تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مهر 1401 - 8:33
کد خبر : 1125

ماجرای بازداشت وریا غفوری چیست؟ + جزئیات

ماجرای بازداشت وریا غفوری چیست؟ + جزئیات

یکی، دو روز قبل شایعات جدیدی درباره این بازیکن به راه افتاده که مربوط به شب قبل از دیدار فولاد و پیکان در لیگ برتر است. در این زمینه روایت‌ها متعدد است و عنوان شده که شب قبل از بازی، نیروهای امنیتی برای بازداشت وریا غفوری در اردوی تیم حاضر شده؛ ولی از این مورد صرف‌نظر کرده و آن را به روزهای دیگر موکول کرده‌اند.

به گزارش گیلانی ها خبر، روزنامه شرق نوشت: وریا غفوری، کاپیتان سابق استقلال و بازیکن این روزهای فولاد، همچنان در فضای مجازی چهره تأثیرگذاری محسوب می‌شود. او که در زمان حضورش در باشگاه استقلال همواره تلاش کرده بود با ایستادن در کنار مردم، درباره مشکلات اقتصادی، اجتماعی و معیشتی به مسئولان هشدار دهد، سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان از تهران سفر کرد و راهی اهواز شد.

درباره رفتن وریا غفوری از استقلال هم حرف‌وحدیث زیاد است. همان موقع بسیاری می‌گفتند مواضع اینستاگرامی‌اش به مذاق خیلی‌ها از جمله مسئولان باشگاه استقلال به‌عنوان یک تیم دولتی خوش نمی‌آید و بهتر است که قراردادش تمدید نشود. از سوی دیگر شایعه محرومیت و ممنوع‌الفعالیتی او هم مطرح می‌شد که پیوستنش به باشگاه فولاد این شایعه را ناقص گذاشت.

البته وریا غفوری همین چند روز پیش، جدایی‌اش از استقلال را مرتبط با نظر شخصی مصطفی آجرلو دانست و با انتقادهای تندوتیز از او گفت که این موارد به «ریش» نیست و به «ریشه» است.

باوجوداین، وریا غفوری همچنان سوژه شایعات و اخبار متعددی است. او بعد از مرگ مهسا امینی با نوشتن شعری بلند در اینستاگرام واکنشش را به این مورد خیلی سریع نشان داد؛ ولی بعد اینستاگرامش از دسترس خارج شد. بعدها و زمانی که ماجرای بازداشت حسین ماهینی رخ داد، خبر رسید که وریا غفوری هم بازداشت شده؛ ولی این بازیکن با حضور در ترکیب فولاد در رقابت‌های لیگ برتر، شایعه بازداشتش را بی‌اساس کرد.

البته این موارد پایان کار نیست. همین یکی، دو روز قبل شایعات جدیدی درباره این بازیکن به راه افتاده که مربوط به شب قبل از دیدار فولاد و پیکان در لیگ برتر است. در این زمینه روایت‌ها متعدد است و عنوان شده که شب قبل از بازی، نیروهای امنیتی برای بازداشت وریا غفوری در اردوی تیم حاضر شده؛ ولی از این مورد صرف‌نظر کرده و آن را به روزهای دیگر موکول کرده‌اند.

بخش مهم این شایعه مربوط به جایی است که عنوان شده نیروهای امنیتی در هماهنگی با حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل باشگاه فولاد، وارد اردو شده و برای بازداشت وریا اقدام کرده‌اند. گرشاسبی پیش‌تر هم مورد نقد در فضای مجازی قرار گرفته بود؛ چون شایعه شده بود که او بین دو نیمه بازی فولاد و استقلال در تهران هم وارد رختکن تیم شده و از وریا غفوری و یکی، دو بازیکن دیگر فولاد خواسته مچ‌بند مشکی را روی دست نبندند. همچنین شایعه شده که او از جواد نکونام، سرمربی فولاد هم خواسته پیراهن مشکی به تن نکند!

این شایعات در حالی رخ می‌دهد که پیگیری «شرق» نشان می‌دهد حضور نیروهای امنیتی در اردوی فولاد برای بازداشت وریا غفوری صحت نداشته؛ بلکه برای او احضاریه‌ای از طریق یکی از مأموران صادر شده تا در فرصت مقتضی به محل مدنظر رجوع کند. شبیه این اتفاق البته به شکل پیچیده‌تری برای تعدادی از بازیکنان پرسپولیس که در فضای مجازی فعالیت کرده بودند، رخ داده بود.

