناشناس تصمیم گرفته است برای ویکی لیکس سایت های آینه (میرر) ایجاد کند.

سایت های آینه رونوشت کامل و دقیق از اطلاعات سایت اصلی هستند که به منظور فراهم کردن چندین منبع برای اطلاعات یکسان ارائه می شوند.

خونسرد می گوید در آخرین شمارش ۵۰۷ سایت آینه برای ویلی لیکس ایجاد شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.