تاریخ انتشار : دوشنبه 21 فروردین 1402 - 13:46
کد خبر : 5767

معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور دولت دوازدهم: قرار دادن مردم مقابل هم در بحث حجاب اشتباه است

معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور دولت دوازدهم: قرار دادن مردم مقابل هم در بحث حجاب اشتباه است

روزنامه اعتماد با معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور در دولت دوازدهم و رییس سازمان محیط زیست در دولت‌های اصلاحات و یازدهم رفتیم درباره مطالبات جوانان در بحث حجاب و بایدها و نبایدهای این حوزه گفت‌وگو کرده است.

معصومه ابتکار تاکید کرد: قرار دادن مردم مقابل هم در بحث حجاب اشتباه است.

روزنامه اعتماد با معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور در دولت دوازدهم و رییس سازمان محیط زیست در دولت‌های اصلاحات و یازدهم رفتیم درباره مطالبات جوانان در بحث حجاب و بایدها و نبایدهای این حوزه گفت‌وگو کرده است.به گزارش گیلانی ها خبر، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

حجاب یک بُعد اعتقادی دارد و بخش دیگر آن مقررات اجتماعی است. حاکمیت از هر دو سو، فقط دستوری برخورد کرده است.

  • خواسته جوان ایرانی مگر چیست؟ جوان ایرانی می‌خواهد در یک محیط آرام زندگی کند و سبک زندگی خود را داشته باشد، می‌خواهد کار مناسب، حداقل‌های زندگی و احترام را تجربه کند، نه بیشتر. سیستم سیاسی، حتی این ضرورت‌های عادی را هم نمی‌تواند تامین کند.
  • نسل جوان ما به خصوص دختران ایرانی، احساس تنهایی می‌کنند. احساس می‌کنند کسی در حاکمیت همصدای آنها نیست، کسی آنها را درک نمی‌کند و صدای آنها را نمی‌شنود. این حس تنهایی، حس بی‌کسی و سرگردانی، بالطبع واکنش‌های فراوانی را به دنبال خواهد داشت. یکی از خروجی‌های این احساس می‌تواند در حوزه پوشش زنان و سایر مسائل اجتماعی ظهور و بروز کند.
  • به اندازه‌ای که روی دختران ایرانی بر سر مساله حجاب فشار آورده شده، روی مسائل دیگر مانند فساد اداری، بی‌عدالتی، رفتارهای نابهنجار اجتماعی و… کار نشده است. اساسا باید دید چرا دختران به راحتی بر سر مساله حجاب تذکر می‌گیرند و با آنها برخورد می‌شود، اما وقتی مردها و پسرها متلک می‌گویند و سایر آزارهای جنسی را مرتکب می‌شوند، کسی با آنها کاری ندارد. این دوگانگی در برخوردها برای نسل جوان بسیار آزار‌دهنده است. این تصور هم که جوانان متوجه رفتارهای دوگانه نمی‌شوند، اشتباه محض است. آنها متوجه می‌شوند که یک نگاه متعصبانه دایما آنها را محدود می‌کند و برای دختران مشکل می‌تراشد.
  • عده‌ای در این کشور هستند که احساس می‌کنند در برابر هر رفتاری مصونیت دارند و پیگردی علیه آنها انجام نمی‌شود. بحث مسمومیت‌های دانش‌آموزان نماد عینی آن است. بحرانی که رهبری هم واکنش جدی و محکم درباره آن داشتند. اما عاقبت آن چه شد؟ غیر از این است که تلقی عمومی این است که عده‌ای که احساس داشتن مصونیت دارند، این برنامه‌ها را تدارک می‌بینند؟ برخی تشخیص دادند که این افراد معاند نبودند و از پیگیری علیه این افراد و جریانات دست برداشتند. در ماجرای برخورد با امر حجاب هم به نظر می‌رسد، برخی به دنبال قرار دادن مردم با هم هستند.
  • کشور در حال حاضر در بطن یک چالش جدی در خصوص حجاب قرار دارد و به همین دلیل حجاب بعد اجتماعی، دینی و سیاسی پیدا کرده است.
  • قرار دادن مردم مقابل هم در بحث حجاب اشتباه است.
  • بررسی‌ها نشان می‌داد که داشتن حجاب در مدارس دخترانه مذهبی و محیط‌هایی مثل مدارس آقای حدادعادل نه تنها الزامی نیست، بلکه گاه برداشتن حجاب در این مدارس الزامی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.