تاریخ انتشار : جمعه 22 مهر 1401 - 13:20
کد خبر : 1074

ضرغامی: بعضی‌ها خودشان و رفتارشان بزرگترین منکر است

ضرغامی: بعضی‌ها خودشان و رفتارشان بزرگترین منکر است

عزت الله ضرغامی گفت: بزرگترین منکر ضربه زدن به دین و کوچک شمردن اعتقادات درست اسلامی و انقلابی ماست و اگر به هر عنوانی این اتفاق بیفتد به نظر من خسارت بزرگی است و ما باید در چارچوب ارزش‌ها و شاخص‌هایی که بزرگان ما معرفی کردند این اصل دینی، اعتقادی و انسانی را احیا کنیم.

به گزارش گیلانی ها خبر و به نقل از فارس، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی برشمرد و گفت: بعضی‌ها معروف را نمی‌شناسند، خودشان و رفتارشان بزرگترین منکر است یک نفر باید آن‌ها را نهی کند.

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: بعضی‌ها معروف را نمی‌شناسند و رفتارشان بزرگترین منکر است یک نفر باید آن‌ها را نهی کند از رفتارشان که با رفتار غلط در این حوزه وارد می‌شوند و ضربه‌ای که به اساس دین می‌زنند بالاتر از هر ضربه‌ای است.

وی تاکید کرد: بزرگترین منکر ضربه زدن به دین و کوچک شمردن اعتقادات درست اسلامی و انقلابی ماست و اگر به هر عنوانی این اتفاق بیفتد به نظر من خسارت بزرگی است و ما باید در چارچوب ارزش‌ها و شاخص‌هایی که بزرگان ما معرفی کردند این اصل دینی، اعتقادی و انسانی را احیا کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر مایه قوام و اصلاح جامعه است اما با شاخصه‌های علمای بزرگ ما، به خصوص دیدگاه شهید مرتضی مطهری که در این زمینه مطرح شده است که باید به درستی و با شاخصه‌های روشن این اصل در کشور مورد توجه قرار بگیرید.

ضرغامی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای عمومی و همگانی است و وظیفه تک‌تک آحاد مردم در کشور است. از این رو اگر همه بر اساس اخلاق آداب اسلامی، آداب ایرانی آن‌طور که شایسته ایرانیان است این اصل را توجه و رفتار کنند بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.

وی گفت: اما اگر خدای نکرده بنده با اخلاق و رفتار غیر ثواب و صحت وارد عرصه‌ای شوم و صلاحیت نداشته باشم و رفتارم سبب ضربه زدن به دین و اعتقادات مردم انجام شود حتما نتیجه منفی دارد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.