تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1401 - 13:04
کد خبر : 5158

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان: انزلی و آستارا بالاترین ضریب نفوذ تلفن همراه در گیلان را دارد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان: انزلی و آستارا بالاترین ضریب نفوذ تلفن همراه در گیلان را دارد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: بالاترین ضریب نفوذ تلفن همراه در این استان مربوط به شهرستان انزلی با ۱۲۵درصد و آستارا با ۱۱۴ درصد است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: بالاترین ضریب نفوذ تلفن همراه در این استان مربوط به شهرستان انزلی با ۱۲۵درصد و آستارا با ۱۱۴ درصد است.

به گزارش گیلانی ها خبر، فرزاد توکلی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران آستارا بر تکمیل پوشش موبایل در آستارا به طور ویژه تاکید کرد و گفت: در فصل مسافرت‌های این شهرستان اگر از سایت‌های سیار در محیط‌های پر تجمع از جمله در بازارچه ساحلی آستارا استفاده نشود حتی شهروندان بومی نیز نمی‌توانند از موبایل استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بالاترین ضریب نفوذ تلفن همراه در استان گیلان مربوط به شهرستان انزلی با ۱۲۵ درصد و آستارا با ۱۱۴ درصد است، اظهار کرد: با توجه به کم بودن تعداد روستاهای آستارا و بالا بودن جمعیت شهرنشین، این شاخص را توجیه می‌کند و عددی طبیعی به شمار می‌آید.

تقویت پوشش ارتباطی سه نقطه در استان در آستانه سفرهای نوروزی

توکلی به تقویت پوشش ارتباطی سه نقطه در استان در آستانه سفرهای نوروزی اشاره کرد و افزود: یکی از این سه نقطه بازارچه ساحلی آستارا است و از این رو قرار شد یک سایت سیار به این نقطه منتقل شود، نقطه دیگر منطقه آزاد انزلی و سومین نقطه ورودی رودبار است که با توجه به پیش بینی احتمال بروز ترافیک در آن محدوده با آغاز موج سفرهای نوروزی ممکن است آنتن دهی تلفن‌های همراه مردم و مسافران به صرف استفاده از ظرفیت کنونی دچار اختلال و حتی قطعی شود.

وی تصریح کرد: قرارداد شرکت ایرانسل با شهرداری آستارا و اعتراض برخی شهروندان مبنی بر برچیده شدن یک سایت اصلی واقع در فلکه مورخی در محدوده مرکز شهر و نزدیکی بازارچه ساحلی یکی از مشکلاتی است که رفع شدن آن توجه همه مسئولان مربوطه را می‌طلبد.

توکلی ادامه داد: در صورت برچیده شدن این سایت تا محدوده ۸۰۰ متری مشکلاتی برای مردم از نظر آنتن دهی و اتصال به اینترنت همراه به وجود خواهد آمد که پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی و از طرف دیگر جلب نظر معترضان، ضمن رایزنی با مردم نسبت به زیبا سازی و اجرای المانی با نظر مساعد شهرداری آستارا اقدام گردد.

وی با بیان اینکه یکی از علت‌های اعتراض مردم می‌تواند سطح کم آگاهی نسبت به مضرات تشعشعات احتمالی دکل‌ها و آن تنهای مخابراتی باشد، افزود: این آمادگی وجود دارد نظر کارشناسی سازمان انرژی اتمی به عنوان مرجع ذیصلاح بررسی و پایش این موارد در محلی مناسب در مجاور سایت برای دید عموم نصب گردد.

ارتقای تکنولوژی و ایجاد سایت در ۳۸ روستای آستارا

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان با اشاره به اینکه حدود ۳۸ روستا در شهرستان آستارا با ارتقای تکنولوژی و سایت‌های جدیدی که ایجاد شده تحت پوشش قرار دارند، گفت: ۲ روستا هنوز از نظر پوشش نسل جدید اینترنت و آنتن تلفن همراه جا مانده که یکی اوایل سال آینده اجرا می‌شود و روستای دیگر نیز برای اجرای پروژه مشکلی وجود دارد که نیازمند همکاری و پشتیبانی مسئولان شهرستان است.

توکلی به پروژه مخابراتی دمیراوغلی کش در منطقه حیران اشاره کرد و گفت: با اجرای این پروژه شاخص پوشش در شهرستان آستارا ارتقا می‌یابد و از نظر ارتباطی شهرستان تکمیل خواهد شد و دیگر روستایی فاقد ارتباطات نخواهیم داشت که ابلاغ به پیمانکار هم انجام شده است و پیش بینی می‌شود این پروژه نیز تا پایان شهریور ۱۴۰۲ آماده بهره برداری شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.