تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 بهمن 1401 - 13:38
کد خبر : 4440

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی: ۵۰ بسته سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی آماده شده است

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی: ۵۰ بسته سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی آماده شده است

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی گفت:این سازمان ۵۰ بسته سرمایه گذاری در بخش‌های گردشگری، خدمات و تجارت با اولویت سرمایه گذاری خارجی تهیه کرده که ۲۵ بسته آماده و به دبیرخانه ارسال شده و ۲۵ بسته دیگر نیز تا نیمه اول اسفندماه به دبیرخانه ارسال می شود.

به گزارش گیلانی ها خبر،   رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی گفت:این سازمان ۵۰ بسته سرمایه گذاری در بخش‌های گردشگری، خدمات و تجارت با اولویت سرمایه گذاری خارجی تهیه کرده که ۲۵ بسته آماده و به دبیرخانه ارسال شده و ۲۵ بسته دیگر نیز تا نیمه اول اسفندماه به دبیرخانه ارسال می شود.

عیسی فرهادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مجوزها و بسته‌های سرمایه گذاری تهیه شده بدون نام بوده و برآوردها از قبیل نوع بسته، مبلغ و گردش سرمایه در این بسته‌ها تعیین شده است تا در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی که سال آینده برگزار می شود در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد انزلی ۲ چشم انداز برای سالهای ۱۴۰۴ و ۱۴۰۸ درنظر گرفته و بدنبال اجرایی کردن آن است، افزود: تصویری که منطقه آزاد انزلی در این چشم انداز ترسیم کرده دستیابی به منطقه‌ای پویا و توانمند با جذب ۲۰ میلیون گردشگر و بوم گرد است.

وی عنوان کرد: همچنین دستیابی به بندری با ظرفیت حداقل ۱۰ میلیون تن صادرات و واردات از دیگر برنامه های منطقه آزاد انزلی است و مقدمات ارتقاء گمرک منطقه به یک اداره کل نیز فراهم شده است.

فرهادی، پرکردن اوقات فراغت گردشگران را از دیگر برنامه های این سازمان عنوان کرد و افزود: یکی از برنامه های منطقه آزاد انزلی افزایش ماندگاری مسافر در این منطقه به مدت حداقل ۲ روز با فراهم کردن زمینه تفریحات هنری، آبی و دریایی، امکانات تجارت و خرید، ورزش، زیرساخت های گردشگری است و برنامه ریزی هایی نیز در این راستا انجام داده است.

وی در بحث سرمایه گذاری خارجی گفت : از ابتدای تاسیس این منطقه در انزلی بیش از ۲۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری انجام شده است و در پی آنیم این مقدار را طی هشت سال آینده به یک میلیارد دلار برسانیم.

وی با بیان اینکه امسال ۶ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد انزلی محقق شده است، ابراز امیدواری کرد تا این مبلغ تا پایان سال به ۱۰ میلیون دلار برسد.

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی گفت: همچنین ۴۰۰ متقاضی نیز آماده سرمایه گذاری در این منطقه هستند که در لیست انتظار واگذاری زمین قرار دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.