تاریخ انتشار : جمعه 25 آذر 1401 - 13:24
کد خبر : 2793

رایزنی شورا و شهرداری رشت جهت جذب سرمایه‌گذار در پروژه‌های عمرانی

رایزنی شورا و شهرداری رشت جهت جذب سرمایه‌گذار در پروژه‌های عمرانی

جلسه بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری به ریاست رئیس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا، سرپرست شهرداری رشت و دیگر مدیران مربوطه در شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش گیلانی ها خبر، جلسه بررسی طرحهای سرمایه‌گذاری در شورای اسلامی شهر رشت و با حضور محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت، سید شمس شفیعی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا، یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت، عطایی معاون مالی اقتصادی شهرداری رشت و سرمایه‌گذاران برگزار شد.

محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه اظهار داشت: برای سروسامان دادن به پروژه زباله سوز سراوان باید این پروژه را به سرمایه‌گذار واگذار کنیم وگرنه در شرایط فعلی نمی‌توانیم هیچ نتیجه‌ای بگیریم.

کارگرنیا در مورد پارک جنگلی لاکان هم مواردی را مطرح کرد و گفت: این مجموعه ۱۰ سال در خدمت ما بود اما نتوانستیم به تعهدات خود عمل کرده و آن را به بهره‌برداری برسانیم اما با پیگیری‌هایی که انجام دادیم قرار شد مدت زمان قرارداد واگذاری این مجموعه افزایش پیدا کند تا بعدها برای انجام طرح‌های سرمایه‌گذاری دچار چالش نشویم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه مردم در مورد ساماندهی رودخانه‌ها از شورا انتظاراتی داشته و دارند اذعان کرد: طرحهایی در این مورد مطرح شده مثلاً اینکه مسیر رودخانه زرجوب را تا تالاب انزلی ایستگاه‌بندی و رفع آلودگی کرد تا مردم از این مسیر تحت عنوان تاکسی مسافربری تردد نمایند که البته چنین طرحی برای جذب گردشگر هم بسیار مطلوب به نظر می‌رسد.

وی اضافه کرد: شرکت آب منطقه‌ای گیلان مسئولیت رودخانه‌های سطح شهر رشت را برعهده خود میداند بنابراین لازم است قبل از انجام هر کاری و پیش‌بینی طرحهای سرمایه‌گذاری، تعاملات لازم را با این دستگاه انجام دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت ابراز داشت: در مورد تالاب عینک هم قبلاً یکسری اقدامات انجام گرفته و لازم است سازمان سرمایه‌گذاری هم مجددا کارشناس خود را اعزام نماید تا برای ادامه طرح‌های سرمایه‌گذاری در این پهنه یک بررسی مجددی انجام گیرد.

کارگرنیا به برخی مشکلات اهالی ساکن در محدوده تالاب عینک و آلودگی‌های زیست‌محیطی آن به جهت ورود فاضلاب اشاره کرد و یادآور شد: رفع آلودگی و استفاده از این ظرفیت برای توسعه شهر رشت امری است که شورای اسلامی شهر رشت روی آن تمرکز و تاکید بسیار زیادی دارد.

سید شمس شفیعی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه عنوان کرد: انتظار داریم در سه ماه باقیمانده از سال به ویژه در مراحل تدوین بودجه سال ۱۴۰۲ مواردی مانند اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری و تهیه تقویم سرمایه‌گذاری شهرداری رشت در اولویت قرار گیرد.

یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت هم در این جلسه ضمن استقبال از رویکرد شورای اسلامی در بحث پروژه‌های سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار تصریح کرد: شهرداری رشت و سازمان سرمایه‌گذاری با تمام توان خود در این عرصه ورود کرده و با تمام امکانات از سرمایه‌گذاران پشتیبانی به عمل می‌آورد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.