تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402 - 10:30
کد خبر : 6567

سود ۲.۱میلیاردتومانی وام نهضت ملی مسکن/ اقساط ماهانه ۱۰.۶میلیون تومان می‌شود

سود ۲.۱میلیاردتومانی وام نهضت ملی مسکن/ اقساط ماهانه ۱۰.۶میلیون تومان می‌شود

درحالی وزیر راه و شهرسازی از افزایش وام نهضت ملی مسکن به ۵۵۰میلیون تومان خبر داده است که سود این وام بدون احتساب یارانه‌های دولتی حدود ۲.۱میلیارد تومان خواهد بود.

درحالی وزیر راه و شهرسازی از افزایش وام نهضت ملی مسکن به ۵۵۰میلیون تومان خبر داده است که سود این وام بدون احتساب یارانه‌های دولتی حدود ۲.۱میلیارد تومان خواهد بود.

به گزارش گیلانی ها خبر،   روز گذشته وزیر راه و شهرسازی از افزایش سقف وام طرح نهضت ملی مسکن به ۵۵۰ میلیون تومان خبر داد، بذرپاش عصر دیروز نیز در توئیتر نوشت: «امروز در شورای پول و اعتبار تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.»

پیش از بیشترین وام نهضت ملی مسکن مربوط به استان تهران با ۴۵۰ میلیون تومان بود و مشخص نیست آیا این میزان وام فقط مربوط به متقاضیان پایتخت است یا این‌که برای سراسر کشور قرار است سقف وام به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یابد.

بهمن ماه سال گذشته سعیدرضا کوهی رئیس اداره‌کل اعتبارات بانک مسکن با اعلام اینکه نرخ سود از طریق شورای پول و اعتبار اعلام می‌شود، گفته است: در طرح نهضت ملی مسکن، چون حد اعتباری دیده نشده بود از منابع داخلی بانک پرداخت می‌شد و نرخ آن ۱۸ درصد بود، منتها در زمان حاضر نرخ سود به ۲۳ درصد تغییر کرده است.

وی افزود: اقساط متقاضیانی که دارند تسهیلات پرداخت می‌کنند تقریباً به حدود ۸ و نیم تا ۹ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

وی با یادآوری این‌که دوره بازپرداخت اقساط نهضت ملی مسکن ۲۰ساله است، گفت: صحبتی شد که پرداخت این‌ اقساط پلکانی شود، چون نرخ سود بالا است فرمول آن جواب نمی‌دهد؛ یعنی طوری می‌شود که “رِبح مرکب” (دریافت سود از سود) به وجود می‌آید و ـ متقاضیان ـ نمی‌توانند با آن اقساطی که پرداخت می‌کنند، بدهی وام را تسویه کنند، ولی صحبت است که از طریق یارانه دولت بتواند کمک کند.

به گزارش تسنیم، از بهمن ماه سال گذشته تا امروز مسئولان مربوطه اشاره‌ای به پرداخت یارانه برای کاهش سود تسهیلات نهضت ملی مسکن نکرده‌اند. با فرض این‌که قرار است سود تسهیلات ۲۳ درصد شورای پول و اعتبار باشد مبلغ اقساط وام مذکور برای متقاضیان نهضت ملی مسکن به بالای ۱۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

بر این اساس در دوره بازپرداخت ۲۰ساله تسهیلات، مبلغ اقساط ماهانه معادل ۱۰ میلیون و ۶۵۳ هزار تومان خواهد بود. کل بازپرداخت این وام در ماه ۱۲ سال بیستم ۲ میلیارد و ۵۵۶ میلیون و ۸۴۴ هزار تومان است،
به‌عبارت دیگر سود تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن ۲ میلیارد و ۶۸ میلیون و ۴۴۳ هزار تومان است.

پیش از این و در وام ۴۵۰ میلیون تومانی مبلغ اقساط ماهانه ۸ میلیون و ۷۱۶ هزار تومان بود. کل بازپرداخت این وام در ماه ۱۲ سال بیستم حدود ۲ میلیارد و ۹۲ میلیون تومان و کل سود تسهیلات وام ۴۵۰ میلیون تومانی حدود یک میلیارد و ۶۴۲ میلیون تومان بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.