تاریخ انتشار : دوشنبه 7 فروردین 1402 - 14:08
کد خبر : 5351

مدیرکل میراث‌ فرهنگی گیلان خبر داد؛ اقامت حدود ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر – شب مسافر در گیلان

مدیرکل میراث‌ فرهنگی گیلان خبر داد؛ اقامت حدود ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر – شب مسافر در گیلان

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از رشد ۵۴ درصدی ورود مسافران به استان خبر داد و گفت: حدود ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر – شب مسافر در گیلان اقامت کردند.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از رشد ۵۴ درصدی ورود مسافران به استان خبر داد و گفت: حدود ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر – شب مسافر در گیلان اقامت کردند.

به گزارش گیلانی ها خبر،  ولی جهانی ، با اشاره به استقبال کم نظیر گردشگران و مسافران نوروزی از گیلان، اظهار کرد: ظرفیت‌های گیلان در بخش مختلف، این استان را به مقصد اصلی گردشگران تبدیل کرده است.

وی از بازدید ۱۲ هزار گردشگر از اماکن تاریخی و طبیعی لاهیجان خبر داد و افزود: مقبره کاشف السلطنه (موزه تاریخ چای)، مسجد اکبریه، بقعه شیخ زاهد گیلانی، چهار پادشاهان و بقعه آقا پیر جنگی از جمله بناهای تاریخی لاهیجان است که در ایام نوروز مورد استقبال نوروز گردان قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه ۶ هزار گردشگر از موزه تاریخ چای بازدید کردند، گفت: این آمار در مقایسه مدت مشابه سال‌های گذشته بی نظیر است.

جهانی با اشاره به موقعیت تلفیقی تاریخ و طبیعت لاهیجان، بیان کرد: قرارگیری دو مؤلفه تاریخی و طبیعی در کنار هم به جذابیت‌های گردشگری لاهیجان افزوده است.

وی با اشاره به دیگر ظرفیت‌های گردشگری گیلان، افزود: جاذبه‌های تاریخی و طبیعی املش، مورد استقبال ویژه گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

حضور ۱۰ هزار گردشگر به شهرستان املش

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از حضور ۱۰ هزار گردشگر به املش خبر داد و اضافه کرد: خانه‌های تاریخی صوفی، محوطه‌های باستانی، میل راهنمای تاریخی روستای امام، غارها و بقاع متبرکه از دلایل اصلی تمایل گردشگران برای حضور در شهرستان املش به شمار می‌رود.

جهانی از ورود یک میلیون و ۳۸۷ هزار خودرو به گیلان خبر داد و اضافه کرد: این تعداد خودروها از ۱۶ اسفند تاکنون وارد گیلان شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۷۱ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: از ۱۶ اسفند تاکنون بیش از ۱ میلیون و ۱۳۵ هزار خودرو از محورهای استان گیلان خارج شدند. مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به رشد ۵۴ درصدی ورودی مسافران از مبادی هوایی و زمینی، بیان کرد: حدود ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر از مبادی هوایی و زمینی وارد استان گیلان شدند.

جهانی از اقامت حدود ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر – شب در گیلان خبر داد و اضافه کرد: در بخش اقامت شبانه مسافران رشد بیش از ۱۱۹ درصدی داشتیم.

اقامت ۲۶۰ مسافر خارجی در گیلان

وی از اقامت ۲۶۰ مسافر خارجی در گیلان خبر داد و افزود: این مسافران دارای ملیت آذربایجان، روسیه، پرتغال، ترکیه، عراق، افغانستان، مغولستان، ازبکستان، چین، هند، لبنان و کره بوده که در این بخش رشد ۷۵ درصدی داشتیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از افزایش ۱۱۷ درصدی اشتغال تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش این اداره کل خبر داد و اضافه کرد: رونق گردشگری در گیلان، شکوفایی اقتصادی و اشتغال را به همراه دارد.

جهانی از حدود ۵۰۰ بازدید نظارتی از اماکن و تأسیسات گردشگری گیلان خبر داد و بیان کرد این تعداد بازدیدهای نظارتی به ۱۵۰ مورد تشویق، ۸۶ مورد تذکر و ۴۴ تذکر کتبی منتج شد.

وی از بازدید ۳۸۰ هزار گردشگر از موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری گیلان خبر داد و افزود: بر اساس این داده‌های آماری بازدید از این اماکن با رشد حدود ۸۳ درصدی همراه بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.