تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آذر 1401 - 14:24
کد خبر : 3047

حسین جلالی نماینده مجلس:

قانون حجاب سر جای خودش است، اما نه برخورد فیزیکی انجام خواهد شد نه کسی دستگیر می‌شود؛ حتی تذکر شفاهی هم نیست

قانون حجاب سر جای خودش است، اما نه برخورد فیزیکی انجام خواهد شد نه کسی دستگیر می‌شود؛ حتی تذکر شفاهی هم نیست

حسین جلالی، نماینده مجلس در مصاحبه‌ای در باره جلسات ۱۵ روزه‌ای که برای اجرای قانون حجاب و عفاف برگزارشده اظهارنظر کرد. وی گفت: قانون حجاب و عفاف سر جای خودش است، ولی پیش‌بینی بر این است که وضع بهتر از گذشته اجرا و فضای سلامت جامعه بهتر از گذشته خواهد شد.

به گزارش گیلانی ها خبر و به نقل از همشهری، حسین جلالی، نماینده مجلس در مصاحبه ای در باره جلسات ۱۵روزه ای که برای اجرای قانون حجاب و عفاف برگزارشده اظهارنظر کرد.

بخشی از مصاحبه او با همشهری را می خوانید:

نتیجه جلسات ۱۵روزه چه شد؟ وضع به چه منوالی پیش رفته است؟

روی همان اصل قانون حجاب و عفاف صحبت کردیم. قانون جای خودش باقی است و باید اجرا شود. وظیفه ما مجلسی‌ها نظارت بر اجرای قانون است. حالا مجری هرگونه صلاح دانست می‌تواند شیوه اجرای قانون را تغییر دهد، ولی نیاز به قانونگذاری ندارد. ما می‌گوییم قانون حجاب و عفاف باید اجرا شود؛ از کاهش خدمات اجتماعی شروع می‌شود تا مسائل دیگر در حوزه‌های مختلف؛ بنابراین مجری هرگونه صلاح دانست قانون را اجرا می‌کند. قانون تقریبا کامل شده است. ۳۷دستگاه درخصوص حجاب و عفاف مسئولیت دارند و همه توجیه شده‌اند. طرح کاملا برای اجرا آماده شده است و به‌نظرم یک هفته‌ای است که طرح دارد اجرا می‌شود.

چند جلسه برگزار شد؟

بیش از ۱۰۰جلسه در این خصوص با نفرات متفاوت برگزار شده است و هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است. این حوادث و اغتشاشات تبدیل به یک فرصت شد. ما سال‌ها درصدد بودیم که این مسئله به یک سرانجامی برسد و اینطور رهاشده نباشد. الحمدلله زمینه خوبی فراهم شد و تحصن خانم‌ها در شهرستان، مباحث فضای مجازی و شرایط دانشگاه در رأس امور قرار گرفت و برنامه‌های خوبی برای حل این معضلات صورت گرفت.

این جلسات در چه سطحی برگزار می‌شد و چه کسانی در آن شرکت داشتند؟

یک زمان این جلسات با اصناف و تولیدی‌های پوشاک ازجمله رئیس صنف پوشاک و مسئولان این صنف برگزار شد. برخی جلسات با حضور نیروی انتظامی و مسئولان نیروی انتظامی و قسمت فرهنگی و مدیریت ناجا برگزار شد. جلساتی در سطح قرارگاه و وزارت کشور برگزار شد. وزیر کشور و معاونان ایشان در جریان این جلسات و تصمیمات قرار دارند. در قوه قضاییه دادستان و نیروها هرکدام به تناسب برای هماهنگی‌های لازم دعوت شدند و کارهای خیلی خوبی در این زمینه بین مجلس، قوه قضاییه و دولت صورت گرفته است. این طرح با قوت اجرا می‌شود.

رویکرد کلی بر این بوده است که مصوبات شوراهای فرادستی در بحث حجاب و عفاف سخت‌تر اجرا شود یا اینکه روش اجرا تغییراتی کند؟

نه. قانون حجاب و عفاف سر جای خودش است، ولی پیش‌بینی بر این است که وضع بهتر از گذشته اجرا و فضای سلامت جامعه بهتر از گذشته خواهد شد.

یعنی برخوردهایی از جنس گشت ارشاد تشدید خواهد شد؟

اصلا هیچ‌گونه مواجهه فیزیکی در این طرح وجود ندارد و تقابلی صورت نمی‌گیرد. تذکر شفاهی هم داده نمی‌شود. هیچ برخورد و دستگیری هم صورت نمی‌گیرد. این کار از طریق مدیریت هوشمند انجام می‌شود.

یعنی همان کاهش خدمات اجتماعی؟

حالا مواردش را مجری تعیین می‌کند. ممکن است برخورد در یک رستوران و فروشگاه با یک فرد در خیابان متفاوت باشد. همچنین جریمه فرد بی‌حجاب در خودرو متفاوت از رستوران خواهد بود. برخورد با هر کسی به تناسب خودش خواهد بود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.