تاریخ انتشار : دوشنبه 4 اردیبهشت 1402 - 13:22
کد خبر : 6125

هشدار یک نماینده مجلس نسبت به سقوط «بهمن» در حوزه مسکن: دولت به تنهایی نمی‌تواند کنترل کند

هشدار یک نماینده مجلس نسبت به سقوط «بهمن» در حوزه مسکن: دولت به تنهایی نمی‌تواند کنترل کند

علی آذری، عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به وضعیت بازار مسکن، بیان کرد: بنده از ابتدا در حوزه مسکن یک نظری داشتم. از نظر بنده حوزه مسکن مانند یک بهمنی است که با قدرت در حال پایین آمدن از کوه بوده و هر لحظه یک تکه‌ای به آن اضافه شده و قدرت تخریب آن هر لحظه بیشتر می شود. این بهمن را تنها یک فرد یا یک دولت نمی‌تواند کنترل کند.

یک عضو کمیسیون عمران مجلس نسبت به سقوط بهمن در حوزه مسکن هشدار داد.

به گزارش گیلانی ها خبر،  علی آذری، عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به وضعیت بازار مسکن، بیان کرد: بنده از ابتدا در حوزه مسکن یک نظری داشتم. از نظر بنده حوزه مسکن مانند یک بهمنی است که با قدرت در حال پایین آمدن از کوه بوده و هر لحظه یک تکه‌ای به آن اضافه شده و قدرت تخریب آن هر لحظه بیشتر می شود. این بهمن را تنها یک فرد یا یک دولت نمی‌تواند کنترل کند.

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی که بر سر راه ساخت مسکن وجود دارد بحث تامین مالی است. مسئله ما این بوده که اگر قرار است وعده رئیس‌جمهور برای ساخت چهار میلیون واحد مسکونی عملیاتی شود باید یک کارگروه مشارکتی برای تحقق این وعده شکل بگیرد. در حوزه ساخت مسکن اگر می‌خواهیم نتیجه بگیریم باید تصدی‌گری و مداخله‌گری دولت کاهش پیدا کند.

نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: برای ساخت مسکن باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود. باید از ظرفیت حوزه‌های روستایی نیز استفاده شود. در بخش روستایی کافی است اصلاحاتی در طرح های هادی انجام دهیم و خود مردم برای ساخت مسکن پای کار بیایند. باید تسهیلات مناسب در اختیار مردم قرار گرفته و مردم خودشان مسکن مورد نیاز خود را بسازند.

وی تاکید کرد: برای تحقق وعده ساخت چهار میلیون واحد مسکونی باید نقش تصدی‌گری دولت کاهش پیدا کند. زمان نیز روبه اتمام است. ما از ساخت چهار میلیون واحد مسکونی سخن گفتیم یعنی سالانه یک میلیون واحد مسکونی تا پایان عمر دولت باید ساخته شود. از طرف دیگر باید از ظرفیت سازندگان بزرگ در شهرها نیز استفاده شود. از سوی دیگر باید یک تقسیم بندی صورت گیرد. نگاه به مسکن در تهران با نگاه به مسکن در شهرهای کوچک و روستاها باید فرق کند.

وی افزود: نباید وعده ساخت چهار میلیون واحد مسکونی را با یک نگاه دنبال کرد. بنده معتقد هستم که دولت می‌تواند وعده ساخت چهار میلیون واحد مسکونی را محقق کند اما به شرطی که از مشارکت مردمی استفاده کند. از ظرفیت سازندگان به نام و خوشنام استفاده شود. با این ساز وکار می‌توان دست به دست هم داد و بهمن مسکن را کنترل کرد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.