روز گذشته همچنین حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل باشگاه فولاد، به شایعات بازداشت وریا غفوری در گفتگو با ایلنا و آنا واکنش نشان داد. او در گفت‌وگویش با ایلنا این موضوع را از اساس کذب توصیف کرد؛ ولی در گفتگو با آنا ماجرای احضاریه را تأیید کرد. گرشاسبی به ایلنا می‌گوید: «کسی هستم که وریا غفوری را به این دلیل که در لیست سرمربی بود، گرفتم. خودش و خانواده‌اش می‌دانند به چه شکل از او حمایت کردیم. دراین‌میان افرادی پیدا شدند که این‌طور شانتاژ رسانه‌ای کنند. اگر شما می‌دانید چه کسی این شانتاژ رسانه‌ای را انجام داده، بیاید تا با او صحبت کنم. اخبار مطرح‌شده کذب محض است. یک‌سری موارد به بحث باشگاه و مسائل ورزشی مربوط است و یک‌سری مسائل هم خارج از حیطه باشگاه است. این مسئله را قبول دارید؟ بنابراین اینکه بگویند با هماهنگی کسی فلان موضوع انجام شده، این مسائل کذب محض است. کسی احضاریه یا نامه‌ای داشته باشد یا بخواهند از او سؤال و جوابی داشته باشند، سراغ آن فرد می‌روند؛ یعنی چه هماهنگی؟ من که خودم او را آوردم و در تیم ما حضور دارند. نه‌تن‌ها وریا، یکی از بچه‌های تیم بیاید بگوید من درباره مسائل غیرورزشی یک کلمه با آن‌ها حرف زده‌ام؟».

مدیرعامل فولاد، ولی در گفتگو با آنا و در جواب به این پرسش که ماجرای بازداشت وریا غفوری شب بازی با پیکان چه بوده است، گفت: «متأسفانه عده‌ای برای اینکه تیم فولاد را به هم بزنند، شیطنت می‌کنند. یک‌سری افراد مخالف می‌خواهند با شایعه‌پراکنی برای ما حاشیه درست کنند. نوشته‌اند که نیروهای امنیتی با هماهنگی باشگاه به دنبال بازداشت وریا غفوری بوده‌اند. واقعا جای تأسف دارد؛ یعنی نیروهای امنیتی برای انجام وظیفه خود به هماهمگی با فولاد نیاز دارند؟ اگر وریا غفوری بازداشت شده بود، در زمین بازی چه می‌کرد؟ ابلاغیه‌ای برای این بازیکن آمده بود و مأمور هم انجام وظیفه کرد و برایش فرقی ندارد فردی که خوانده شده، در چه شغلی است و در چه جایی است. هیچ مشکلی هم به وجود نیامد و برخی فقط می‌خواهند با حاشیه‌سازی در تیم فولاد اختلال ایجاد کنند. ما اول فصل وریا غفوری را جذب کردیم که از این بازیکن حمایت کنیم و الان طوری می‌نویسند که ما دنبال بازداشت او بوده‌ایم».

بعد از شروع اعتراضات مردمی، تذکر به بازیکنان فوتبال که در فضای رسانه‌ای فعالیت می‌کنند، شدت بیشتری گرفته است. تعدادی از بازیکنان یا از سوی باشگاه یا از سوی نهادهای مربوطه تذکر گرفته‌اند و در چند نوبت کار به بازداشت و ضبط پاسپورت هم رسیده است. حسین ماهینی بازداشت شده و پاسپورت علی دایی اسطوره فوتبال ایران هم در بدو ورودش به کشور ضبط شد. گو اینکه ماهینی بعد از چند روز از بازداشت آزاد و پاسپورت علی دایی هم به او برگردانده شد. با این حال، هنوز مشخص نیست چنین برخوردی با چهره‌های سرشناس فوتبال اثر داشته باشد یا نه. همین حالا بخشی از خبرگزاری‌های نزدیک به اصولگرایان دوباره از دست علی دایی شاکی شده‌اند که چرا درباره اتفاقات رخ‌داده برای دانش‌آموزان اردبیلی در اینستاگرام مطلب نوشته است. خبرگزاری فارس، نماینده اردبیل در مجلس و البته روزنامه دولتی ایران با انتقاد از علی دایی خواسته‌اند او حرف‌هایش در این زمینه را پس بگیرد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.