تاریخ انتشار : یکشنبه 10 اردیبهشت 1402 - 12:27
کد خبر : 6287

نماینده مجلس: وزیری بیاید که مقابل فشار نهاد‌ها برای افزایش قیمت خودرو بایستد

نماینده مجلس: وزیری بیاید که مقابل فشار نهاد‌ها برای افزایش قیمت خودرو بایستد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: فاطمی امین در شخصیت حقیقی انسان بسیار خوب و دوست داشتنی و سلامتی هستند منتهی در بحث حقوقی و وزارتی قوی عمل نکرده‌اند، قبلا به ایشان فرصت داده شده، ولی چون خودشان تصمیم گیرنده نیستند نمی‌توانند موفق باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: فاطمی امین در شخصیت حقیقی انسان بسیار خوب و دوست داشتنی و سلامتی هستند منتهی در بحث حقوقی و وزارتی قوی عمل نکرده‌اند، قبلا به ایشان فرصت داده شده، ولی چون خودشان تصمیم گیرنده نیستند نمی‌توانند موفق باشند.

به گزارش گیلانی ها خبر،  فردا جلسه استیضاح وزیر صمت برگزار خواهد شد، وزیری که هرچند ۴ بار است که استیضاح‌اش مطرح شده، ولی برای بار دوم است که جهت استیضاح روانه مجلس می‌شود. این روز‌ها هم حرف و حدیث‌های زیادی در مورد لابی‌گری‌های فاطمی امین به‌گوش می‌رسد.

به گزارش خبرآنلاین، استیضاح کنندگان معتقدند دور قبل هم بنا به‌دلایل سیاسی نمایندگان به استیضاح فاطمی امین رای ندادند در حالی‌که دراجرای قانون و نظارت نمایندگان نباید حزب، گروه و جناح معیارباشد و باید وکلای ملت منافع مردم را در نظر داشته باشند.

به زعم برخی نمایندگان، وزیر صمت در کمیسیون صنایع بار‌ها به‌صراحت اعلام کرده که در بحث خودرو و قیمت محصولات، من تنها تصمیم‌گیرنده نیستم، بلکه تعداد زیادی از نهاد‌ها برای ما تصمیم می‌گیرند، ذکر این موضوع این سوال را می‌طلبد که چرا وزارتخانه‌ای که حدود ۴۰ درصد اقتصاد کشور را دربر می‌گیرد، این‌گونه اداره می‌شود و ازطرفی آیا این نهاد‌ها بر روی وزیر بعدی، نفوذ نخواهند داشت؟

در ادامه گفت‌وگوی مصطفی رضاحسینی قطب‌آبادی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره این استیضاح و اخبار پیرامونی آن را می‌خوانید:

اخیرا اخباری در خصوص واگذاری ۷۰ خودرو به برخی نماینده‌های مجلس مطرح شده است. شما در جریان این موضوع هستید؟

من هیچ اطلاعاتی در مورد کم‌وکیف این موضوع ندارم.

برخی همکاران شما گفته‌اند که مجلس در حال بررسی موضوع است؟

مجلس امروز جلسه نداشته است، ولی من درخبر‌ها دیدیم هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، ایشان را خواسته بودند تا بیایند توضیح دهند، ولی هنوز چیز رسمی به ما اعلام نکرده‌اند.

به‌نظر شما جلسه استیضاح فردا برقرار خواهد بود؟

بله برقرار خواهد بود.

شما از موافقان استیضاح وزیر صمت هستید؟

بله من خودم جزو استیضاح کنندگان هستم و به‌طور قطع این اتفاق رخ خواهد داد و تصمیم با نمایندگان است که چگونه رای دهند. می‌باید نمایندگان شأن مجلس را حفظ کنند. درحال حاضر کمیسیون اصل نود از همکاران ما دعوت کرده که برای بررسی استیضاح فردا، صبح قبل از جلسه صحن، نشست داشته باشند که این‌کار قشنگی نیست.

کمیسیون اصل نود برای لابی‌گری چنین تقاضایی کرده است؟

به‌هر جهت نظر دارند و می‌خواهند بنشینند و صحبت و بررسی کنند، شاید هم به این نتیجه برسند که حتما باید استیضاح انجام شود و شاید هم نه. نمی‌دانم واقعا چه اتفاقی در آن نشست خواهد افتاد و باید هر دو طرف را دید، ولی در مجموع باید مجلس هویت خود را حفظ کند و امروز هم جامعه و هم اصلاح امور می‌طلبد که نمایندگان درست عمل کنند.

بحث، بحث فرد نیست، آقای فاطمی‌امین در شخصیت حقیقی انسان بسیار خوب و دوست داشتنی و سلامتی هستند، منتهی در بحث حقوقی و وزارتی قوی عمل نکرده‌اند، قبلا به ایشان فرصت داده شده، ولی چون خودشان تصمیم‌گیرنده نیستند، نمی‌توانند موفق باشند، اگرایشان بازهم بمانند، وضع بدتر خواهد شد.

خود ایشان بار‌ها در جلسه کمیسیون صنایع به‌صراحت اعلام کرده‌اند که در بحث خودرو و قیمت محصولات، من تنها تصمیم گیرنده نیستم بلکه تعداد زیادی از نهاد‌ها برای ما تصمیم می‌گیرند؛ بنابراین ماندن چنین فردی که خودش می‌داند اجازه تصمیم‌گیری ندارد، به‌نفع جامعه و کشور و حتی خودش نیست. در نهایت امیدواریم آنچه خیر است فردا پیش بیاید.

این سوال پیش می‌آید که این نهاد‌ها می‌توانند روی وزیر بعدی هم نفوذ داشته باشند و اعمال نظر کنند.

این صحبتی است که طی یک‌سال گذشته آقای فاطمی‌امین در جلسات کمیسیون اعلام کرده است و یقینا اگر قرار باشد کس دیگری برای وزیر و مسائل کشور تصمیم بگیرد، خُب بیاید اجرا را هم در دست بگیرد تا دیگر چیزی به‌نام وزارت و وزیر وجود نداشته باشد. اگر فردا مجلس به این مطلب برسد که دیگر ایشان نباید در وزارت صمت باشد شاید نفر بعدی بتواند اصلاح امور بکند، ولی به او هم امیدی نیست، چون یقینا دولت کسی را می‌گذارد که باز همان افرادی که در پشت پرده تصمیم می‌گیرند تاثیرگذار باشند.

امیدواریم به لحاظ روانی جامعه و هم به لحاظ اینکه با افرادی که خوب کار نمی‌کنند، تعارفی نداریم این اتفاق بیفتد. همچنین امیدواریم که در تصمیم بعدی آقای رئیس جمهور مجلس را مورد مشورت قرار دهد و تصمیم خود را بر اساس منطق و ضرورت امروز جامعه بگیرد و از انتخاب فردی که توانایی کمی دارد پرهیز کند.

می‌توانید از نهاد‌های مذکور نام ببرید؟

این جزو مسائلی است که جواب دادن به آن مقداری سخت است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.